petr311 píše:Tak za mě třeba právě přístrojovka u x-max od r. 2018 je podle mě naprosto luxusní a je to poslední věc, kterou bych u x-max měnil. Zobrazuje vše potřebné pro jízdu, možná bych dal kontrastnejsi podsvícení palubního počítače, na slunku je trochu horší viditelnost, ale jinak zobrazuje dostatečné informace potřebné k provozu. Nejsem zrovna příznivcem těch velkých LCD displejů, jak jsou současné trendy, kde už se snad dají promítat i filmy nebo nevím co ještě, což tak akorát odvádí pozornost od řízení a stačí zlomek sekundy a neštěstí je na světě. Takovému nesmyslnému trendu podlehli i v Yamaze, takový LCD panel dali na nového T-maxe…
Osobně mám na maxovy namontovanou originál hrazdičku i s USB nabíjením, kde mám upevněný mobil, kde se mi zobrazuje navigace. Takže pokud náhodou se stane, že mi někdo volá, tak o tom vím, mohu bezpečně zastavit a hovor případně vyřídit. Případné sms nebo emaily lze vyřídit bezpečně nikoliv za jízdy, ale třeba při zastávce někde na benzínce apod., svět se určitě nezhroutí, pokud nakouknu na to, kdo mi psal jednou za hodinu apod. Ale chápu, že každý to má nastavený jinak, zejména mladší generace zřejmě preferuje různé blikající a velké LCD panely, kde mohou zobrazovat kde co, ale jak jsem říkal, při řízení moc prostoru nevidím na to věnovat se tady těm elektronickým vymoženost.
Co se týče ochrany tak x-max je v tomto na hodně dobre úrovni, zejména pokud se použije větší plexi např od Puig, případně největší od Givi, tak to je luxusní jízda.
No a srovnávat x-max s honda adv 350 mi zrovna nepřijde ideální. Spíše bych přirovnával když už tak k forze nyní už 350. Právě tady jsem psal výše, že by možná si zasloužil kapánek větší motor, tedy 350, aby držel x-max krok s konkurencí, ale to je jen takový detail…
Neberte to, prosím, zle.

Rád bych zachoval zdejší přátelskou atmosféru, ale přijde mi, že si zase protiřečíte. Naprosto luxusní přístrojovka, která nepotřebuje měnit, by přece měla být perfektně viditelná i na slunci. Nejste příznivce LCD, ale přiděláte si na řídítka telefon...
Takový integrovaný LCD, třeba mezi analogovými budíky, může zobrazit klidně i tu navigaci. Žádný držák, nabíječka, telefon,... prostě sednu a jedu.
Pozornost při řízení je kapitola sama pro sebe. U integrované navigace se dá například nastavit, aby nešel zadávat cíl během jízdy a podobně.
Porovnání ADV a X-maxe bylo pro kolegu o pár postů výše (aldav).
dejavu píše:"Tenhle svět prostě není pro starý..."

Slovy klasika. Lehce tím narážím na požadavky nás starších vs požadavky mladších ročníků

Stačí se podívat okolo. Starý se kochá, povídá si s ostatníma, mladí zlomený krk, čumíce do placky, aby mu neunikl žádný post na knize xichtů, tvítru či podobnému žroutovi času a generátoru emocí, povětšinou negativních. Já se třeba rád pokochám na spoře osvícené ručičky analogových měřáků mého focuse a mladí si stěžujou, proč to nemá tablet jak elektronka od Maska. A to samé je i u motorek. Mám rád klasiku, ale i trochu toho elektra. Ale ne moc. Jak psal Petr, a já s ním můžu jedině souhlasit, je lepší v klidu zastavit někde na benzince, dát si kafe a vyřídit potřebné, když už to musí být. Telefonování na čemkoliv, čehož řízení vyžaduje pozornost, je hazard. A to že má člověk handsfree? Výmluva. Rozhodují věci, které se řeší - emoce, ať už negativní nebo pozitivní. Odvedou pozornost a na průser je zaděláno. Ale moralizovat nebudu. To nechám na jiných.
S tím telefonováním, byť s handsfree, naprosto souhlasím... jednak emoce plus zaměstnání mozku. Kdysi sem četl vědeckou práci o rozdílu náročnosti mezi posloucháním člověka "na živo" a telefonováním. Je v tom obrovský rozdíl způsobený kvalitou zvuku. Ta cesta (mikrofon-komprimace-přenos-reproduktor) oseká frekvenční rozsah a mozek se pak musí dost namáhat, aby porozuměl i jednoduché konverzaci. Pak je dost úsměvné, že zákon řeší držení telefonu nebo záznamového zařízení v ruce.
