mirsil píše:Většinou bývá ohnutý zadní senzorový kroužek ABS, protože není chráněný (zapuštěný) jako na předním kole, jakékoli stranové házením potom může způsobit nefunkčnost ABS a trvalé rozsvícení kontrolky. Většinou se to stane neopatrnou manipulací při výměně gumy, pokud senzorový kroužek není před tím demontován. Zkus na volnoběh na roztočeném zadním kole zjistit okem jestli kroužek neháže (nejlépe samozřejmě setinovým úchylkoměrem pokud máš možnost) a případně kroužek vyrovnat - je hodně měkký a také očistit senzory a oba kroužky pokud jsou viditelně zanesené. To je nejjednodušší co můžeš udělat. Samozřejmě že ABS funguje - kontrolka zhasne - až asi od rychlosti 10km/h - to je naprosto normální. Žádnou závadu ti to na PC hlásit nebude kromě rozsvícené kontrolky a po vyrovnání kroužku pokud bude vše v pořádku kontrolka po rozjetí také zhasne.
Někdy to stranové házení senzorových kroužků můžou dělat i opotřebená ložiska v kolech s vůlemi.
Také se může stát, že kontrolka ABS ti při rozjetí nezhasne, když necháš po nastartování protáčet zadní kolo volně na centrálním stojanu. Pokud nastartuješ bez stojanu s oběma koly na zemi, může ABS fungovat normálně.
Samotná čidla by měla sloužit věčně, jsou to jen indukční cívky, pokud tedy nejsou uhnilé dráty k nim.
Srovnal jsem zadní kroužek. Už má výchylku jen cca 0,5mm a stéle nic. Myslíš že i takto malá nerovnost může vadit? Děkuji