Rady a doporučení před nákupem nových i ojetých skútrů
Odeslat odpověď

28 lis 2007, 16:14

[quote=jirka04]Ještě se prodávají zámky na kotouče,jmenuje se to Xena a stojí něco kolem 3000,-.Ale není to pro sklerotiky,Kteří to před odjezdem zapomenou sundat.Měla by být k mání v každém průměrném motokrámu.Možná by nebylo od věci přivazovat ke skůtru pořádně zlýho psa. :D :D :D To by bylo nejspolehlivější.Zdraví J. :p[/quote]
No ja treba otci koupil zamek na kotouc s alarmem, tzn nezapomenes na to.Trochu hybnes se strojem a zacne rvat. Ale ten stal nejakych 1700,ale videl jsem i zamky za 300 co mely spagat co se daval na riditka,tzn kdyz jsi chtel nastartovat,tak jsi videl ten spagat na brzde,tak te to napadlo.

Jinak ja mam namontovany alarm TNT a muzu vrele doporucit. Ma to pohybove cidlo (staci do nej jen stouchnout nebo otevrit schranku pod riditkama a uz to rve)a jako sqely bonus je startovani na dalku. Ten kdo to nevyzkousi to asi neoceni. Ted uz klicek od zapalovani pouzivam jen na zamykani riditek, startovani a vypinani motoru provadim pomoci dalkoveho ovladace (fakt machrovina)
Ale co je nevyhoda od auta,vzdy muze prijet dodavka s 2 chlapama a i pres vsechny zabrany skutr nalozi a odvezou...
Ale zas vyhoda skutru je, ze neni tendence je krast tak jak normalni motorky (snad s vyjimkou "nabusenych" skutru jako B650)
Naposledy upravil Cpujky dne 28 lis 2007, 16:16, celkově upraveno 1

28 lis 2007, 20:26

Na ty maníky je nejlepší řetěz ke sloupu nebo zuřivej pes.A na tu dálku to nastartuješ i kyž stojí na bočáku?? To snad ne!!!Já bych to stejně musel zas zhasnout,abych se dostal pod sedlo pro helmu.Madison to má tak,že otočením klíčku doleva se otavírá sedlo,doprava se aktivuje elektrika skůtru,potažmo start.Ale vykouzlit se dá ledacos.J :(

28 lis 2007, 21:11

no jasne, bocni stojan to blokuje,ale pokud to chces startovat i na boku,tak tu pojistku muzes vypnout. Ja mam na Jazzu zamek sedla zboku,tzn nemusim davat klice do zapalovani. Je to dobre kdyz se blizis ke skutru,tak to nastartujes, vytahnu treba prilbu z kufru a dam zamek kotouce pod sedlo (stale operuju s klickem od zapalovani) a pres to motor celou dobu bezi.
No a stejne pokud by ti chteli skutr ukrast,tak vezmou i toho psa, kdyz bude moc zurivy,tak pujde do salamu :(
Ale pokud se jedna o nejake zlodejicky,tak si myslim, ze alarm a zamek kotouce nebo retez bohate staci. Ten alarm je dobry i pro pripad, kdyby nejaky nenechavec chtel smejdit v prihratkach pod riditkama (nic tam nenechavam). Pokud se jedna o zamek kotouce,tak je fakt davat desny bacha at to tam nezapomenete, muze to udelat neskutecnou neplechu (me se to nestalo,ale jak jsem menil zvlneny kotouc tak me vysel na 3,5K ,takze kdyby se jeste poskodily i celisti,tak by ta oprava vysla nechutne draho!!!!)

29 lis 2007, 14:03

Asi to tak nějak bude.Zase čím víc je to zamčený,tím víc to láká ke zcizení,protože to vypadá na velice ceněnou věc.Asi si koupím ten řetěz,na ten nezapomenu.U kotouče už si tak jistý nejsem. J:o

29 lis 2007, 15:34

Tak si tak čtu a občas se inspiruju. Ty startovací kábly jsou super nápad. Válejí se mi ve sklepě bez užitku. Jdu si je přibalit pod sedlo ;)

29 lis 2007, 18:04

Ahoj, další dotaz. Máte někdo vyřešeno telefonování během jízdy? Teda nějak kulturně - ne sundat helmu a volat :)
Dík, Radektramp.

10 pro 2007, 18:38

Ahoj všem.
Atlantic 500 je od pátku v garáži. V sobotu jsem najel asi 80km a je to paráda, oproti Jawě je to raketa. Chtěl jsem se zeptat na toto: pokud jedu z kopce bez plynu tak motor brzdí a brzdí a brzdí a ve chvíli kdy klesne rychlost pod 30km/hod tak brzdit přestane a jedu jako na neutrál. Pokud ho nechám rozjet tak stále zrychluje a motor nebrzdí. Je to normálka?
Dík,Radektramp.

10 pro 2007, 18:48

Jo, ta odstředivá spojka je na motoru, takže kola jí neroztočej. Jak jsme tu tuhle diskutovali proto nejde skútit roztlačit

10 pro 2007, 21:15

Ale radeji to "na neutrál" z kopce moc nerozjíždej, neboť v okamžiku velké rychlosti skutra a přidání plynu se spojka roztáhne "zařadí se kvalt" a dojde k :o neočekávanému a velkému zpomalení otáček zadního kola, což by mohlo za nepříznivích okolností končit kolizí ;)

11 pro 2007, 08:29

přesně tak, navíc se jedná o těžší skútr a brzdit motorem se vyplatí
něco jako u auta

11 pro 2007, 19:14

Aha, tedy čistě teoreticky, pokud budu chtít sjet dlouhé, mírné klesání na neutrál, tak lze za jízdy vypnout motor, počkat pár vteřin až se dotočí, vzápětí ho nastartovat,(aby se rozsvítila světla) nedotýkat se plynu a pod kopcem nechat klesnout rychlost na cca 40km/hod a potrom teprve přidat. Asi se ptám na běžné věci, ale fakt se skůtrem začínám, tak to chci maximálně pochopit. Dík, Radektramp.

11 pro 2007, 19:54

uff tak to bych nedělal. Nevím jak to prostě neřeším. Zalomený zápěstí nahoru i dolu. A Bursík tak nějak nejsem

11 pro 2007, 20:03

[quote=radektramp]Aha, tedy čistě teoreticky, pokud budu chtít sjet dlouhé, mírné klesání na neutrál, tak lze za jízdy vypnout motor, počkat pár vteřin až se dotočí, vzápětí ho nastartovat,(aby se rozsvítila světla) nedotýkat se plynu a pod kopcem nechat klesnout rychlost na cca 40km/hod a potrom teprve přidat. Asi se ptám na běžné věci, ale fakt se skůtrem začínám, tak to chci maximálně pochopit. Dík, Radektramp.[/quote]

když vypneš za jízdy motor tak by jsi potom musel zastavit aby jsi to nastartoval nebo leda startovat ve smyku zadního kola až zamázneš brzdu poněvač pochybuji že to máš jinak než ostatní a přidat plyn i když pojedeš na volnoběh 40 mi připadá dost o držku B)

11 pro 2007, 21:22

[quote=radektramp]Aha, tedy čistě teoreticky, pokud budu chtít sjet dlouhé, mírné klesání na neutrál, tak lze za jízdy vypnout motor, počkat pár vteřin až se dotočí, vzápětí ho nastartovat,(aby se rozsvítila světla) nedotýkat se plynu a pod kopcem nechat klesnout rychlost na cca 40km/hod a potrom teprve přidat. Asi se ptám na běžné věci, ale fakt se skůtrem začínám, tak to chci maximálně pochopit. Dík, Radektramp.[/quote]
Ano, až na malé technické detaily máš pravdu, ale raději to nezkoušej. Přijde my to stejně nezodpovědné, jako kdyby jsi ten kopec sjížděl bez držení řídítek. Stačí kamínek na cestě, nebo nečekaný rigol. Cukneš plynem a máš vystaráno a pokud bys to náhodou ustál, tak nevím co by tomu rázu řekl řemen ve variátoru. (asi by se na tebe zlobil) :D :D :D

11 pro 2007, 22:09

no, brzdit přeci až na fest nemusí, stačí aby sepnul mikrospínač u brzdy

ale jak tady píše většina zkušených skútrařů, nelam si s tím hlavu, sjížděj kopce tak, aby si jel podle sebe
bezpečně. Využívej motoru jako brzdy, nic neušetříš. Přidávej, ubírej jak chceš. Jen jeď bezpečně.

motor vypínat rozhodně NEDOPORUČUJU.
Odeslat odpověď