Aprilia SR 50 Ditech - inzerát

Rady a doporučení před nákupem nových i ojetých skútrů

Aprilia SR 50 Ditech - inzerát

Příspěvekod Vojta582 » 11 říj 2012, 15:25

Zdravím, už nějakou dobu přemýšlím o koupi nového skútru, nechci Čínu, ale nějakou ojetinu, ale značkovou.
Přemýšlel jsem o téhle : http://motorky.bazos.cz/inzerat/1883993 ... Biaggi.php¨
Chtěl bych znát Váš názor, jestli má dobré technické parametry, a jestli se to za tu cenu vyplatí.
Díky, Vojta.
Obrázek
Aprilia SR 50 Motard
Vojta582

10+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 16
Registrován: 28 črc 2012, 15:47

Re: Aprilia SR 50 Ditech - inzerát

Příspěvekod fleet.admiral » 11 říj 2012, 15:54

Nemá originál světlo, kdo ví, jak se kdo v tom dále vrtal - a jak kvalitní byla ta generálka motoru. Taky jsem měl tenhle skútr a je podobně jako italské auto citlivý na přístup majitele. Sám o sobě je tohle dobrý stroj, nicméně takhle nadálku se nedá soudit, jestli je daný kus z inzerce i dobrá koupě. Před deseti lety to byla špička padesátek a stála přes 70 000, dneska už je celkem riziko to kupovat.
Uživatelský avatar
fleet.admiral

250+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 480
Registrován: 12 bře 2012, 23:04
Bydliště: Ostrava
Skútr / moto: Kawasaki Ninja 250R (2010) / ex Honda PCX (2012)
Tuning / úpravy: ex držák top case GIVI + kufr GIVI E30N Tour, Holux GPSport 245

Re: Aprilia SR 50 Ditech - inzerát

Příspěvekod Vojta582 » 11 říj 2012, 15:58

A pokud bych se na něj jel podívat, na co bych si měl dát největší pozor a po čem se dívat?
Obrázek
Aprilia SR 50 Motard
Vojta582

10+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 16
Registrován: 28 črc 2012, 15:47

Re: Aprilia SR 50 Ditech - inzerát

Příspěvekod fleet.admiral » 11 říj 2012, 16:11

Ditech byl první skútr se vstřikováním, tzn. nedá se nakopnout, ale nahodit jen přes elektrický startér. Po otočení klíčku poslouchej zvuk čerpadla, jestli nezní "divně". Nastartovat by to mělo na brnknutí. I když je motor dvoutakt, tak "nesmrdí" a "nekouří". Zespod nesmí nic kapat nebo téct. Chod motoru musí být pravidelný od startu, reakce na plyn musí být taky plynulá. Nedá se tam nikde manuálně štelovat třeba bohatost směsi, takže pokud by při rozjezdu motor nejel nebo chcípal, ruce pryč.

Při zkušební jízdě by maximálka měla být minimálně tachometrových 75 km/h. Vyzkoušej si samozřejmě i brzdy, vpředu i vzadu je kotouč, neměly by vibrovat, neměly by nikam táhnout. SRko má celkem tuhý podvozek, čili díra na cestě by tě měla vyklepnout, ne pohoupat. Baterka je snadno přístupná pod krytem na středovém tunelu (na zámek klíčkem - klíč musí pasaovat do všech 3 zámků, tj. i do spínačky a k sedlu), měl by tam být ještě drobný kastlík, ale často chybí, tak pod ním.

Každopádně obecná rada zní, že vrtat se v tomhle může v podstatě jen autorizovaný servis nebo znalý mechanik. Pokud někoho takového nemáš po ruce, vyber raději verzi s karburátorem. Od těch uvedených oprav chtěj doklady a vědět, kdo a kde je dělal.
Uživatelský avatar
fleet.admiral

250+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 480
Registrován: 12 bře 2012, 23:04
Bydliště: Ostrava
Skútr / moto: Kawasaki Ninja 250R (2010) / ex Honda PCX (2012)
Tuning / úpravy: ex držák top case GIVI + kufr GIVI E30N Tour, Holux GPSport 245

Re: Aprilia SR 50 Ditech - inzerát

Příspěvekod Vojta582 » 11 říj 2012, 20:00

Ok,díky za rady, a není trochu nevýhoda, že se to nedá nakopnout?
Obrázek
Aprilia SR 50 Motard
Vojta582

10+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 16
Registrován: 28 črc 2012, 15:47

Re: Aprilia SR 50 Ditech - inzerát

Příspěvekod fleet.admiral » 12 říj 2012, 05:56

To je naprosto normální, když je to skútr se vstřikováním - dneska je to naprosto běžné, ale tehdy to byl unikát. Takže ano, může to být nevýhoda, protože ta řídicí jednotka samozřejmě může odejít a nová je drahá. Proto jsem psal, ruce pryč, nemáš-li u sebe na to nějakého machra.

Hledej raději verzi LC nebo R s karburátorem a nakopávačkou, klidně (a raději i ten novější model).

http://www.motorkari.cz/motobazar/motor ... 35357.html

http://www.motorkari.cz/motobazar/motor ... 19395.html
Uživatelský avatar
fleet.admiral

250+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 480
Registrován: 12 bře 2012, 23:04
Bydliště: Ostrava
Skútr / moto: Kawasaki Ninja 250R (2010) / ex Honda PCX (2012)
Tuning / úpravy: ex držák top case GIVI + kufr GIVI E30N Tour, Holux GPSport 245


Zpět na Rady před nákupem skútru

 
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Seznam.cz a 19 návštevníků