Ono samotná otázka na začátku tohoto vlákna je... jak to jen... nedůležitá. Hned mě ale nekamenujte, trochu to vysvětlím. Ano, je rozdíl, jestli jezdí za 2,5 nebo za 3,5. Ale většinou je to něčím vykoupeno nebo způsobeno. Neberu v potaz papírové údaje výrobce, které většinou neodpovídají skutečnosti, jen se jí do určité míry přibližují. Někde je vyšší výkon, jinde maximálka, onde zase podsedlový prostor nebo ochrana proti větru. Někdo má plexi a jiný na tom stejném stroji má taky, ale nižší. Jeden váží 75, druhý přes 110. Samotnou spotřebu tyto faktory dokáží dost ovlivnit. Někdo je z roviny, jiný z hor, další jezdí krátké vzdálenosti a druhý zase spíše dálkové trasy. Navíc i u stejně vybaveného stroje, váhově shodných jezdců, stejného paliva je spotřeba rozdílná, ať už díky stáří stroje nebo způsobu jízdy, případně samotného nastavení/stavu stroje od výroby. Takže spíše by mělo dotyčného zajímat, jaký je stroj jako takový, vyzkoušet si ho, zda ho nebude bolet po 50 km pozadí, zda je servis dostupný a za rozumné peníze, jestli jsou servisní intervaly nastaveny tak, aby mu nenabouraly rodinný rozpočet, jaká je výbava nebo možnosti dovybavení doplňky, jako je 12V zásuvka, kufry, deflektor, plexi, atd., než jestli bude jezdit za papírových 2,5 nebo 4, protože v konečném důsledku mu to nikdo nezaručí, ani ten, co mu říká, že jezdí na tom a tom za tolik a tolik a tím pádem že bude i on jezdit se stejnou nebo podobnou spotřebou, protože je příliš faktorů, které ji mohou ovlivnit a taky to dělají. Stačí jen trochu podržet déle plyn a spotřeba se začne pohybovat v jiných rovinách.