od Hadislav » 30 črc 2012, 11:09
Řidičák mám dva měsíce a dva měsíce trápim Scarabeo. Asi před třemi týdny jsem vyměnil variátor za Malossi. Původně mě trochu trápila spojka, tak při té příležitosti jsem provedl trochu razantnější zásah.
Dle manuálu jsem nasadil variátor s válečky 14g (pro motor 200ccm) a druhej den vyjel do práce. Skůtr jezdil jak šílenej, ale... maximálka se nevyšplhala ani na 100km/h a točilo to zbytečně vysoko. Takže rozborka/sborka a osadli jsem 15g (pro motory 250-300ccm). Toto nastavení je o dost lepší. Motor točí v nižších otáčkách, ale zrychlení je víc než solidní a maximálka cca 120+km/h. Změna rozhodně k lepšímu, ale těžší válečky by to myslím ještě sneslo.
Nicméně... spojka mě pořád trochu trápí dál. Při pomalých rozjezdech nebo při popojíždění v kolonách mi klouže spojka respektive není schopná se naplno zakousnout a při těchto rozjezdech "kope". Když dám při rozjezdu plný plyn, tak vše je ok. Máte někdo s tím zkušenosti? Skutr má najeto cca 13000km a při výměně variátoru jsem dával novou kontrastní pružinu. Když vyměním spojkové pružinky, tak pouze definuji v jakých otáčkách se spojka zakousne, ale mám pocit, že to můj problém nevyřeší.
A nevíte někdo k čemu je mezi řemenicema variátoru a spojky ta pomocná kladka? Co jsem viděl fotky různých variátorů, tak na žádným jiným skůtru jsem ji neviděl. Kladka na mým stroji má vůli v ložisku a to je zdrojem nepříjemných pazvuků. Řemenice zatím šla pryč. Zkusím nalisovat nový ložisko. Údajně zabraňuje kmitáni řemene a prodlužuje jeho životnost...