Rady a doporučení před nákupem nových i ojetých skútrů
09 zář 2014, 10:40
Ahoj lidi, hodně reálně uvažuji o koupi tohoto modelu. Do teď jsem měl téměř jen Burgmany 400 kvůli nízkými posedu. Teď mi ale přestaly vyhovovat vibrace jednoválcovýho motoru a dvouválec od Hondy nemá takový odpichy, proto se posunu o třídu výš, tedy na 600 ccm. Hledám tedy o SW T600 co nejvíc informací. Všude se dočítám, že je na tom jízda jak na hadovi. Burgman se ale kroutil taky a zvykl jsem si. Je to u Hondy opravdu o tolik horší, nebo je i Burgman stejnej had, jen jsem si prostě zvykl? A co spotřeba? U Burgmana 400 jezdím za 4,5 l/100km s tím, že ho honím téměř na maximum. na každé křižovatce výstřel, kličkování, brzda, plyn, při nájezdu na rychlostku plnej "kilopade". O kolik může být spotřeba vyšší u SW T600? Někde se dočtu, že pod 5l v pohodě, někde že 6,5l. Lidi si často pletou Silver Wing s SW a ty stroje mají prý spotřebu úplně odlišnou a pak aby se člověk v těch fórech vyznal. Jak to tedy je? Díky za odpovědi.
09 zář 2014, 11:00
Ahoj. FJS600SW a SW-T600 jsou stroj před a po faceliftu. Myslím, že se to lámalo 2008-9 (?). Od 2007 měl už i FJS600SW jinou(i jnde umístěnou) ŘJ, katalyzátor, lambda-sondu, nižší spotřebu(a pár designových maličkostí, odlišností). Já jezdil s r.v. 2007 a s lehkou rukou kolem do 4,5 sám. Ve dvou nikdy. Hojně popisované kroucení rámu a vlažný odpich jsem nikdy nezaznamenal. Jde o styl jízdy a potřeby uživatele. Max.rychlost kolem 190km co vím(nezkoušel jsem). Mám 180cm, z delší cesty mě bolela záda jako prase. Z toho důvodu to pro mě za vyloženě pohodlný stroj nepovažuji. Pročti příslušné vlákno zde na foru. I SW-T600 má svoje. Předpokládám, že toto tvé bude sloučeno.
09 zář 2014, 15:06
Měl jsem Burgmana 400 , i když K1 , a přelezl jsem na FJS 600 ( rok 2004 ) . Při přechodu jsem nepozoroval že by byl Wing nějak víc kroutivější . Asi jsem už byl na ten skůtroidní jízdní projev a vlastnosti za těch více než 100 000 km na skůtrech zvyklej , takže nebylo nic co by mě negativně překvapilo . Spíš jsem překvapenej když se svezu na Burgmanovi 650 , ten je podle mě o level vejš než Wing co se týká jízdních vlastností .
Spotřebu já mám na tom starším modelu Winga dlouhodobou viz. podpis zde . Po městě to jde přes pět , po okrskách do pěti , při dálničním přesunu s bočníma kuframa přes šest ... A jestliže novější model je díky lambdě a jinejm věcem na tom se spotřebou líp tak na tom nebudeš o moc hůř než na Burgmanovi . Ale myslím že když chce někdo opici , musí mít i na banány , a řešit spotřebu na moto nemá smysl ... litr sem , litr tam ... pořád jsou to minimální náklady , a radost z pohybu v jedné stopě maximální
09 zář 2014, 15:46
Každopádně děkuji za reakce. Rád si přečtu i další
O spotřebu jde, i nejde. Když se jedu pro radost s dcerou projet na pionýru, je mi úplně jedno, kolik sežere. Na skútru ale denně najezdím desítky kilometrů a používám ho jako plnohodnotný přibližovadlo. Neodradí mě déšť, ani teplota pár stupňů nad nulou. Když skútr na stovku vezme o litr víc, je to ročně několik tisícovek navíc. Ale je fakt, že kdybych jezdil na spotřebu, koupím si PCX 125. O tu spotřebu tedy tolik nejde, ale čím nižší, tím víc to potěší. Hlavně mi jde ale o to kroucení podvozku. Na Burgmanu jezdím jako na sportovní mašině a tak jsem musel i odmontovat hlavní stojan, protože nebylo příjemný s ním občas vzít o zem. Proto ještě uvažuji o T-MAXu, kterej je na můj styl jízdy jako stvořenej. Nechci se ale vzdát nízkýho těžiště, velkýho kufru a pohodlnýho křesla. Kdyby se SW-T nekroutil, byl by to dobrej kompromis.
09 zář 2014, 16:00
Měl jsem Burgmana 400 a jel jsem asi 100km i na SW-T400 (podvozek se od 600ky moc lišit nebude).
SW-T je subjektivně spíš podvozkovej podprůměr a neměl jsem z toho ani trochu dobrej pocit. Pokud si zvyklej na B400, tak budeš z Hondího podvozku spíš rozčarován. Městskou spotřebu při hrubé jízdě brzda-plyn bych u SW-T600 viděl reálně na 5,5L+
Hondě by hlavně dopředu prospěly progresivní pružiny - nikdy jsem ale nejel na SW-T, které je mělo abych porovnal.
09 zář 2014, 16:00
Bývalému spolužáku ze střední, taky "moto-člověk", se kterým jsem se léta neviděl, jsem v rozhovoru sdělil, že mám taky mašinu šestikilo(v té době FJS, říkám mu). Následovalo pro mě zcela odzbrojující zvolání: " tu tramvaj ?"
Řekl bych do jisté míry naprosto přesná definice. Chci tím říct, že Wing je asi i těžší než tvůj B400, přední vidle má taky uloženy v jedněch "brejlích" jako ostatní skutry. Jeho délka a již zmíněné z něj nic moc lepšího sportovnějšího neudělají. Proto jezdíš-li jak píšeš, T-max asi bude lepší volba. Možná i Gilera GP800.
09 zář 2014, 21:02
Na FJS 600 jsem přešel z B400. První sezonu jsem se s ním dost pral, protože na rozdíl od B400 když jsem v zatáčce ubral, tak měl tendenci padat, vlnit se, prostě dělat všechno možný jen ne plynule jet jako po kolejích, na co jsem byl zvyklý z Burgmana. Začal jsem tedy vážně uvažovat, že FJS prodám a koupím zase Burga. Během zimy jsem to nestihl a na jaře bylo po problémech. Začal jsem v zatáčkách přidávat místo ubírání a najednou to byl požitek a ne trápení jízda s tímhle dvouválem
.
Dneska mám na něm odjeto přes 40 tis km a jsem spokojený - průměrnou spotřebu mám od 4,6 v létě do 5,2 v teplotách kolem nuly, takže to se dá vydržet.
Jen by mne zajímalo, zda to kroucení máš z vlastní zkušenosti nebo jen z doslechu?
10 zář 2014, 08:21
Ahoj, to o tom kroucení rámu mám vyčtený z různých recenzí, ale i z fóra od majitelů, což jsi mi i ty potvrdil. Míval jsem mezi Burgmany na pár měsíců i Nexuse a tam šlo veškerý pohodlí pryč. To co nabízel Burgman bylo prostě víc, proto jsem se vrátil. No a teď uvažuji o změně a po přečtení recenzí mi dochází, že by SW-T byl asi krok zpět. Nabízel by mi stejný pohodlí, ale stabilita je u motorky dost podstatná věc. Asi ne pro důchodce, ale ve středním věku ještě ano. Dnes si jdu vyzkoušet pohodlí T-MAXe, o kolik to bude krok zpět v ochraně jezdce a manipulaci. Pokud to bude dost zásadní, rád vyzkouším i SW-T a rozhodnu se, kterým směrem se vydám, nebo jestli zůstanu na čas ještě u Burgmana.
13 zář 2014, 00:50
Nevidel bych to zase tak cerne. Neni na osobni zkusenost, co clovek to jine pozadavky a od toho se budou odvijet i hodnoceni. Zalezi co clovek od toho ocekava a k jakemu ucelu, to chce pouzivat. Presel sem z YM400 a jsem spokojen. Soptreba dlouhodoba 4,8l a krouceni tam je, asi tak, jako u vsech skutru s vyjimkou T Maxe. Motoricky nejde srovnavat 1V a 2V.