Gilera Runner 50SP - rady pro nezkušeného

Rady a doporučení před nákupem nových i ojetých skútrů

Re: Gilera Runner 50SP - rady pro nezkušeného

Příspěvekod ROBOTOX » 24 říj 2015, 08:24

Scootland jsou neskutečný mystifikátoři - nikdy se nestane aby ti poslali správnej díl. Plus jejich extrémní ceny... Jestli můžu doporučit nějakej solidní e-shop kde navíc dobře poraděj tak např. Skútry-Levně nebo Skútry Malšice - určitě znáte. Ty zloděje který tě chtěj jenom stáhnout z kůže na dílech a servise nepodporujte. (ale mají pěkný články na stránkách)
Obrázek
CYBORG ZEN BT49QT-12 - Majitelem od 9.2.2014 - odstaveno 8.9.2015
Obrázek
GILERA RUNNER 50SP - Majitelem od 22.10.2015
Uživatelský avatar
ROBOTOX

100+
 
Reputace: 5
Příspěvky: 150
Registrován: 09 zář 2012, 20:12
Bydliště: Hradec Králové
Skútr / moto: Gilera Runner 50SP

Re: Gilera Runner 50SP - rady pro nezkušeného

Příspěvekod Mr.Voza » 24 říj 2015, 22:28

u me scootland dobry. vzdycky vsechno ok. akorat posledne me od nich prisel pritlacnej talirek variatoru se zlomenym voditkem - nafoceno a reklamovano - a za dva dni jsem mel doma novou sadu voditek - takze taky ok.

Odesláno z mobilu přes Forum Fiend. Tapatalk už fakt neee!
Aprilia SR50, Motor Minarelli Horizontal, Klika MFC Racing, Válec Malossi Sport 70ccm, Lauf S6 Pro Replica, Karbec DO19mm BE, klapky MFC Racing, Vário Malossi Multivar, Řemen Polini, Spojka S6 Torque control + Zvon WingCooler, Vodní pumpa S6 SSP
Uživatelský avatar
Mr.Voza

1000+
 
Reputace: 48
Příspěvky: 1271
Registrován: 05 říj 2011, 21:13
Bydliště: Chrudim
Skútr / moto: Aprilia SR50 tuned, Aprilia Leonardo 250 serie
Tuning / úpravy: Aprilia SR50, Motor Minarelli Horizontal, Klika MFC Racing, Válec Malossi Sport 70ccm, Lauf S6 Pro Replica, Karbec DO19mm BE, klapky MFC Racing, Vário Malossi Multivar, Řemen Polini, Spojka S6 Torque control + Zvon WingCooler, Vodní pumpa S6 SSP

Re: Gilera Runner 50SP - rady pro nezkušeného

Příspěvekod TUNER » 26 říj 2015, 18:33

Můžeš kouknout na svíčku jakou má barvu,jen pro informaci. U seriovky to tolik znát nebude,ale na závoďácích hraje okolní teplota hodně velkou roli a pak byla potřeba ladit směs teplo/zima. Runner má taky hodně velkej chladící výkon,tak můžeš kus chladiče něčím zakrýt,přelepit,aby se motor zahřál lépe na provozní teplotu a méně se opotřebovával. Můžeš také zkontrolovat zda správně funguje termostat.
Můj mazel je Škoda 130 - 1,8 T..........ostatní je druhořadý...:-D

Malaguti MAX 250ObrázekPiaggio X9 500ObrázekT-MaxObrázek
Uživatelský avatar
TUNER

2500+
 
Reputace: 202
Příspěvky: 3747
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Plzeň
Skútr / moto: Malaguti F12 50 + 250 - T-Max
Tuning / úpravy: F-12 50 - závoďák na okruhy - Phantom MAX do práce - T-Max pro radost :)

Re: Gilera Runner 50SP - rady pro nezkušeného

Příspěvekod ROBOTOX » 26 říj 2015, 23:18

Abych to upřesnil, při prvních stovkách metrů/do 1-2km teplota relativně rychle roste až ke třetí čárce (skoro do půlky) a potom padá dolů až skoro na nulu - jenom se lehce přelévá mezi nultou a první čárkou. Ale spíš to vypadá že to tak má většina Runnerů.

-- 27. 10. 2015 10:12 --

Dneska zkusím něčím překrýt chladič a uvidím co to udělá s teplotou

Tak jsem zvenku překryl chladič kusem silnějšího kartonu a stáhl k mřížce zdrhovacími páskami. Došlo k malému zlepšení, Ze začátku je to stejné. Teplota relativně rychle roste až skoro do půlky (ke druhé čárce) a potom začne strmě padat na nultou C čárku. Ale po pár Km narozdíl od doby než jsem to překryl pomalu teplota roste a v závislosti na rychlosti se mění. Když jedu rychlejc tak se pohybuje mezi první a druhou čárkou, když jedu pomalejc po vesnici tak se blíží k první čárce. Alespoň malé zlepšení tam je. Předtím se pohybovala vesměs pořád i při svižnejší jízdě na C nebo lehce nad. Nedosahovala ani první čárky.
Obrázek
CYBORG ZEN BT49QT-12 - Majitelem od 9.2.2014 - odstaveno 8.9.2015
Obrázek
GILERA RUNNER 50SP - Majitelem od 22.10.2015
Uživatelský avatar
ROBOTOX

100+
 
Reputace: 5
Příspěvky: 150
Registrován: 09 zář 2012, 20:12
Bydliště: Hradec Králové
Skútr / moto: Gilera Runner 50SP

Re: Gilera Runner 50SP - rady pro nezkušeného

Příspěvekod Mr.Voza » 27 říj 2015, 22:55

První čárka, druhá čárka, třetí čárka, osmá čárka... dokud nebudeš mít ověřeno, kolik stupňů která čárka znamená, tak ti jsou ty informace k ničemu. Maximálně podle nich můžeš poznat, že je něco v nepořádku, kdyby se to v budoucnu začalo chovat jinak (míň chladit, nebo se přehřívat). Jestli píšeš, že to tak má většina Runnerů, tak to bude najspíš dobře a nemá cenu s v tom vrtat. Pokud termostat funguje správně (podle toho, co popisuješ, tak funguje), tak si správnou teplotu motoru ohlídá. Nemá pak cenu zakrejvat chladič a ubírat mu tak chladící výkon - mohlo by se pak stát, že pojedeš třeba to táhlýho kopce na plnej knedlík, nebudeš teplotu sledovat a zadřeš to vlivem přehřátí. Jestli chceš nějak vážnějc sledova přesnou teplotu motoru, tak si pořiď tohle http://www.scooter-tuning.cz/digitalni-teplomer ale u sériovýho motoru to podle mě nemá smysl - některý skůtry teploměr ani nemaj a taky jezděj.
Aprilia SR50, Motor Minarelli Horizontal, Klika MFC Racing, Válec Malossi Sport 70ccm, Lauf S6 Pro Replica, Karbec DO19mm BE, klapky MFC Racing, Vário Malossi Multivar, Řemen Polini, Spojka S6 Torque control + Zvon WingCooler, Vodní pumpa S6 SSP
Uživatelský avatar
Mr.Voza

1000+
 
Reputace: 48
Příspěvky: 1271
Registrován: 05 říj 2011, 21:13
Bydliště: Chrudim
Skútr / moto: Aprilia SR50 tuned, Aprilia Leonardo 250 serie
Tuning / úpravy: Aprilia SR50, Motor Minarelli Horizontal, Klika MFC Racing, Válec Malossi Sport 70ccm, Lauf S6 Pro Replica, Karbec DO19mm BE, klapky MFC Racing, Vário Malossi Multivar, Řemen Polini, Spojka S6 Torque control + Zvon WingCooler, Vodní pumpa S6 SSP

Re: Gilera Runner 50SP - rady pro nezkušeného

Příspěvekod crhy » 28 říj 2015, 06:17

Já by jsem taktéž řekl, že to až moc chorobně řešíš. Do ničeho se nevrtej a jezdi. :wink:
Ex: Majesty 400; X-max 250 ; PCX 150v3; Sixteen 125; Katana 50/70; 2x Babetta 210

Profil motorkáři: http://www.motorkari.cz/profil/?uid=253 ... ky&scr=300

Všeliké kvaltování toliko pro hovada dobré jest!
Uživatelský avatar
crhy

2500+
 
Reputace: 463
Příspěvky: 3240
Registrován: 29 kvě 2009, 20:13
Bydliště: Roudnicko
Skútr / moto: Honda SW-T400; Manet S.Maxi (1998)

Re: Gilera Runner 50SP - rady pro nezkušeného

Příspěvekod ROBOTOX » 28 říj 2015, 09:18

No ale podchlazení není dobrý pro motor bych řekl. Někdo tady jezdil se zakrytým chladičem i v létě a nepřehrál to. Zkrátka Runner má až přehnané chlazení a minimálně na zimu je to lepší když bude motor lépe zahřán.
Obrázek
CYBORG ZEN BT49QT-12 - Majitelem od 9.2.2014 - odstaveno 8.9.2015
Obrázek
GILERA RUNNER 50SP - Majitelem od 22.10.2015
Uživatelský avatar
ROBOTOX

100+
 
Reputace: 5
Příspěvky: 150
Registrován: 09 zář 2012, 20:12
Bydliště: Hradec Králové
Skútr / moto: Gilera Runner 50SP

Re: Gilera Runner 50SP - rady pro nezkušeného

Příspěvekod crhy » 28 říj 2015, 09:24

Podchlazení není dobré hlavně pro lidi. Motor to zvládne.
Ex: Majesty 400; X-max 250 ; PCX 150v3; Sixteen 125; Katana 50/70; 2x Babetta 210

Profil motorkáři: http://www.motorkari.cz/profil/?uid=253 ... ky&scr=300

Všeliké kvaltování toliko pro hovada dobré jest!
Uživatelský avatar
crhy

2500+
 
Reputace: 463
Příspěvky: 3240
Registrován: 29 kvě 2009, 20:13
Bydliště: Roudnicko
Skútr / moto: Honda SW-T400; Manet S.Maxi (1998)

Re: Gilera Runner 50SP - rady pro nezkušeného

Příspěvekod Mr.Voza » 28 říj 2015, 10:43

jak uz jsem psal, termostat si spravnou teplotu motoru ohlida. neres to jako ten cinskej krap a jezdi, od toho je runner stavenej, aby se na nem jezdilo a ne aby se v nem furt clovek musel hrabat a resit chujoviny. to sis moch nechat toho cinana ;-)

Odesláno z mobilu přes Forum Fiend. Tapatalk už fakt neee!
Aprilia SR50, Motor Minarelli Horizontal, Klika MFC Racing, Válec Malossi Sport 70ccm, Lauf S6 Pro Replica, Karbec DO19mm BE, klapky MFC Racing, Vário Malossi Multivar, Řemen Polini, Spojka S6 Torque control + Zvon WingCooler, Vodní pumpa S6 SSP
Uživatelský avatar
Mr.Voza

1000+
 
Reputace: 48
Příspěvky: 1271
Registrován: 05 říj 2011, 21:13
Bydliště: Chrudim
Skútr / moto: Aprilia SR50 tuned, Aprilia Leonardo 250 serie
Tuning / úpravy: Aprilia SR50, Motor Minarelli Horizontal, Klika MFC Racing, Válec Malossi Sport 70ccm, Lauf S6 Pro Replica, Karbec DO19mm BE, klapky MFC Racing, Vário Malossi Multivar, Řemen Polini, Spojka S6 Torque control + Zvon WingCooler, Vodní pumpa S6 SSP

Re: Gilera Runner 50SP - rady pro nezkušeného

Příspěvekod TUNER » 28 říj 2015, 16:47

Právě že ten termostat si to nepohlídá,jak je vidět z toho co píše. Radit mu aby jezdil s ručičkou na "C"čku je nesmysl....studený motor se opotřebovává mnohem víc než motor zahřátý na provozní teplotu. Hlavně u 2T s variátorem kde to "nemůžeš pošetřit" a držet nízké otáčky. V klidu to nech v těchhle teplotách zčásti překryté a na jaře až se vrátí teplo,tak to oddekluješ a budeš lítat dál. :wink:
Můj mazel je Škoda 130 - 1,8 T..........ostatní je druhořadý...:-D

Malaguti MAX 250ObrázekPiaggio X9 500ObrázekT-MaxObrázek
Uživatelský avatar
TUNER

2500+
 
Reputace: 202
Příspěvky: 3747
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Plzeň
Skútr / moto: Malaguti F12 50 + 250 - T-Max
Tuning / úpravy: F-12 50 - závoďák na okruhy - Phantom MAX do práce - T-Max pro radost :)

Re: Gilera Runner 50SP - rady pro nezkušeného

Příspěvekod ROBOTOX » 28 říj 2015, 17:50

Nechám to tedy zakryté - díky :wink:
Obrázek
CYBORG ZEN BT49QT-12 - Majitelem od 9.2.2014 - odstaveno 8.9.2015
Obrázek
GILERA RUNNER 50SP - Majitelem od 22.10.2015
Uživatelský avatar
ROBOTOX

100+
 
Reputace: 5
Příspěvky: 150
Registrován: 09 zář 2012, 20:12
Bydliště: Hradec Králové
Skútr / moto: Gilera Runner 50SP

Re: Gilera Runner 50SP - rady pro nezkušeného

Příspěvekod crhy » 28 říj 2015, 19:10

Alespoň, že se zde vždy najde někdo fundovaný. U 2T LC s tím opravdu nemám zkušenosti, ty ot. Jsou tam opravdu vyšší jak píše tuner. :wink:
Ex: Majesty 400; X-max 250 ; PCX 150v3; Sixteen 125; Katana 50/70; 2x Babetta 210

Profil motorkáři: http://www.motorkari.cz/profil/?uid=253 ... ky&scr=300

Všeliké kvaltování toliko pro hovada dobré jest!
Uživatelský avatar
crhy

2500+
 
Reputace: 463
Příspěvky: 3240
Registrován: 29 kvě 2009, 20:13
Bydliště: Roudnicko
Skútr / moto: Honda SW-T400; Manet S.Maxi (1998)

Re: Gilera Runner 50SP - rady pro nezkušeného

Příspěvekod Mr.Voza » 28 říj 2015, 22:43

Tunere, on ale nepíše, že má teplotu furt na "C". Píše, že se mu motor ohřeje do půlky teploměru a pak strmě klesne k "C" (známka toho, že se otevře termostat) a pak se pohybuje lehce nad "C" když nemá zakrytej chladič a o trochu vejš, když ho má zakrytej. Jestli se správně pamatuju, tak takhle se mě chovalo SRko, když jsem ho koupil. Teplota vylezla někam vejš, pak klesla a pohybovala se za jízdy na začátku teploměru. Když jsem delší dobu stál a nechladilo se to, tak to začlo stoupat a po rozjezdu to spadlo zpátky. Až když jsem namontoval digi teploměr, co mě zbyl z předchozího skůtra, tak jsem zjistil, že se mě za jízdy pohybuje teplota kolem 85-87 stupňů, což je normální provozní teplota. Takže začátek původního teploměru znamenal právě tuhle teplotu. Navíc píše, že se takhle chová většina Runnerů, takže to nejspíš nebude závada, ale vlastnost a bude to podobně, jako u toho SRka - kdyby ručička zůstala ležet na "C", bylo by to blbý, ale pokud se aspoň hejbne do prvního políčka teploměru, bral bych to jako normální provozní teplotu. Ten teploměr zkrátka nebude značit teplotní rozsah 0-100 stupňů, ale třeba 80-100 stupňů.

Každopádně zakrytím části chladiče na zimu nic nezkazíš, ale třeba v delším stoupání, nebo když budeš popojíždět v zácpě, nebo delší dobu stát na místě s nastartovaným motorem, tak bych sledování teploměru věnoval zvýšenou pozornost. A na jaře bych ho určitě odkryl.
Aprilia SR50, Motor Minarelli Horizontal, Klika MFC Racing, Válec Malossi Sport 70ccm, Lauf S6 Pro Replica, Karbec DO19mm BE, klapky MFC Racing, Vário Malossi Multivar, Řemen Polini, Spojka S6 Torque control + Zvon WingCooler, Vodní pumpa S6 SSP
Uživatelský avatar
Mr.Voza

1000+
 
Reputace: 48
Příspěvky: 1271
Registrován: 05 říj 2011, 21:13
Bydliště: Chrudim
Skútr / moto: Aprilia SR50 tuned, Aprilia Leonardo 250 serie
Tuning / úpravy: Aprilia SR50, Motor Minarelli Horizontal, Klika MFC Racing, Válec Malossi Sport 70ccm, Lauf S6 Pro Replica, Karbec DO19mm BE, klapky MFC Racing, Vário Malossi Multivar, Řemen Polini, Spojka S6 Torque control + Zvon WingCooler, Vodní pumpa S6 SSP

Re: Gilera Runner 50SP - rady pro nezkušeného

Příspěvekod ROBOTOX » 26 dub 2016, 20:39

Dnes jsem dokončil drobnou vizuální (i funkční) úpravu přístrojové desky. Nebyl jsem tak úplně spokojen s vizuálem desky (především pak z ručkami) a taky s přesností tachometru (v rychlostech nad 50 Km/h přidával i přes 10 Km/h navrch) Na díly jsem použil desku z Peugeota Elyséo, osadil nové ráfičky, doplnil chybějící gumovou krytku nulování počítadla (spousta Runnerů to nemá nicméně za deště potom tímto místem krásně dovnitř proudí voda). Ručičku tachometru jsem vrátil ale na menší hodnotu než při které jsem sundaval ručku původní čímž se takřka eliminovala odchylka v rychlostech nad 50 km/h takže se konečně začnu dozvídat reálné rychlosti. Sice zase ukazuje o malinko méně v menších rychlostech ale to už je nepodstatné. Taky mi tato úprava umožnilo posunout doraz a ručičku v klidu na nulu. Runnery jsou známé svými tachometry začínajícími na cca 10 km/h. Jak bylo ale během úprav zjištěno, není to z estetických důvodů (podle mě to je divný a vypadá to blbě) ale funkčních. Normálně totiž pružina ručku na nulu po sejmutí dorazu ani nepustí, po úpravě není problém. Z úpravou jsem spokojen a myslím že přístrojovka má teď trošku vyšší úroveň.

Obrázek
Obrázek
CYBORG ZEN BT49QT-12 - Majitelem od 9.2.2014 - odstaveno 8.9.2015
Obrázek
GILERA RUNNER 50SP - Majitelem od 22.10.2015
Uživatelský avatar
ROBOTOX

100+
 
Reputace: 5
Příspěvky: 150
Registrován: 09 zář 2012, 20:12
Bydliště: Hradec Králové
Skútr / moto: Gilera Runner 50SP

Předchozí

Zpět na Rady před nákupem skútru

 
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Bing [Bot] a 6 návštevníků

cron