Gilera Nexus 250/500 - který?

Rady a doporučení před nákupem nových i ojetých skútrů

Gilera Nexus 250/500 - který?

Příspěvekod majkl_bb » 05 pro 2011, 02:29

Kolegové, žádám o radu. Jezdím na Burgmanu 250 a nastal čas koupit něco novějšího, sportovnějšího a možná i silnějšího. Rozhodl jsem se pro koupi staršího Nexuse. Vím, že má menší kufr, ale hlavně má větší kola. Na těch 13´ bych si dřív, nebo později rozbil hubu... Na Burgmanu jezdím za 5 litrů, ať jezdím po městě, nebo někam dál, protože má ještě karburátor. Vyčetl jsem, že na 250 budu jezdit za nejvýš 4 litry. Jak je to ale s 500? Spotřebu na větší vzdálenost bude mít asi menší jak 250, protože není potřeba ho tak vytáčet, ale jak to bude ve městě? Do teď mně 250 prakticky stačila, protože jezdím převážně jen po Brně, ale když potřebuji zajet pár desítek km za město, výkon pořádně nestačí. No a když si vezmu spolujezdce, to už ani nemluvě. Nemůžu se pořád rozhodnout. Rozdíl v ceně pojistnýho neřeším, omezení ŘP nemám, ale nerad bych, aby mě 500 "sežrala". Máte někdo Nexuse 250, nebo 500? Napište mi prosím zkušenosti. Předem moc děkuji. Majkl
Uživatelský avatar
majkl_bb

100+
 
Reputace: 3
Příspěvky: 102
Registrován: 21 pro 2009, 23:54
Bydliště: Brno - Starý lískovec
Skútr / moto: Burgman AN 250, Jawa 50/20, Burgman AN 400 K7

Re: Nexus 250, nebo 500?

Příspěvekod oldik » 05 pro 2011, 06:24

Má to stejný motor jako X9 EVA - Piaggio Master 460ccm (ostatní beverly atd. mají taky to samý, akorát 490ccm). Spotřeba (pokud je vše v pořádku) od 4l, při standardní jízdě a město a svižnější svezení kolem 4,5l. Já bych op vlastní zkušenosti volil určitě 500ccm. Brno si taky občas dám a je to radost být všude první.
objem ničím nenahradíš :-)
DL 650 V-strom K5, X9 500 Evo - prodáno
oldik

500+
 
Reputace: 1
Příspěvky: 643
Registrován: 05 dub 2010, 14:41
Bydliště: Brno-venkov

Re: Nexus 250, nebo 500?

Příspěvekod bouska.t » 05 pro 2011, 07:18

souhlasim s Oldik. Je lepší to pětikilo za 4,5l to jezdi, furt mín než tan tvůj burák a když pak pokješ někam dál tak to oceníš že se nebudeš muset courat 100... A navíc Nexus je krásná záležitost :)
http://bouskat.rajce.idnes.cz/
http://bouskat.motorkari.cz
http://www.miros-nabytek.cz (Zde není moje tel. číslo)
T-max 2001 117 000 km
KTM 1050 Adventure 2016 98 000km
Uživatelský avatar
bouska.t

1000+
 
Reputace: 79
Příspěvky: 1425
Registrován: 06 úno 2011, 22:14
Bydliště: Brno-Černovice
Skútr / moto: KTM 1050 ADV-Yamaha, T-MAX

Re: Nexus 250, nebo 500?

Příspěvekod Bobika » 05 pro 2011, 08:15

Určitě bych vzal 500. Je to podvozkově jinde než 250 nebo 300-stovka. A jak psali kluci, tak spotřeba u 500 bude určitě menší než máš do teď. Já jezdím mezi 4 a 5-ti litry. Pokud jedeš kochačku mimo město, tak není problém jet i pod 4 litry. Těch 4,5 l je takový průměr. A za další Nexuse 250 budeš shánět hůře než 500. A výkon navíc není nikdy na škodu. :D :D 8) 8)
Uživatelský avatar
Bobika

100+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 124
Registrován: 29 črc 2010, 11:43
Bydliště: Strakonice
Skútr / moto: Honda X11 Eleven
Tuning / úpravy: podvozek Öhlins, radiální brzdy, výfuk Ajko

Re: Nexus 250, nebo 500?

Příspěvekod Myschan » 05 pro 2011, 20:16

Vůbec neváhej a jdi do 500. Tady není co řešit. Mimochodem, kolega z Brna prodává, je to někde v bazaru. Ale proto to fakt neříkám. Obsah nenahradíš
Lepší pozdě, nežli vůbec.
Uživatelský avatar
Myschan

1000+
 
Reputace: 14
Příspěvky: 1187
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Brno
Skútr / moto: Sh 150 (2022)

Re: Nexus 250, nebo 500?

Příspěvekod oldik » 05 pro 2011, 20:37

Tak jsem si lehce porovnal 300ccm s 500ccm. 30kg hmotnosti u pětikila navíc vůči nárustu výkonu a krouťáku na dvojnásobek. Velikost skůtra si myslím podobná (300ccm jsem v reálu neviděl). Spotřeba +- stejná. Nevidím jediný důvod, proč uvažovat o slabší verzi. A to jsi se ještě nesvezl. Na to, že je to jednoválec a skůtr tě výkon ohromí. V kategorii jednoválců bezkonkurenční.
objem ničím nenahradíš :-)
DL 650 V-strom K5, X9 500 Evo - prodáno
oldik

500+
 
Reputace: 1
Příspěvky: 643
Registrován: 05 dub 2010, 14:41
Bydliště: Brno-venkov

Re: Nexus 250, nebo 500?

Příspěvekod majkl_bb » 06 pro 2011, 00:50

Všem děkuji za rady... Já právě mám teď možnost koupit 250 ccm na českejch z 2006 za pade. Vypadá moc pěkně a údajně má nalítáno jen asi 14 tisíc. Může to být pravda a nemusí, ale myslím, že když ji obhlídnu a podívám se i na variátor, mohl bych ledasco poznat. Pokud je to tak, myslím, že je to výhodná nabídka. Je ale fakt, že těch 500 je o dost víc a tak ji možná seženu stejně výhodně.
Co jsem po tom pátral, 250 a 500 by měly být úplně stejný skútry, jen mají jiný (navzájem záměnný) zrcátka a blinkry a pochopitelně jinej motor už od pohledu.
Máte někdo tip, na co konkrétně bych se měl při koupi u tohoto skútru zaměřit, ať půjde o 250, nebo 500?
Zatím to vypadá, že jste mě přesvědčili k té 500, ale ještě bych potřeboval trochu "přikopnout" :)

Myschan: Napiš mi o tom prosím víc. Díky
Uživatelský avatar
majkl_bb

100+
 
Reputace: 3
Příspěvky: 102
Registrován: 21 pro 2009, 23:54
Bydliště: Brno - Starý lískovec
Skútr / moto: Burgman AN 250, Jawa 50/20, Burgman AN 400 K7

Re: Nexus 250, nebo 500?

Příspěvekod MisaKacenka » 06 pro 2011, 00:57

Jako u kazdeho scootu - podivam a vidim :) projedu a zjistim - loziska na kolech, prubeh varia, nejaky abnormality - sekani, huceni, ztrat vykonu...ochcanej motor, skrin - cokoliv, co se neshoduje s normalem :) poradne prozkoumat, pohejbat a hlavne projet! Vem za to, zkus brzdy, koukni na desky... :)

Je toho mraky...ale myslim, ze u Piaggio motoru nejsou zavazny nesvary, jen aby bylo dost oleje :) taky dobry zkontrolovat :) posledni servis, kdy a co, doklad - nejaky nahradni dily...?
Pokud to neni dotazeny z It :)

Myslim, ze bys s 500ccm neprohloupil :) sam o ni uvazuju, ale mam jeste jiny veci, ktery chteji penizky (papiry na kridla :) )
Uživatelský avatar
MisaKacenka

1500+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 2022
Registrován: 25 říj 2009, 22:42
Bydliště: Pardubice - Sweetcow
Skútr / moto: Suzuki GSF 600 Bandit
Tuning / úpravy: Kufr Kappa 42l, Scorpion exhaust, 12V socket, GPS TomTom, zvysene plexi, bile stobo, vystrazne blinkry, sirena, PTT zastavba pro PMR :)

Re: Nexus 250, nebo 500?

Příspěvekod oldik » 06 pro 2011, 06:28

Nemedituj dál, dokud se nesvezeš. Nejhorší je, co bys mohl udělat, po koupi si vyčítat, že jsi kvůli 15 - 20 000,- koupil skůtr, který na další sezónu budeš měnit. Bez svezení bych dál vůbec nic neřešil.
Kolik má motor nalítáno (u toho pětikila) je vcelku jedno, to nepoznáš, záleží na stavu.
Indikátory jsou destičky, řemen, spojka, vyjetý dráhy ve varecu a řemenici na spojce a hlavně vůle v kolech, na silentblocích zadního kola (to většinou nikdo nemění).
Pokud se o ten skůtr majitel staral, je tvoje rozlišovací schopnost mezi najetými 14 000km a 50 000km takřka nulová.
Pokud nebudeš mít totální smůlu, motor jako takový by měl být držák. Po koupi tak jak tak tě čeká (aby jsi měl jistou startovací čáru) - olej zadní rameno (aspoň kontrola), výměna motorového oleje + filtry (vzduch i olejový) - cca 1500,-
U varecu by tě nemělo nic překvapit, max tak řemen 2000,-
Občas se s..... regulátor (u novějších by měl být OK) a já měl problém s dobíjením (rozžvejkanej kabel po trase od cívek motoru ke konektoru).
Pokud zkoukneš varec a ostatní, přejedeš řemenici prstem a naznáš stav OK, tak by tě nic zásadního nemělo překvapit. Otázka, jestli tě majitel nechá nahlídnout. U Nexuse je luxusní přístup, i tak je to cca 14 šroubů a hlavní spojková matice, otázka 5-ti minut, ale majitel musí samozřejmě souhlasit.
Jiné indikátory jsou velmi složité k poznání najetých km. Ještě pod plastovým krytem varecu jsou kolem spojky molitany. Ty po 14 000km musí být jako nové (4 šrouby).
Startovábí s ohledem na stříkačku je na brnknutí, po celodenním stání je potřeba nechat cca 4-5x protočit, pak už na brnk. Volnoběh přede jako kočka. Rozjezdy bez trhání, to pětikilo může jakoby při záběru spojky jednorázově trošku víc zatáhnout a pak se "uvolní" a pak už jede podle plynu jak je třeba.
Hlavně si uvědom, že využívané spektrum otáček při slušné jízdě je vždycky u vyšší kubatury nižší a motor by měl celkově logicky vydržet dýl. Na 5000ot si s pětikilem budeš brblat stováka, zřídkakdy jdu přes 6000ot., přes 6500ot je to už "palba" (furt myšleno ve smyslu, že se jedná o skůtr).
Víc ti asi už noc moc neporadíme, pak dej vědět, jak to dopadlo.
Naposledy upravil KYBLOS dne 24 bře 2013, 23:37, celkově upraveno 1
Důvod: Úprava neslušných výrazů
objem ničím nenahradíš :-)
DL 650 V-strom K5, X9 500 Evo - prodáno
oldik

500+
 
Reputace: 1
Příspěvky: 643
Registrován: 05 dub 2010, 14:41
Bydliště: Brno-venkov

Re: Nexus 250, nebo 500?

Příspěvekod TUNER » 06 pro 2011, 10:45

Jestli potřebuješ nakopnout,tak se zastav,rád tě nakopnu kam budeš chtít ))) ;-) Jako opravdu mi nedává smysl změna z B250 na Nexuse 250-300. Ano možná tak ve spotřebě,ale ta bude nižší i u 500. Ten bude jezdit kolem 4-4,5 litrů. Ale oproti tomu nabídne uplně jinej požitek ze zátahu a svezení,kterej by ti určitě po čase u 250 chyběl !! Pak by jsi měnil zase a říkal si proč jsi nás neposlechl. Fakt pořiď rovnou 500 a myslim že máš na pár let vystaráno ;-) Cenově tam velký rozdíly nejsou.
Můj mazel je Škoda 130 - 1,8 T..........ostatní je druhořadý...:-D

Malaguti MAX 250ObrázekPiaggio X9 500ObrázekT-MaxObrázek
Uživatelský avatar
TUNER

2500+
 
Reputace: 202
Příspěvky: 3747
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Plzeň
Skútr / moto: Malaguti F12 50 + 250 - T-Max
Tuning / úpravy: F-12 50 - závoďák na okruhy - Phantom MAX do práce - T-Max pro radost :)

Re: Nexus 250, nebo 500?

Příspěvekod majkl_bb » 06 pro 2011, 11:08

Přesvědčili jste mě, půjdu do 500. Oldikovi moc děkuju za cenný rady, určitě jich využiju.
Uživatelský avatar
majkl_bb

100+
 
Reputace: 3
Příspěvky: 102
Registrován: 21 pro 2009, 23:54
Bydliště: Brno - Starý lískovec
Skútr / moto: Burgman AN 250, Jawa 50/20, Burgman AN 400 K7

Re: Nexus 250, nebo 500?

Příspěvekod Bobika » 06 pro 2011, 11:34

Ještě si dej pozor při nákupu na ložiska v hlavě řízení. Nemělo by to drhnout ani v tom nijak křupat. Někteří Nexíci na potíže s ložisky v hlavě řízení trpěly. A určitě si dej velkýho majzla na olej v motoru. Motory Piaggio Master jsou na množství a kvalitu oleje náchylné. Takže pokud by byl olej na měrce pod minimem, tak bych do skútra nešel, protože to může znamenat, že motor je načatej. Jinak bych preferoval Nexíka z Čech, protože ten bude mít pravděpodobně méně najeto než skútr z Itálie. A vůbec se neboj kilometrů. Lepší 40-50 tis. poctivejch se servisem, než nějaká stočenka na 20-30 tis., ale ve skutečnosti má najeto klidně 100 tis. Já mám najeto něco přes 43 tis. a skútr šlape jako hodinky. Jak psal Oldik, tak regulátor napětí je taková bolest, ale to je u všech motorů Piaggio Master se vstřikováním. Nexus má výhodu, že má palubní počítač a ten ukazuje hodnoty dobíjení. Pokud to za jízdy dobíjí 13,7 - 13,9 V, tak je to OK. Na volnoběh to dobíjí něco kolem 12,3 - 12,5 V. Pokud je regulátor načatej, tak by hodnoty dobíjení měly být jiné, než jsem ti uvedl. Pokud bude svítit oranžová kontrolka motoru, tak je něco špatně. Normálně tato kontrolka zhasne do 5-ti vteřin od startu.
Tak ti přeju šťastnou ruku při výběru a pokud budeš chtít poradit se servisem, tak není problém. Malá poznámka na konec - pokud budeš na Nexíkovi jezdit sám, tak to nemá chybu. Ale pokud budeš chtít cestovat často ve 2, tak na to není Nexík nejlepší volba. Je to prostě skútří sporťák. :D :D
Uživatelský avatar
Bobika

100+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 124
Registrován: 29 črc 2010, 11:43
Bydliště: Strakonice
Skútr / moto: Honda X11 Eleven
Tuning / úpravy: podvozek Öhlins, radiální brzdy, výfuk Ajko

Re: Nexus 250, nebo 500?

Příspěvekod dusanak » 07 pro 2011, 01:53

ahoj.jako bejvalej majitel Nexe 500 Ti v porovnani s 250 doporucim 500ccm. velikostně stejný,váha není problém.spotřeba u 500 skvělá,mě nadchlo jet za 4,2Lt. ,výkon paráda,nádhernej stroj celkově!je to jednovál,na mě osobně to dost třáslo se skutrem,ale dle všeho se toto dá eliminovat pořádným varcem apod. Furt na něj vzpomínám:) problém bude že moc nejsou a vubec ne puvod Cz... každopádně já nakupoval aniž bych se svezl:) a první dojem byl božskej:) prostě zapomen na 250! 500kilo Tě nakopne hochu:) Dobrej výběr přeji!! házej sem inzeráty at to omrknem! ahoj
Doma už je vysněnej skutr Gilera Nexus 500ccm. Tak už čekám na to jaro!!
Uživatelský avatar
dusanak

100+
 
Reputace: 1
Příspěvky: 185
Registrován: 19 zář 2007, 00:31
Bydliště: BYSTŘICE NAD PERNŠTEJNEM
Skútr / moto: gilery runner VXR180,nexus 500.nádhera!!obě!

Re: Nexus 250, nebo 500?

Příspěvekod majkl_bb » 08 pro 2011, 01:00

Ne ne, cestovat na něm nejspíš nebudu. Né, že bych nechtěl, ale na takový věci už dávno nemám čas. Skútr používám jako přibližovadlo po městě, se kterým jsem všude první a můžu ho kdekoliv zaparkovat. Jen zřídka kdy vyjedu za hranice města a nejdál jsem s ním byl 100 km od baráku. Proto jsem myslel, že by mně 250 stačila. No a pak taky ta rychlost... Když to nejede víc jak 120, nemůžu jet rychleji, přestože bych potřeboval. No a když to umí jet 160… :-/ …nerad bych se někde vyflákl… No ale je fakt, že když jede přede mnou někdo 100 a mně to víc jak 130 s větrem v zádech nejede, předjíždění nebývá úplně nejbezpečnější, tam se ten výkon hodí.
No a pak jsem měl strach z té spotřeby, protože mi říkal kámoš, že si jeho 650 Burgman umí vzít přes 8 litrů a když jsem se na křižovatce bavil s vedle stojícím skútristou na T-maxu, říkal, že po městě 6,5 litru. Pokud ale všichni píšete, že se přes těch 5 litrů nedostanu, nevidím důvod, proč zůstávat u 250. A že s tím jednovál trochu třepe...? Kdysi jsem jezdíval na jednoválcové "dvaapůle", takže už mně nějaký vrnění nerozhodí. No a taky se občas projedu na svým stařičkým pinckovi a ten se třepe ještě než ho nastartuju :-D

Jak to bude aktuální a najdu nějakej inzerát, dám vám ho sem k posouzení :)
Uživatelský avatar
majkl_bb

100+
 
Reputace: 3
Příspěvky: 102
Registrován: 21 pro 2009, 23:54
Bydliště: Brno - Starý lískovec
Skútr / moto: Burgman AN 250, Jawa 50/20, Burgman AN 400 K7

Re: Nexus 250, nebo 500?

Příspěvekod majkl_bb » 01 úno 2012, 13:18

Takže jsem se nechal přesvědčit a včera jsem si Nexuse 500 koupil. Zátah perfektní, všechno super, jen se svými 174 cm pořádně nedosáhnu na zem a připadám si na tom jak na koze. Na Burgmanu jsem dal na zem obě paty a posed byl jak na choperovi, takže si budu muset zvyknout :) Díky všem za rady.
Uživatelský avatar
majkl_bb

100+
 
Reputace: 3
Příspěvky: 102
Registrován: 21 pro 2009, 23:54
Bydliště: Brno - Starý lískovec
Skútr / moto: Burgman AN 250, Jawa 50/20, Burgman AN 400 K7

Další

Zpět na Rady před nákupem skútru

 
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 11 návštevníků

cron