Rady a doporučení před nákupem nových i ojetých skútrů
29 srp 2011, 10:49
...tady si asi bude každý hájit to svoje - ale to je pochopitelné, určitě taky řešil stejné dilema, jako ty. To je snad i logické, každý se před koupí rozhodoval, co koupit a každý má své požadavky...
Opravdu je nejlepší si nejprve uvědomit, co bych od skůtru chtěl, na co jej budu používat. Pak se ti zúží výběr a stejně je to nakonec otázka kompromisů. Proto se jich taky tolik vyrábí a každý je trochu jiný - a to je dobře.
...nechápu, jak ti tady někdo radí, "přijeď se podívat na sraz, na čem se jezdí" - a mět něco jen proto, že to mají ostatní ??? ...to přece nehovoří o tom, jestli bude splňovat jeho požadavky.
Takže si nejprve uvědom, na co a jak jej budeš užívat, jaká je tvoje priorita na používání (jestli je důležitější pohodlnost na delší cesty, nebo mrštnost a manévrovatelnost ve městě, nebo něco mezi, jestli jezdíš hodně ve městě nebo jen na výlety po okolí s baťůžkem, nebo jen pro tebe a občas baťůžek...prostě si ujednoť požadavky. Pak vyřešíš otázku poměru ceny/výkon a máš to...
....toď můj názor a nebudu mu nic doporučovat, to si musí vybrat on sám.
Až budeš mít zúžený okruh, pročti si vlákna o jednotlivých modelech a až budeš mít vybraný svůj vysněný skůtr, tak bych se pak obrátil na toho, kdo takový model vlastní a zná slabiny a pomohl ti u případného výběru toho konkrétního, jestli je v pořádku...
29 srp 2011, 11:33
mk-tec na kolika srazech maxiskutru jsi vubec byl? Ono je to asi jedine misto kde na jednom parkovisti najdes tolik skutru ruznych znacek, kde si je muzes prohlidnout, osahat, nekdy i svezt a take pokecat o kladech a zaporech jednotlivych znacek. Vetsina z nas jiz vlastnila nekolik skutru a tak urcite prehled ma.
29 srp 2011, 13:09
Já teda koukám
Proč se "Rady" rozčiluješ ???? "mk-tec" to myslím řekl naprosto přesně a já s ním souhlasím. Už jsem to napsal výše ve svém příspěvku. Každý si samozřejmě hájí to svoje, ale mě to přijde, že někteří jsou úplně zaslepení tím co mají. Já bych osobně taky velkého skútra jako B650 nechtěl, protože mi prostě nevyhovuje svým pojetím, ale na druhou stranu chápu, že si ho někdo pořídí na dálkové cestování. Ale nehaním to a neříkám, že je to špatné. To by podle tebe asi každý kdo chce skútra si musel pořídit B650 a kdo chce motorku tak si musí asi koupit BMW K1200 LT
Je spousta lidí, komu se tyhle stroje prostě nelíbí a byly by jim k ničemu. Takové názory mi přijdou tak trochu americké a asi i čecháčkovské - musím NEJvětší auto, NEJvětší dům, NEJvětší bazén, NEJvětšího skútra, NEJ..., NEJ... atd aby sousedi a ostatní koukali. Chtělo by to asi trochu zklidnit vášně a akceptovat i názory a potřeby druhých. "eva" chtěla poradit jakého maxiskútra a ono se to tady zvrhlo někam jinam. X lidí řeklo svoje názory, postřehy a zkušenosti, ale někteří zaslepeně prosazují svůj názor, protože mají ty NEJ stroje, a přesně ty "eva" potřebuje, protože ostatní skútry jsou ničemu
.
29 srp 2011, 13:36
mám T-maxe 2008, najeto přes 17000 km a jsem t-maximálně spokojen. Pohodlí vynikající při mé výšce 182 cm, spotřeba od 4 do 4,5l. Žádná porucha dosud, skvěle šlape. Vřele doporučuji.
29 srp 2011, 14:04
Bobika píše:Já teda koukám
Proč se "Rady" rozčiluješ ???? .....
Podle ceho jsi usoudil, ze se rozciluji? Ja jsem jen reagoval jako byvaly majitel na haneni B650, to jeste snad muzu a je mi celkem jedno s kym souhlasis a s kym ne. Je to jen muj nazor, ktery je podlozen zkusenostmi a ne tim co kdo nekde rikal.
29 srp 2011, 14:41
Rady píše:S B400 jsem mel jen dobre zkusenosti, ale samozrejme ze byli i slaba mista a to predevsim pro dve osoby nedostatecny vykon, jednovalec, skrkajici stojan a mala kola.
Proto jsem take sel do B650, kde jsem si jizdy ve dvou uzival, ale opet mne stvala predni vidlice, slabe brzdy a opet skrkajici stojan.
Toto jsem ale psal i resil, kdyz jsem na obou skutrech jezdil.
edit: ono nakonec staci prijet na sraz a tam clovek hned vidi na cem se jezdi
ahoj,co se tyce B650 divali jsme se na ni a musim rict taky ze to neni to prave...na mne jako zenu pokud pojedu jen sama je nejakych 230 kilo asi i dost....doposud stale vede aspon u nas nexik 500.Zitra se pojedem na jeden podivat
No a co se tyce opravdu dalek na to pouzivame midnigh star 1300, tudis o nejakych cestach na nekolik dnu neuvazujeme.Melo by to slouzit pro vyjizdku na pul dne maximalne den jen jako spestreni.
29 srp 2011, 14:45
jooo
rýže proti špagetám...
nikto tu nehanil žiadnu značku, len vyjadril svoj názor a skúsenosti, tak ako bola položená otázka..prvý rýpnul Bobika a už sa to vezie..a pritom Eva ktorá vzniesla dotaz sa tu už neobjavila..ale vidieť, že topic žije svojím vlastným životom..až kým neskončí v zabudnutí...
edit:pardon..už je tu
edit 2: tak to potom nie je čo riešiť..pokiaľ máte na cestovanie cruisera..na občasné spestrenie a poskočenie je Nexus to pravé...
29 srp 2011, 15:24
eva:
Evi proto pisu, ze je nejlepsi si to osahat a udelat si svuj nazor, nekdy si clovek nejake nedostatky ani na prvni pohled neuvedomi. Tento tyden mame celekm dost velky sraz v Jesenikach vice
zde a tak si muzete udelat vylet a prijet treba i na otocku. Ja jako ridic to urcite vnimam jinak nez batuzek co sedi za mnou. Ja jsem si prvniho skutra kupoval na dojizdeni do prace, ale pak jsem poznal, ze se na tom da i cestovat a tak po dvou letech jsem menil. Tehdy ale B650 byla pro mne nedostupna a tak jsme jen mohl okukovat u kolegu. Dnes je ale situace jina a ceny ojetych skutru jsou podstatne nizsi nez tomu bylo v roce 2006, kdy jsem k vuli cene sel do B400. Ty nove modely B400 jsou ted i hezci a myslim ze je to dnes idealni skutr na cokoliv. Jen ve dvou uz ten vykon schazi.
Co se vahy tyce, tak jsem nejaky rozdil ani nevnimal a behem nekolika tydnu jsem se s B650 szil a znam i holky co na nich jezdi.
Nex 500 je take dobry skutr, ale osobne me vadily dve veci, nedostupnost nahradnich dilu, servis, maly ulozny prostor a take pro dva to bylo jen na kratsi jizdy. ja navic merim 184cm a mel jsem riditka temer v kolenou. Zenusce se take nelibil posez pro spolujezdce a to meri jen 157cm. Zase na druhou stranu ma Nex dobry ram a clovek s tim jezdi jak na motorce. Mne se z jednovalcu libi i atlantik 500, ktery je pohodlny pro oba dva, ma vetsi ulozny prostor a take vice ochrani ve spatnem pocasi.
29 srp 2011, 16:23
no to je supr informace,dik, o to jde...chlap ma prave ten problem s nohama
Co vim tak rikal ze burgman je v tomhle smeru "lepsi"ale male kola....koukam ze by nebyl asi spatny ani Malaguti Spidermax 500.Jak tam jedem zitra pry tam jeden maji
Melo by to byt neco podobneho jako atlantik...uvivime
29 srp 2011, 16:59
Malaguti Spidermax 500 je take hezky, ale nevim jestli v ojetinach bude u nas k sehnani. Jinak na B400 (ma nizsi posez) se budel lip jezdit Tobe a na atlantiku zase manzelovi. Prece jen 190cm uz je celkem dost a to i na B650, kde si vetsina techto dlouhanu upravovala sedacku.
29 srp 2011, 17:38
Hele, já nikde nepsal, že Kymco je nejlepší a než jsem se rozhodoval, co koupit, sakra hodně mě zajímalo co kde stojí atd. Co servis B650 při 60 tis. km? 10 tis. nestačí na výměnu dílů dle servisu, diesel zvuk atd. a pokud se něco vysere ....tak desítky tisíc? Je mi jasné, že jsi další z těch, co měli B650 a nakonec skončil u BMW. Měl jsem i BMW 1100GS a dobrá motka, kdyby byl od nich skutr, neváhám. A kolik dám za rok starou B650 s ubohým objemem 650? Za Kymco s ABS jsem dal 80 tis.... najeto 4 tis. km poctivých kilometrů. Tož asi tak, nesnáším, když někdo vychvaluje pouze B650, já osobně vím, že si jej nikdy nekoupím, to raděj BMW 1200GS.
29 srp 2011, 18:56
Skutr od BMW pravdepodobne bude a co vim tak jak se spalovacim motorem, tak i mozna s aku pohonem. Problem ale asi bude s cenou, ktera prevysi podstatnou cast cestovnich motocyklu. S tim servisem u B650 je to tak, ze diesel efekt je od roku 2005 vyresen a v 60t. se meni remen variatoru a loziska. Remen je sice drazsi, ale vydrzi min 3x vic jak remeny u jinych skutru. Takze kdyz si to spocitas, tak ta oprava nakonec vyjde levneji jak u kterehokoliv skutru. Dale se meni loziska a ty jsou bezne k sehnani. Jsou kluci co to zvladnou vymenit sami a neni problem pro toho kdo chce usetrit za praci v servisu to domluvit jinde.
Co se tyka BMW, tak kdybych jezdil sam, tak Lt menim za GS1200 a nebo za RT, clovek se prece jen na tom vic zabavi. Libi se mi take 800GS, ale nejak nemuzu prijit na chut retezu. Jinak muj prvni prispevek byl jen reakci na kymco a B650 a to kdo si co koupi je nakonec uz jen jeho rozhodnuti.
29 srp 2011, 20:11
Ok, beru a to, že řetěz na motorku nepatří souhlasím
. Po BMW s kardanem jsem měl Triumpha Bonnevilla a řetěz jsem už nemohl rozchodit, tak šel....a zůstal Kymkáč.
29 srp 2011, 20:25
Ke kymcu jen jeste dodam, ze je to to nejlepsi a zrejme jedine co se na Taiwanu vyrabi.
30 srp 2011, 09:21
Rady píše:mk-tec na kolika srazech maxiskutru jsi vubec byl? Ono je to asi jedine misto kde na jednom parkovisti najdes tolik skutru ruznych znacek, kde si je muzes prohlidnout, osahat, nekdy i svezt a take pokecat o kladech a zaporech jednotlivych znacek. Vetsina z nas jiz vlastnila nekolik skutru a tak urcite prehled ma.
...takto pardon, asi jsme se nepochopily. Když jsem toto téma pročítal, tak jsem z toho nabyl pocit, že právě ty prosazuješ jen B650 a ať se přijde podívat na sraz, na čem se jezdí, kdy toto vyznělo pro mě, že právě všichni převážně mají B650, jakožto jediný NEJlepší stroj - to by právě moc nepoznal. Pokud si to myslel v tom, že je tam vícero značek a typů a může porovnávat, tak to zase jo...
...tak se hned nečerti. Já jsem nikoho neprosazoval ani nehanil, jen jsem vyjádřil svůj názor a chtěl jsem poradit, o což vlastně potencionální majitelka žádala, a ty hned...