Jj,každý má jiné priority,já bych taky výkonnější motorku neprodal a nepořídil si skůtra,kdybych nejezdil i při sebemenším deštíku domů z práce promočený až na trenky,mě vlastně nikdy skůtry ani nijak nebraly,bral jsem to spíš jako babskou záležitost.Ale když jsem to tak vždycky sledoval v práci,tak já jsem musel neustále řešit počasí a skutristi prostě jenom vytáhli z pod sedla pršiplášť a kopli do vrtule,navíc ty prochcané dny posledního období mě točily úplně do ruda,tak jsem se prostě rozhodl.Protože TDIčko do práce vážně tahat nemá smysl,vyloženě se to ani neohřeje na provozku a tak to aspoň může využívat přítelka pro svoje věci.
Na tom burgmanu jsem udělal samozřejmě jako nový majitel ihned servisní prohlídku se seřízením a běžnou výměnou zásadních kapalin,tyhle věci si dělám zásadně sám,jsem automechanik(i když v tomto oboru nepracuji),mám vybavení,nastahované dílenské manuály,co nevím,to se poradím na netu a tyto záležitosti bych nikdy servisu nesvěřil-vím jak to tam chodí,radši si vše udělám vždycky sám a jak je na to čas,tak mě to i baví a navíc jsem pak poplácán po rameni,že jsem ušetřil:-)
Jak jsem to měl odkrytované,tak jsem to přísným okem zhodnotil,zpracování,vychytávky,slabá místa i silné stránky věcí,co nejsou běžně povrchním pohledem vidět a nemyslím si,že by to byl nějaký nespolehlivý nebo nepovedený stroj,běžná seřízení jsou celkem v pohodě,ventily dobře řešeny,variátor dobře řešený jak na měření mezních hodnot opotřebení,tak na demontáže a výměny komponent(možná chybí jen srozumitelný olejoznak zvenčí pro stav oleje v převodech a výměnu vidím trochu komplikovaně),klikovka na valivých ložiscích ložená v oleji je podle mě v tak malém obsahu lepší volba než dělěná ojnice a klika na malých šálkách s malou kluznou plochou(vyšší opotřebení),co mají jiné skutry.Elektroinstalace mi přijde celkem v pohodě pokud bude skutr garážován,při venkovním stání bych očekával v budoucnu problémy v podobě oxidace konektorových spojů,sám jsem řešil brzdové spínače po umytí wapkou,které už byly zoxidované,ale funkční dlouho předtím.Pokud měl někdo s burgošem problémy,je to dáno tím,že většina ne li 90% jsou dovezenky od špageťáků,kteří to mají místo kola a taky k tomu tak přistupují,navíc to jezdí většinou ve slané oblasti okolo moře a to je naprostá katastrofa pro jakýkoliv stroj a stojí to většinou celou svoji životnost venku,garáž to nevidí ani na obrázku.Když se něco zásadnějšího nebo jen trošku dražšího vy*ere nebo nabourá,ihned to cpou do bazárků,kde to rádi skoupí za zlomkovou cenu češi nebo poláci,co to sem tahají navolno na návěsech,kde se to ještě dotluče o sebe,trochu polepí a prodají za majlant dále.Naprostá výhra je sehnat slušný kus z DE nebo aspoň z té FR,to je úplně jiná liga už na první pohled.
Nemyslím si,že by byl burgoš neméně spolehlivý než honda,akorát co tady jezdí jsou většinou dotaženky viz výše s naprosto nejistou servisní i kilometrovou minulostí,protože za tu ukrutánskou dardu si to tady koupí od novoti jenom zlomek lidí.Ona PCXka od špageťáků po 5 letech provozu tam bude taky zájímavá "záležitost"