Honda SW T600

Rady a doporučení před nákupem nových i ojetých skútrů

Honda SW T600

Příspěvekod majkl_bb » 09 zář 2014, 10:40

Ahoj lidi, hodně reálně uvažuji o koupi tohoto modelu. Do teď jsem měl téměř jen Burgmany 400 kvůli nízkými posedu. Teď mi ale přestaly vyhovovat vibrace jednoválcovýho motoru a dvouválec od Hondy nemá takový odpichy, proto se posunu o třídu výš, tedy na 600 ccm. Hledám tedy o SW T600 co nejvíc informací. Všude se dočítám, že je na tom jízda jak na hadovi. Burgman se ale kroutil taky a zvykl jsem si. Je to u Hondy opravdu o tolik horší, nebo je i Burgman stejnej had, jen jsem si prostě zvykl? A co spotřeba? U Burgmana 400 jezdím za 4,5 l/100km s tím, že ho honím téměř na maximum. na každé křižovatce výstřel, kličkování, brzda, plyn, při nájezdu na rychlostku plnej "kilopade". O kolik může být spotřeba vyšší u SW T600? Někde se dočtu, že pod 5l v pohodě, někde že 6,5l. Lidi si často pletou Silver Wing s SW a ty stroje mají prý spotřebu úplně odlišnou a pak aby se člověk v těch fórech vyznal. Jak to tedy je? Díky za odpovědi.
Uživatelský avatar
majkl_bb

100+
 
Reputace: 3
Příspěvky: 102
Registrován: 21 pro 2009, 23:54
Bydliště: Brno - Starý lískovec
Skútr / moto: Burgman AN 250, Jawa 50/20, Burgman AN 400 K7

Re: Honda SW T600

Příspěvekod angel2904 » 09 zář 2014, 11:00

Ahoj. FJS600SW a SW-T600 jsou stroj před a po faceliftu. Myslím, že se to lámalo 2008-9 (?). Od 2007 měl už i FJS600SW jinou(i jnde umístěnou) ŘJ, katalyzátor, lambda-sondu, nižší spotřebu(a pár designových maličkostí, odlišností). Já jezdil s r.v. 2007 a s lehkou rukou kolem do 4,5 sám. Ve dvou nikdy. Hojně popisované kroucení rámu a vlažný odpich jsem nikdy nezaznamenal. Jde o styl jízdy a potřeby uživatele. Max.rychlost kolem 190km co vím(nezkoušel jsem). Mám 180cm, z delší cesty mě bolela záda jako prase. Z toho důvodu to pro mě za vyloženě pohodlný stroj nepovažuji. Pročti příslušné vlákno zde na foru. I SW-T600 má svoje. Předpokládám, že toto tvé bude sloučeno. :wink:
Standa Mlejnek, t.: 604 787 309, mlejneks@atlas.cz
Živí mě toto: http://www.fitham.cz
Heslo: pořád se učím !
Ex: Piaggio X9 250, FJS600SW, Honda SH300i, Suzuki Burgman AN650 K9, NC750X, Vision 110(2014), NSSForza 300, CB125F, ...
Uživatelský avatar
angel2904

1500+
 
Reputace: 104
Příspěvky: 2161
Registrován: 03 kvě 2011, 15:02
Bydliště: Liberec
Skútr / moto: Honda NSC 110 Vision(2017)

Re: Honda SW T600

Příspěvekod MP » 09 zář 2014, 15:06

Měl jsem Burgmana 400 , i když K1 , a přelezl jsem na FJS 600 ( rok 2004 ) . Při přechodu jsem nepozoroval že by byl Wing nějak víc kroutivější . Asi jsem už byl na ten skůtroidní jízdní projev a vlastnosti za těch více než 100 000 km na skůtrech zvyklej , takže nebylo nic co by mě negativně překvapilo . Spíš jsem překvapenej když se svezu na Burgmanovi 650 , ten je podle mě o level vejš než Wing co se týká jízdních vlastností .
Spotřebu já mám na tom starším modelu Winga dlouhodobou viz. podpis zde . Po městě to jde přes pět , po okrskách do pěti , při dálničním přesunu s bočníma kuframa přes šest ... A jestliže novější model je díky lambdě a jinejm věcem na tom se spotřebou líp tak na tom nebudeš o moc hůř než na Burgmanovi . Ale myslím že když chce někdo opici , musí mít i na banány , a řešit spotřebu na moto nemá smysl ... litr sem , litr tam ... pořád jsou to minimální náklady , a radost z pohybu v jedné stopě maximální :-)
Aktuálně Honda XL 600 V Transalp + Suzuki DL 650 V-Strom
K důstojnému stáří patří bohaté vzpomínky, pár vrásek a možná že i jizev - dobrodruzi zkrátka nikdy nevedou nudné životy.
Exskůtry - Majesty 250 DX , Suzuki Burgman 400 , Silver Wing 600
Uživatelský avatar
MP

1500+
 
Reputace: 84
Příspěvky: 1530
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Su z Třebíča, Vysočina - drsnej kraj, drsní lidi, tak to jsme my.
Skútr / moto: Honda XL 600V Transalp + Suzuki DL 650 V-Strom

Re: Honda SW T600

Příspěvekod majkl_bb » 09 zář 2014, 15:46

Každopádně děkuji za reakce. Rád si přečtu i další :)
O spotřebu jde, i nejde. Když se jedu pro radost s dcerou projet na pionýru, je mi úplně jedno, kolik sežere. Na skútru ale denně najezdím desítky kilometrů a používám ho jako plnohodnotný přibližovadlo. Neodradí mě déšť, ani teplota pár stupňů nad nulou. Když skútr na stovku vezme o litr víc, je to ročně několik tisícovek navíc. Ale je fakt, že kdybych jezdil na spotřebu, koupím si PCX 125. O tu spotřebu tedy tolik nejde, ale čím nižší, tím víc to potěší. Hlavně mi jde ale o to kroucení podvozku. Na Burgmanu jezdím jako na sportovní mašině a tak jsem musel i odmontovat hlavní stojan, protože nebylo příjemný s ním občas vzít o zem. Proto ještě uvažuji o T-MAXu, kterej je na můj styl jízdy jako stvořenej. Nechci se ale vzdát nízkýho těžiště, velkýho kufru a pohodlnýho křesla. Kdyby se SW-T nekroutil, byl by to dobrej kompromis.
Uživatelský avatar
majkl_bb

100+
 
Reputace: 3
Příspěvky: 102
Registrován: 21 pro 2009, 23:54
Bydliště: Brno - Starý lískovec
Skútr / moto: Burgman AN 250, Jawa 50/20, Burgman AN 400 K7

Re: Honda SW T600

Příspěvekod foky » 09 zář 2014, 16:00

Měl jsem Burgmana 400 a jel jsem asi 100km i na SW-T400 (podvozek se od 600ky moc lišit nebude).
SW-T je subjektivně spíš podvozkovej podprůměr a neměl jsem z toho ani trochu dobrej pocit. Pokud si zvyklej na B400, tak budeš z Hondího podvozku spíš rozčarován. Městskou spotřebu při hrubé jízdě brzda-plyn bych u SW-T600 viděl reálně na 5,5L+

Hondě by hlavně dopředu prospěly progresivní pružiny - nikdy jsem ale nejel na SW-T, které je mělo abych porovnal.
| Life is better with MY KTM | Žijte naplno...tenhle kolotoč jede jenom jednu jízdu...
Uživatelský avatar
foky

2500+
 
Reputace: 176
Příspěvky: 4039
Registrován: 08 dub 2010, 08:38
Bydliště: Praha - nejlepší město v ČR
Skútr / moto: KTM 1090 Adventure

Re: Honda SW T600

Příspěvekod angel2904 » 09 zář 2014, 16:00

Bývalému spolužáku ze střední, taky "moto-člověk", se kterým jsem se léta neviděl, jsem v rozhovoru sdělil, že mám taky mašinu šestikilo(v té době FJS, říkám mu). Následovalo pro mě zcela odzbrojující zvolání: " tu tramvaj ?" :lol: Řekl bych do jisté míry naprosto přesná definice. Chci tím říct, že Wing je asi i těžší než tvůj B400, přední vidle má taky uloženy v jedněch "brejlích" jako ostatní skutry. Jeho délka a již zmíněné z něj nic moc lepšího sportovnějšího neudělají. Proto jezdíš-li jak píšeš, T-max asi bude lepší volba. Možná i Gilera GP800.
Standa Mlejnek, t.: 604 787 309, mlejneks@atlas.cz
Živí mě toto: http://www.fitham.cz
Heslo: pořád se učím !
Ex: Piaggio X9 250, FJS600SW, Honda SH300i, Suzuki Burgman AN650 K9, NC750X, Vision 110(2014), NSSForza 300, CB125F, ...
Uživatelský avatar
angel2904

1500+
 
Reputace: 104
Příspěvky: 2161
Registrován: 03 kvě 2011, 15:02
Bydliště: Liberec
Skútr / moto: Honda NSC 110 Vision(2017)

Re: Honda SW T600

Příspěvekod šnek » 09 zář 2014, 21:02

Na FJS 600 jsem přešel z B400. První sezonu jsem se s ním dost pral, protože na rozdíl od B400 když jsem v zatáčce ubral, tak měl tendenci padat, vlnit se, prostě dělat všechno možný jen ne plynule jet jako po kolejích, na co jsem byl zvyklý z Burgmana. Začal jsem tedy vážně uvažovat, že FJS prodám a koupím zase Burga. Během zimy jsem to nestihl a na jaře bylo po problémech. Začal jsem v zatáčkách přidávat místo ubírání a najednou to byl požitek a ne trápení jízda s tímhle dvouválem 8) .
Dneska mám na něm odjeto přes 40 tis km a jsem spokojený - průměrnou spotřebu mám od 4,6 v létě do 5,2 v teplotách kolem nuly, takže to se dá vydržet.
Jen by mne zajímalo, zda to kroucení máš z vlastní zkušenosti nebo jen z doslechu? :roll:
Jezdím jen tak rychle jak můj strážný anděl lítá...
Uživatelský avatar
šnek

1000+
 
Reputace: 75
Příspěvky: 1207
Registrován: 04 srp 2008, 11:29
Bydliště: České Budějovice, tel.: 603 255 012
Skútr / moto: Honda FJS 600 Silver Wing
Tuning / úpravy: stavitelné plexi Kappa Airstream, vyhřívané hefty Saito, kufr Givi Maxia 55

Re: Honda SW T600

Příspěvekod majkl_bb » 10 zář 2014, 08:21

Ahoj, to o tom kroucení rámu mám vyčtený z různých recenzí, ale i z fóra od majitelů, což jsi mi i ty potvrdil. Míval jsem mezi Burgmany na pár měsíců i Nexuse a tam šlo veškerý pohodlí pryč. To co nabízel Burgman bylo prostě víc, proto jsem se vrátil. No a teď uvažuji o změně a po přečtení recenzí mi dochází, že by SW-T byl asi krok zpět. Nabízel by mi stejný pohodlí, ale stabilita je u motorky dost podstatná věc. Asi ne pro důchodce, ale ve středním věku ještě ano. Dnes si jdu vyzkoušet pohodlí T-MAXe, o kolik to bude krok zpět v ochraně jezdce a manipulaci. Pokud to bude dost zásadní, rád vyzkouším i SW-T a rozhodnu se, kterým směrem se vydám, nebo jestli zůstanu na čas ještě u Burgmana.
Uživatelský avatar
majkl_bb

100+
 
Reputace: 3
Příspěvky: 102
Registrován: 21 pro 2009, 23:54
Bydliště: Brno - Starý lískovec
Skútr / moto: Burgman AN 250, Jawa 50/20, Burgman AN 400 K7

Re: Honda SW T600

Příspěvekod janon » 13 zář 2014, 00:50

Nevidel bych to zase tak cerne. Neni na osobni zkusenost, co clovek to jine pozadavky a od toho se budou odvijet i hodnoceni. Zalezi co clovek od toho ocekava a k jakemu ucelu, to chce pouzivat. Presel sem z YM400 a jsem spokojen. Soptreba dlouhodoba 4,8l a krouceni tam je, asi tak, jako u vsech skutru s vyjimkou T Maxe. Motoricky nejde srovnavat 1V a 2V.
bylo Honda Lead 100 najeto 40 000 km (ja 12 000)
bylo Yamaha Majesty 400 najeto 206 000 km (ja 136 000)
bylo Honda Silver Wing 600 najeto 110 000 km (ja 92 000)
nyní Yamaha T Max 560 najeto 27 000 km (ja 14000)
Uživatelský avatar
janon

2500+
 
Reputace: 195
Příspěvky: 2745
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Praha


Zpět na Rady před nákupem skútru

 
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 11 návštevníků