letos jsem zakoupil Yamahu X-City 250. Je to skvělý stroj a nemůžu na něj říci ani půl slova. Za 3 měsíce jsem najel 3500 km s krásnou spotřebou 3,45 l/100km. Jezdím na něm každý den do práce a protože má skútr opravdu veliké plexi, jezdím i v dešti (pokud teda není slejvák jako prase) každý den do práce cca 25km tam a 25km zpět a občasné menší výlety, či nákupy. Tak 75% jezdíme ve dvou s přítelkyní pohodovou jízdu, nikam se neženeme, nemám rád kličkování mezi autama, to raději zahnu po tramvajových pásech a napojím se vepředu při stání na červené, ale občas samozřejmě není k zbytí a na červené se dopředu většinou dostanu

Narovinu jsem s X-City opravdu spokojený, naprosto to naplnilo moje očekávání, která jsem od skútru měl, velká kola, dobrý podvozek, brzdy, velké plexi, pohodlné sedlo, spotřeba, jízda se spolujezdcem, ovladatelnost, velký kufr na nákupy (přídavný), vzhled a nevšednost, prostě spokojenost. Ani nejsem nijak rozhodnutý ji měnit a dostávám ji do dobré kondice, jenže....
Začala mi v hlavě brouzdat myšlenka, jestli se X-City nezbavit a nevyměnit ji za Kymco Downtown 300, jasně chtělo by to tak 15-20tis doplatit, nebo méně a dát si to dokupy, ale co mě láká nejvíc je fakt, že spotřeba je velice podobná, ale výkon je cca o 6-7kw vyšší, plus je také novější ročník pro případný prodej. Tímto ho vidím jako nejlepší kompromis v mých požadavcích mezi ostatními skútry. Měl jsem možnost se s ním projet a je to pohodlný skútr, spousta místa pod sedačkou a také případně kufru, hezký vzhled, prostě se mi líbí. Co nemůžu úplně posoudit jsou malá kola, pohybuju se po Praze a okolí a tramvajových přejezdů, kočičích hlav a nerovností je zde snad stejně jako dobrých silnic (alespoň kde se pohybuji nejčastěji), proto nevím jak jsou na tom ty malá kola a naladění podvozku oproti X-City (s Downtownem jsem se svezl jenom po dobré silnici za Prahou). Zajímalo by mě také porovnání servisních nákladů, jako jsou ceny nejenom spotřebních dílů jako řemen, válečky, brzdové destičky atp. (tam to bude asi podobné), ale také ostatních dílů jako je vodní pumpa, kapotáž, ventilátor nebo já nevim co všechno tam odchází po nějakém čase a i celkově jak je na tom se spolehlivostí Kymco oproti Yamaze ? Samozřejmě se dá zřejmě cena dílů najít na netu, ale zkušenější majitelé Kymca třeba poradí, možná se najdou i tací co jezdili předtím X-Max atp.
Zajímalo by mě tak celkově co si o tom přechodu myslíte a Váš pohled na věc a na tyto dva skútry, třeba se tady rozběhne pěkná a zajímavá diskuze, která bude ku prospěchu mě i třeba ostatních

PS: neuvažuju nad Majesty 400, ani nad Burgmanem 400, jsou to velké těžké skútry, s vyšší spotřebou a také vyššími servisními náklady, alespoň co jsem doposud o nich přečetl (ve srovnání s X-City), proto bych byl rád kdyby se tady řešil primárně X-City 250 vs. Downtown 300