Rady a doporučení před nákupem nových i ojetých skútrů
07 srp 2009, 15:55
Zdravím, zanedlouho mi bude 15 a budu dělat řidičák AM a tak se už poohližím po nějákém skůtru. (50ccm)
Mám dva favority buď Yamahu Aeroxe R nebo Aprilii SR 50 R...
Pokud máte nějákou zkušenost tak pište. Pokud ne, tak alespoň co by jste brali.
Hlavní je ať to fičí.
EDIT: radši novou než jetou.
edit Rady: slouceno
Naposledy upravil
ekimek dne 07 srp 2009, 16:31, celkově upraveno 1
07 srp 2009, 16:22
protože kyblos bude zanedlouho prodávat svojí vytuněnou derbi atlantis doporučil bych ti tu
07 srp 2009, 16:48
Ja bych ti jen dopurucil, az budes mit ten ridicak, zajed se na motorky podivat, nech si je od prodejcu predvest a ktera se ti bude libit, tu si kup. Z tveho vyberu neni ani jedna vylozene spatna volba, osobne bych sel asi do SRka, prej ma super motor a spotrebu. Jeste bych byt ve tve situaci zvazoval NRG nebo Runnera, ty jsou dost velke a ja osobne potrebuju mit neco pod prd*li.
07 srp 2009, 23:55
Jinak to SRko je ve Factory lepsi nez v Rku?
Libí se mi hlavně ten palubák u toho SRka jinak designove nastejno... A ještě jsem někde četl že Italove jsou lepsi nez Japonci... pravda ci ne?
08 srp 2009, 00:16
a) Factory - Primy vstrikovani - motor Piaggio Purejet. Plus: Nizka spotreba (1,5 -2l), Minusy: Nemoznost jakkoli upravit kolik benalu potece, Mensi sortiment tuningu (vyfuk apt.), Drahe opravy
Normal SR - karburator - motor Piaggio LC. Plusy, Minusy: Votoc si vlastnosti u Factory.
b) Nejsou. Rekl bych, ze je to prast jak uhod. Yamaha: Nejrozsirenejsi 50 ccm japonci. Neos - Povest jednoho z nejlepsich skutru - Minarelli motor, Aerox - Nejvhodnejsi na tuning, nejcasteji upravovany. Honda: Nejznamejsi X8R - V cechach jich moc neni, motor Minarelli, zavody nejezdi, je moc tezka. Suzuki: Katana - V Cechach ojedinely kousek. Motor Morini. Na tuning nevhodny... No a Italu je hrozne moc... Prakticky clovek neslapne vedle... Bacha na Capirelli, Biaginni atp. Je to cina s italskym nazvem. Nejpouzivanejsi: Aprilia SR, Piaggio NRG, Zip, Gilera Runner, Malaguti F10, F12, F15, Derbi - Motory Piaggio. Benelli, Italjet - Motory Morini. Francouzi taky nejsou k zahozeni. Peugeot - CTech - vstrikovani, Speedfight 2, 3 - karbec. MBK - licence Yamahy.
08 srp 2009, 14:22
Nejlepší budeš mít se na těch co se ti líbí projet...Já to tak řešil,objel prodejce a se zálohou ti scuta na předváděcí jízdu zapůjčí.Mě se nejvíc líbila Aprilia SR..ty repliky jsou skvělý.. ale po jízdách jsem koupil Gileru Runner..je z 50tek největší a nejpohodlnější ..jinak NRG je vzduch..vzadu buben...Aprilie mi moc neseděla v zatáčkách..jsem vyšší..ale to musí zkusit každý sám.
07 zář 2009, 23:11
Tom_F píše:stejný problém. určitě nový, raději značka, cena cca stejně. buď honda lead nebo prostě chvilku počkat a koupit PS125 od hondy. a podle mě je jasno. 4T už z toho důvodu zvuku a né letícího vysavače. 2T prominou je to jen můj subjektivní názor tak se toho nechytejte. a myslím že to PSko by mohlo být dostatečně obratné po městě, 13" kola, v max:100km/hod.
moc me pobavil tvuj termin letici vysac anzto neco takoveho vlasnim
Teda zatim me odpadl jen predni blatnik, uvolnilo se mi zrcatko a chcipa mi to na krizovatce
10 zář 2009, 19:57
Ahoj. Můžete mi, prosím poradit ohledně koupě skůtru ? Synovi je 15, takže vybírá svůj první skůtr. Měl vybraný Kentoya Powermax 50 4T, ale po pročtení různých příspěvků, které jednoznačně nedoporučují čínské skůtry přešel radši od tohoto nového k těmto ojetinám : Aprilia SR50 Factory, Peugeot Speedfight 2 R50 a Yamaha Aerox 50. Máte někdo zkušenosti s těmito skůtry ? Nebo doporučte , prosím něco jiného. Díky.
10 zář 2009, 20:01
50cc každopádně 2T je to živější a v případě potřeby jde lépe vytunit na druhou stranu mají trochu větší spotřebu než 4T
ze značek co píšeš bych osobně upřednostnil aprilii ale já osobně byl absolutně spokojený s derbi atlantis
10 zář 2009, 20:03
No takhle. Motory Peugeot nejsou uplne spolehlive. Nejlepsi jsou motory Piaggio (Skutry Piaggio, Aprilia, Gilera a nektere jine) a Minarelli (Malaguti, Yamaha, MBK a jine). Takze Yamaha Aerox a Aprilka je nejlepsi z teto trojice. Mimochodem Aeroxe ma kazdej druhej, takze jestli chce byt syn originalnejsi tak spis to SRko.
24 zář 2009, 10:58
Tak já se taky přidám s žádostí o radu. Mám řidičák B, tedy můžu řídit skútr s max. konstrukční rychlostí 45km/h. Motorka byl vždycky můj sen, tak si chci pro radost pořídit skútr. Otázkou je jaký. Rozhodně důležitým faktorem je pro mě spotřeba, čím nižší, tím lepší, a tomu přiměřená velikost nádrže (nehodlám tankovat co 80km). A další faktor je kvalita a odolnost stroje. Před barákem máme na silnici "kočičí hlavy", dost to drncá, sousedovi se na tom úplně rozlámaly plasty u Jawa New Pionýra. Takže chci něco, co to bez problémů vydrží, ideálně, aby byla schopná vydržet i nějaký průjezd po lesní cestičce, atp. Jinak ale převážná jízda bude ve městě.
Maximální cena nesmí přesáhnout 30 000,- a to je pro mě už extrém, spíš bych se potřeboval pohybovat někde kolem 20ti. Prosím poraďte ^^
24 zář 2009, 11:19
Když tak popisuješ tu vaši ulici, tak bych doporučil Peugeot TRK 50, nebo Piaggio Typhoon 50, nebo Yamaha BW'S.
To jsou stroje, co maj široký kola a tak by mohly splňovat Tvé požadavky.
24 zář 2009, 11:24
Příklad:
http://www.tipmoto.com/motorky/yamaha/113035-bw-s-50.htmlA jestli je to fakt nová motorka a je na ní 2 roky záruka, tak asi není co řešit.
Ten cenový rozdíl stojí za úvahu (nový stroj, záruka, ...)
24 zář 2009, 11:31
Takhle, té silnice je z těchhle kostek jen kus, ale žel zrovna ten před naším barákem, kde budu parkovat. Co se lesních cest týče, spíš jsem myslel, že se to může hodit na nějakém výletu.
A jak jsem říkal, 30k je maximum, to cos mi poslal stojí skoro 40, to se absolutně vymyká mým finanční možnostem :/. Peugeot to koukám taky nesplňuje a ten poslední zatím hledám
Jinak bydlím v Praze, takže motorku potřebuji do poměrně rušného městského provozu, jako řešení do zácpy, takže ideálně také úzkou.
24 zář 2009, 13:23
No, pokud jsou kocici hlavy jen kousek, a potrebujes ujet po polnacce 200 m/rok da se to zajet i na normalnim skutru. tyhle skutry co posilal moto.joker se me vubec nelibej. Normalni skutr ma rozmery vetsinou 130/70-12, 140/60-13 atp, takze na tom se da normalne jet.