od fleet.admiral » 11 říj 2012, 16:11
Ditech byl první skútr se vstřikováním, tzn. nedá se nakopnout, ale nahodit jen přes elektrický startér. Po otočení klíčku poslouchej zvuk čerpadla, jestli nezní "divně". Nastartovat by to mělo na brnknutí. I když je motor dvoutakt, tak "nesmrdí" a "nekouří". Zespod nesmí nic kapat nebo téct. Chod motoru musí být pravidelný od startu, reakce na plyn musí být taky plynulá. Nedá se tam nikde manuálně štelovat třeba bohatost směsi, takže pokud by při rozjezdu motor nejel nebo chcípal, ruce pryč.
Při zkušební jízdě by maximálka měla být minimálně tachometrových 75 km/h. Vyzkoušej si samozřejmě i brzdy, vpředu i vzadu je kotouč, neměly by vibrovat, neměly by nikam táhnout. SRko má celkem tuhý podvozek, čili díra na cestě by tě měla vyklepnout, ne pohoupat. Baterka je snadno přístupná pod krytem na středovém tunelu (na zámek klíčkem - klíč musí pasaovat do všech 3 zámků, tj. i do spínačky a k sedlu), měl by tam být ještě drobný kastlík, ale často chybí, tak pod ním.
Každopádně obecná rada zní, že vrtat se v tomhle může v podstatě jen autorizovaný servis nebo znalý mechanik. Pokud někoho takového nemáš po ruce, vyber raději verzi s karburátorem. Od těch uvedených oprav chtěj doklady a vědět, kdo a kde je dělal.