Výběr skútru záleží na vkusu a potřebách každého jedince. Paušalizovat, že vhodný maxiskútr na cestování ve 2 je pouze B650
je hodně nadnesené. Já bych B650 třeba osobně vůbec nechtěl, protože na každodenní ježdění do města není úplně vhodný, ceny některých dílů jsou vražedné a ta spolehlivost není také úplně zázračná. Servisní náklady na B650 jsou docela velké a je to stroj nepoměrně složitější než spousta jiných maxiskútrů (ono je takový hezký zvyk, že mnoho lidí prezentuje pouze klady svých strojů, ale zápory a například drahé opravy už tak často neventilují). Takže plně souhlasím s "pale", že spoustě lidem bude vyhovovat něco jiného než B650. Pokud srovnám pořizovací cenu např. Nexuse, náklady na servis, spotřebu, mrštnost ve městě, výborné jízdní vlastnosti a přiměřené pohodlí na cestování, tak mě Nexus vychází jako jeden z vítězů. Totéž si dovolím říci o jakékoli 400-stovce, Kymcu 500 apod. A pokud dám na jakéhokoli maxiskútra topcase o velikosti alespoň 46 litrů, tak úložný prostor je taky pro běžného člověka dostatečný. Takže "evo" určitě se rozhlédněte mezi více maxiskútry a je třeba si také spočítat pořizovací náklady, servisní náklady, spotřebu atd. a v těchto parametrech nebude B650 zcela jistě na vrcholu možného výběru.
Je pravda, že Nexus není primárně stroj na cestování ve dvou, ale na druhou stranu pokud je někdo jezdil do teď na motorce, tak potom i Nexus mu bude ve 2 připadat jako kočár. Klidně bych si uměl představit jako cestovní stroj Piaggio X9 500 EVO, Kymco 500 Evo, Burgman 400, Yamaha Majesty 400 atd. Kategorie sama pro sebe je dle mého Yamaha TMAX 500, která je geniálním mixem všeho dobrého u Maxiskútrů - jediná, avšak podstatná nevýhoda TMAXu je vysoká pořizovací cena ojetin, ale jinak nemá chybu.
Já mám například 180 cm a Nexusu se cítím jako ryba ve vodě. Za den jsem s ním ujel přes 600 km a byl jsem naprosto OK. Za více jak rok co ho mám, tak kromě běžného servisu neznám závadu, pouze jezdím. Je pravda, že mám najeto necelých 40000 km a nejedná se nějakou stočenou smažku z Itálie. Spotřebu mám mezi 3,5 (kochání) do 5-ti litrů (jízda po dálnici mezi 140 - 160 km/h). Motory Master 460 od Piaggia mají slabinu pouze v termostatu, který častěji odchází, ale pokud se dodržují servisní intervaly a používání předepsaného oleje, tak se jedná o zcela spolehlivé motory. No a vibrace v nízkých otáčkách tak nějak k jednoválci patří.
A teď B650-káři do mě