Rady a doporučení před nákupem nových i ojetých skútrů
Odeslat odpověď

Re: Denní dojíždění do práce (celkem cca 80 km).

01 zář 2015, 09:38

Vasa: Pokud SH, tak určitě 300. Ten zvládá i mimoměstské rychlosti s rezervou a spotřeba je pořád přijatelná - osobně vyzkoušeno. Ale spíš asi chceš ryzího maxíka, což na plánovaný nájezd bude rozumnější. Krom žravějšího SW-t tam můžeš zahrnout i jiné osvědčené maxíky, takový bonbónek na spotřebu by byl Piaggio X-10 s motorem 350ccm, ale bohužel se moc nevyskytuje ojetý.

Re: Denní dojíždění do práce (celkem cca 80 km).

01 zář 2015, 10:54

TUNER - přesně, a proto radši náklady nepočítám :D:D

Re: Denní dojíždění do práce (celkem cca 80 km).

02 zář 2015, 19:57

Teda na začátku jsem byl rozhodnutý pro sw T400, ale jak den za dnem procházím diskuze a různé články a názory, tak jsem víc a víc nerozhodný. jsem nalomen i k tomu dívat se po FJS 600. dokonce začínám uvažovat znovu i o Burgmanovi, i když jsem ho na začátku zamítl pro dražší náhradní díly a vyšší poruchovost.

u sw T400 se mi líbí přistrojovka. je hezčí než u FJS.

na mobile24.de jsem dokonce našel SW T600 ale za poněkud vyšší cenu ale vypadá pěkně:

http://www.mobile.de/cz/Mal%C3%BD-motoc ... 15605.html

TO jste při nákupu svého skútru taky měli takové dilema?

Re: Denní dojíždění do práce (celkem cca 80 km).

02 zář 2015, 20:00

No jéje! :D To je pokaždé rozpor volby srdcem a rozumem.

Re: Denní dojíždění do práce (celkem cca 80 km).

02 zář 2015, 20:53

Vasa píše:TO jste při nákupu svého skútru taky měli takové dilema?

moje náklady na nového X-maxe podle spritmonitoru:
1. rok benzín 600 eur, oleje, prohlídky a zimní gumy celkem 200 eur
2. rok: benzín (zlevnil) 400 eur, údržba a díly 250 eur (včetně několika rozbitých plastů.. ;-))
3. rok: benzín 350 eur (málo jezdím), údržba (další gumy, přední brzdy, řemen) 460 eur,

po třech letech používání je skútr sice stále v pohodě, ale je už dost znát rozdíl proti novotě a náklady na opravy určitě půjdou nahoru (tuším zadní brzdy, tlumiče, spojka, ložiska..). Pokud po letech začínáš a máš 100tis. vzal bych raděj menší kubaturu a novou (honda SH, yamaha), velký stroje mají nedostatky, který mohou od častějšího ježdění spíš odradit. Čili, když rozum rozhodne správně, srdce to přijme, když se ale srdce v rozhodnutí splete, rozum to nikdy neskousne! :wink:

Re: Denní dojíždění do práce (celkem cca 80 km).

02 zář 2015, 21:24

Za 100 tisíc pořídíš parádní stroj - to je bez diskuze.
Ke koupi si vem s sebou nějakého poradce, který bude trochu krotit Tvé nadšení z budoucího nového mazlíka. Na výběr si nech klid a nenech se ukolébat kecama, že je "tohle", nebo "tamto" tutově udělané. Pokud je to jen trochu možné rozhoď variátor a spojku, protože tam prodejci rádi šidí a cpou tam staré krámy. Pokud máš jakékoliv pochyby, tak to neber! Jako první výdaje počítej oleje a filtry, abys měl klid.
S kubaturou 400 ccm a výš určitě nešlápneš do hovna. Důležité je dodržovat servisní intervaly. Z vlastní zkušenosti mohu potvrdit, že značka, je značka. Pokud zvládneš základní údržbu a výměny sám, pak budeš jenom spokojený. Přeji šťastnou ruku... :wink:
P.S. Samozřejmě se také může stát, že trefíš na blbý kus, ale u kvalitních značek je to riziko minimální. Tohle ale platí všude...

Re: Denní dojíždění do práce (celkem cca 80 km).

02 zář 2015, 21:31

Nevím, ale na dojíždění 40 km do práce by byla dostačující třístovka, idealní Honda NSS Forza 300, já mám Suzuki Burgman 200, spotřeba 3,1 l a řekl bych že i ta dvoustovka na takovou vzdálenost je dostačující a pro mne velmi pohodlný a svižný stroj, který dokázal během týdne najet přes 6 států více jak 3000 km a přehoupnout se přes Grossglockner :mrgreen:

Re: Denní dojíždění do práce (celkem cca 80 km).

22 zář 2015, 16:17

Chtěl bych Vám moc poděkovat za rady a názory. Dlouho jsem zvažoval, uvažoval a hledal až jsem narazil na Vsetíně na Hondu SilverWing 600, jel jsem se na ní podívat a na první pohled mi bylo jasné, že ji musím mít.


je to rok výroby 2002 což je sice starší motorka, ale projel jsem se na ní a strašně se mi líbí.

celkové náklady tedy 50.000,- Motorka, 750,- přepis a 13.000,- oblečení a helma. takže na těch 100.000 jsem se ani nedostal.

Po prvních kilometrech musím říct, že je to super. sice ze začátku docela nezvyk na to, že je trochu těžší, než běžné skůtry, ale to není nic na co by se nedalo zvyknout.

na závěr pár fotografií.
1.jpg
2.jpg
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

Re: Denní dojíždění do práce (celkem cca 80 km).

23 zář 2015, 08:25

Tak hlavně ať jezdí a seš plně spokojen 8)
Btw podle popisu a info z netu to je dotažené z IT a divím se, že to nemá servisku a má najeto pouze 26tis km za 13let provozu. :?:
Ale co, ten motor musí vydržet stovky tis km, pokud se tomu bude dávat pravidelná údržba.

Třeba se někde potkáme v NJ :)

Re: Denní dojíždění do práce (celkem cca 80 km).

23 zář 2015, 09:41

Najeto to má 33 tisíc. to byla chyba v inzerátu. Předchozí majitel to měl 5 let a pečlivě se o něj staral. nějaké kosmetické vady sice má, ale jinak jsem naprosto spokojený.

Dneska poprvé do práce a z práce a pohoda. oproti cestě vlakem (dobrá hodina a půl - započítám li jak vlak, šalinu, nutnost pěších přesunů a hlavně čekání na nádraží) jsem dneska byl za 45 minut doma. sice to bude o něco dražší - to je jasné, ale ušetřený čas je ušetřený čas.

Re: Denní dojíždění do práce (celkem cca 80 km).

23 zář 2015, 09:58

Určitě jsi udělal dobře s vyšší kubaturou. Jezdit denně 80 km na nějakém pinckovi tak bys to brzo proklel. Nemůže to být po kopci v obou směrech a výkon se vždycky hodí. Nejedeš třeba rychleji, ale v pohodě.
Odeslat odpověď