od Mr.Voza » 28 říj 2015, 22:43
Tunere, on ale nepíše, že má teplotu furt na "C". Píše, že se mu motor ohřeje do půlky teploměru a pak strmě klesne k "C" (známka toho, že se otevře termostat) a pak se pohybuje lehce nad "C" když nemá zakrytej chladič a o trochu vejš, když ho má zakrytej. Jestli se správně pamatuju, tak takhle se mě chovalo SRko, když jsem ho koupil. Teplota vylezla někam vejš, pak klesla a pohybovala se za jízdy na začátku teploměru. Když jsem delší dobu stál a nechladilo se to, tak to začlo stoupat a po rozjezdu to spadlo zpátky. Až když jsem namontoval digi teploměr, co mě zbyl z předchozího skůtra, tak jsem zjistil, že se mě za jízdy pohybuje teplota kolem 85-87 stupňů, což je normální provozní teplota. Takže začátek původního teploměru znamenal právě tuhle teplotu. Navíc píše, že se takhle chová většina Runnerů, takže to nejspíš nebude závada, ale vlastnost a bude to podobně, jako u toho SRka - kdyby ručička zůstala ležet na "C", bylo by to blbý, ale pokud se aspoň hejbne do prvního políčka teploměru, bral bych to jako normální provozní teplotu. Ten teploměr zkrátka nebude značit teplotní rozsah 0-100 stupňů, ale třeba 80-100 stupňů.
Každopádně zakrytím části chladiče na zimu nic nezkazíš, ale třeba v delším stoupání, nebo když budeš popojíždět v zácpě, nebo delší dobu stát na místě s nastartovaným motorem, tak bych sledování teploměru věnoval zvýšenou pozornost. A na jaře bych ho určitě odkryl.
Aprilia SR50, Motor Minarelli Horizontal, Klika MFC Racing, Válec Malossi Sport 70ccm, Lauf S6 Pro Replica, Karbec DO19mm BE, klapky MFC Racing, Vário Malossi Multivar, Řemen Polini, Spojka S6 Torque control + Zvon WingCooler, Vodní pumpa S6 SSP