Výměna X-City 250 za Downtown 300

Rady a doporučení před nákupem nových i ojetých skútrů

Výměna X-City 250 za Downtown 300

Příspěvekod K!NG » 06 srp 2015, 12:04

Zdravím Vás skútraři,

letos jsem zakoupil Yamahu X-City 250. Je to skvělý stroj a nemůžu na něj říci ani půl slova. Za 3 měsíce jsem najel 3500 km s krásnou spotřebou 3,45 l/100km. Jezdím na něm každý den do práce a protože má skútr opravdu veliké plexi, jezdím i v dešti (pokud teda není slejvák jako prase) každý den do práce cca 25km tam a 25km zpět a občasné menší výlety, či nákupy. Tak 75% jezdíme ve dvou s přítelkyní pohodovou jízdu, nikam se neženeme, nemám rád kličkování mezi autama, to raději zahnu po tramvajových pásech a napojím se vepředu při stání na červené, ale občas samozřejmě není k zbytí a na červené se dopředu většinou dostanu :D Jde však o záležitost, kterou jste mi samozřejmě radili už na začátku a tou je výkon. Samozřejmě jsem Vás neposlechl a koupil 250, ač teda limitován řidičákem A2 (do 25kw), mohl jsem sáhnout i po 400ccm3, ale upřednostnil jsem spotřebu a tehdy pocit výkonu pro mě dostačujícího, ovšem jak to tak bývá časem jsem zjistil, že při předjíždění ve dvou mám malou výkonovou rezervu.

Narovinu jsem s X-City opravdu spokojený, naprosto to naplnilo moje očekávání, která jsem od skútru měl, velká kola, dobrý podvozek, brzdy, velké plexi, pohodlné sedlo, spotřeba, jízda se spolujezdcem, ovladatelnost, velký kufr na nákupy (přídavný), vzhled a nevšednost, prostě spokojenost. Ani nejsem nijak rozhodnutý ji měnit a dostávám ji do dobré kondice, jenže....

Začala mi v hlavě brouzdat myšlenka, jestli se X-City nezbavit a nevyměnit ji za Kymco Downtown 300, jasně chtělo by to tak 15-20tis doplatit, nebo méně a dát si to dokupy, ale co mě láká nejvíc je fakt, že spotřeba je velice podobná, ale výkon je cca o 6-7kw vyšší, plus je také novější ročník pro případný prodej. Tímto ho vidím jako nejlepší kompromis v mých požadavcích mezi ostatními skútry. Měl jsem možnost se s ním projet a je to pohodlný skútr, spousta místa pod sedačkou a také případně kufru, hezký vzhled, prostě se mi líbí. Co nemůžu úplně posoudit jsou malá kola, pohybuju se po Praze a okolí a tramvajových přejezdů, kočičích hlav a nerovností je zde snad stejně jako dobrých silnic (alespoň kde se pohybuji nejčastěji), proto nevím jak jsou na tom ty malá kola a naladění podvozku oproti X-City (s Downtownem jsem se svezl jenom po dobré silnici za Prahou). Zajímalo by mě také porovnání servisních nákladů, jako jsou ceny nejenom spotřebních dílů jako řemen, válečky, brzdové destičky atp. (tam to bude asi podobné), ale také ostatních dílů jako je vodní pumpa, kapotáž, ventilátor nebo já nevim co všechno tam odchází po nějakém čase a i celkově jak je na tom se spolehlivostí Kymco oproti Yamaze ? Samozřejmě se dá zřejmě cena dílů najít na netu, ale zkušenější majitelé Kymca třeba poradí, možná se najdou i tací co jezdili předtím X-Max atp.

Zajímalo by mě tak celkově co si o tom přechodu myslíte a Váš pohled na věc a na tyto dva skútry, třeba se tady rozběhne pěkná a zajímavá diskuze, která bude ku prospěchu mě i třeba ostatních ;)

PS: neuvažuju nad Majesty 400, ani nad Burgmanem 400, jsou to velké těžké skútry, s vyšší spotřebou a také vyššími servisními náklady, alespoň co jsem doposud o nich přečetl (ve srovnání s X-City), proto bych byl rád kdyby se tady řešil primárně X-City 250 vs. Downtown 300
K!NG

50+
 
Reputace: 6
Příspěvky: 57
Registrován: 01 bře 2015, 14:47
Bydliště: Praha-západ
Skútr / moto: Yamaha X-MAX 400 White, rv. 2016

Re: Výměna X-City 250 za Downtown 300

Příspěvekod dráteník » 09 srp 2015, 17:37

Tak když se neozval nikdo erudovanější, napíši svůj názor. Těch 7kw navíc sice poznáš, ale podle mě nemá výměna cenu. Chce si to rozmyslet jestli chceš jezdit úsporně, nebo mít ve dvou rezervu výkonu při předjíždění, protože na to bys potřeboval podstatně silnější stroj.
dráteník

10+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 21
Registrován: 11 kvě 2013, 23:38

Re: Výměna X-City 250 za Downtown 300

Příspěvekod tomikm » 09 srp 2015, 18:07

Koupíš 300 a za chvíli ti stejně výkon nebude stačit. Jestli chceš pořídit něco silnějšího, kup rovnou to na co ti stačí řidičák a peníze, nedělej kompromis, dřív nebo později bys toho litoval.
tomikm

250+
 
Reputace: 5
Příspěvky: 278
Registrován: 07 črc 2012, 16:14
Bydliště: Tábor

Re: Výměna X-City 250 za Downtown 300

Příspěvekod Milan57 » 09 srp 2015, 18:43

Dovolím se připojit k diskuzi. Plně souhlasím s Tomikem.
Poskakovat po pár KW navíc- podle mě nemá valnou cenu a peníze za to vynaložené za to nestojí, za rok budeš řešit znova, nebude to opět úplně ono. Chceš- li jít do silnějšího, běž co ti řidičák dovolí, nebo na co se cítíš, nebo zatím v případě nerozhodnosti zůstaň u toho, co máš. Já měl 110 se 6,5 KW na zaučení. Při výměně za silnější jsem uvažoval podobně jako ty- něco kolem 20 KW ale nakonec jsem po 2 letech rovnou skočil na 700 cm s 35 KW a nepřipadá mi to, jako trhač asfaltu, ale rezerva tam zcela určitě je, takže mi asi vydrží do smrti, a to mám neomezený řidičák, ale toto mi plně stačí a vyhovuje- na víc se necítím. Pro naše silnice a ježdění ve dvou těch cca 21 KW co má Downtown (když pojedeš do kopce) nebude stejně žádná raketa- náklaďáky s vlekem ti i do kopce pojedou minimálně 80 km/ hod. Po rovince to ano, tam rezervu budeš mít dostatečnou, ale v kopci ve dvou budeš stejně v háji- můj názor.
Obrázek Spotřeba CTX 700

Dříve. Honda Wave 110i- prodáno
Uživatelský avatar
Milan57

100+
 
Reputace: 1
Příspěvky: 230
Registrován: 10 srp 2012, 15:17
Bydliště: Vesnička hlavní- středisková
Skútr / moto: Honda CTX 700 DCT- Na Prodej !
Tuning / úpravy: batoh na zádech stačí

PříspěvekTento příspěvek již byl smazán kým Kokeš v 09 srp 2015, 20:09.

Re: Výměna X-City 250 za Downtown 300

Příspěvekod Badarala » 09 srp 2015, 20:42

Já trochu z jiného soudku a sice pohodlí a podvozek. Nikdy jsem nejel na x-city, takže nemůžu srovnat s downtownem, ale downtown se na horší silnici nechová zrovna příjemně. Ten motor je silný, asi nejlepší 300ccm skútrový motor vůbec, ale ten podvozek, jak chytneš ve vyšší rychlosti hrboly v zatáčce, je to o hubu...a ten motor k tomu svádí. V jednom jede i do kopce, ale ve dvou už to bude úplně jiná písen. Chtěl jsem ho, ale po hodinové projíždce už zajetého stroje na všech možných druzích silnice, jsem ho zamítnul. Motor jede a podvozek (na špatném povrchu- tj. 80 procent silnic) hrubě nestíhá. Na hladkém a rovném (kde to máme ehm?) je to ok. Tímto se omlouvám majitelům, je to čistě můj neobjektivní pohled :)
Chceš aby to jelo i ve dvou a chceš pořádný podvozek, co tě nevyhodí ze sedla? Můžeš si koupit T-max, jenže ten papá. Integru, jenže nejde sehnat zrovna levně. Všechno je to o kompromisech, jakmile je jedno z hledisek peníze.
Můj názor je rovněž, že z x-city 250 (která je podle všeho fajn pohodlný skútr) bych na downtown 300 rozhodně nepřecházel. Co získáš na koníkách (dočasně), ztratíš na podvozku a brzy začneš shánět nanovo :wink:
Badarala

750+
 
Reputace: 312
Příspěvky: 971
Registrován: 27 říj 2013, 23:07
Bydliště: okres Litoměřice
Skútr / moto: N-max / Suza
Tuning / úpravy: běžné doplňky pro každodenní užívání

Re: Výměna X-City 250 za Downtown 300

Příspěvekod sigi » 09 srp 2015, 21:29

Kdo tady chce měnit Yamahu za Kymco??? No jak píšou ostatní...pro pár Kw navíc bych to určitě nedělal...ja XCity měl...sice jen 125 ale měl a do dnes mě mrzí že jsem ji prodal, a jen kvuli místu...neměl jsem ji kam dát,neboť jsem neposkakoval po kw ale hned jsem koupil MP3 500LT , když člověk chce výkon a jezdit po výletech a kor ve dvou...tak minimum 400 ccm...
Nejnovější výlety na skútru,videa,tipy na výlet,fotky,najdete na http://www.scootergang.cz

Obrázek
Uživatelský avatar
sigi

1500+
 
Reputace: 103
Příspěvky: 1862
Registrován: 29 zář 2012, 22:14
Bydliště: Poděbrady
Skútr / moto: Piaggio MP3 500 LT
Tuning / úpravy: FOTOALBUM: http://nmaikl.rajce.idnes.cz/

Re: Výměna X-City 250 za Downtown 300

Příspěvekod Radi5 » 09 srp 2015, 22:12

X-City 250 jsem měl. Na Kymcu jsem také jel a neměnil bych. Kymco má papírově silnější motor, ale v praxi to zase tak fundamentální rozdíl nebyl. Na jízdu jako takovou je pro mě Yamaha mnohem příjemnější. Jelikož jezdím jak po městě, tak i občas na výlety dál, pořídil jsem Aprilii Scarabeo 500 light. Je stejně velká (malá) jako X-City, má velká kola a je to pětistovka. To myslím smysl dává. Ale měnit 250 Yamahu za 300 Kymco - to nevidím jako úplně dobré rozhodnutí. Možná bych se poohlédl min. po Beverly 350 - to už jede hezky.
Uživatelský avatar
Radi5

25+
 
Reputace: 1
Příspěvky: 43
Registrován: 30 bře 2013, 15:44
Skútr / moto: Yamaha X-City 250, Aprilia Scarabeo 500 Light,
Tuning / úpravy: Yamaha R1 (okruhovka)

Re: Výměna X-City 250 za Downtown 300

Příspěvekod Mr.Voza » 10 srp 2015, 07:50

Polde mě nemá přechod z 250 na 300 absolutně žádnej smysl.
Aprilia SR50, Motor Minarelli Horizontal, Klika MFC Racing, Válec Malossi Sport 70ccm, Lauf S6 Pro Replica, Karbec DO19mm BE, klapky MFC Racing, Vário Malossi Multivar, Řemen Polini, Spojka S6 Torque control + Zvon WingCooler, Vodní pumpa S6 SSP
Uživatelský avatar
Mr.Voza

1000+
 
Reputace: 48
Příspěvky: 1271
Registrován: 05 říj 2011, 21:13
Bydliště: Chrudim
Skútr / moto: Aprilia SR50 tuned, Aprilia Leonardo 250 serie
Tuning / úpravy: Aprilia SR50, Motor Minarelli Horizontal, Klika MFC Racing, Válec Malossi Sport 70ccm, Lauf S6 Pro Replica, Karbec DO19mm BE, klapky MFC Racing, Vário Malossi Multivar, Řemen Polini, Spojka S6 Torque control + Zvon WingCooler, Vodní pumpa S6 SSP

Re: Výměna X-City 250 za Downtown 300

Příspěvekod Badarala » 10 srp 2015, 09:34

Jj, jak píše Radi5...První kubatura, která začíná jakžtakž dávat smysl ve dvou lidech je to Beverly 350, s výkonem a krouťákem čtyřstovek a hmotností tříkila. Zkusil jsem a v JEDNOM člověku jede jak z praku (na poměry "městského a příměstského vozítka") a jízdní vlastnosti ala motorka.
Badarala

750+
 
Reputace: 312
Příspěvky: 971
Registrován: 27 říj 2013, 23:07
Bydliště: okres Litoměřice
Skútr / moto: N-max / Suza
Tuning / úpravy: běžné doplňky pro každodenní užívání

Výměna X-City 250 za Downtown 300

Příspěvekod K!NG » 10 srp 2015, 09:53

Diky za reakce, taky jsem si to nejprve rikal, ze z 250 na 300 je to blbost, ale zase na druhou stranu, kdyz sem bral v potaz 6kw navic vykonu se stejnou spotrebou, pripadalo mi to zajimavy.

Vesmes mi vykon chybi hlavne na okreskach, kdyz chytnu avii a oproti jedou kazdou chvilku auta tak vetsinou na predjizdeni kaslu kdyz jedeme ve dvou, protoze na to potrebuju pomerne dost casu a pripada mi to potom riskantni.

Kazdopadne to zrejme necham jeste byt a pojezdim na X-City a uvidim jak budu na tom se susnema. Kazdopadne burgos nebo majesty jsou uz pomerne obri coz mi do mesta uz moc nepasuje, ikdyz to bude zrejme o zvyku. To Beverly je super a dneska jsem videl X7cku taky velikostne jak x-city, hezky skutr. Takovej ideal by byl zrejme X-Max 400 ale ty sou jeste drahy jak blazen, skoda ze nedelaji X-City 400 bylo by to kazdopadne pro me zajimavy
K!NG

50+
 
Reputace: 6
Příspěvky: 57
Registrován: 01 bře 2015, 14:47
Bydliště: Praha-západ
Skútr / moto: Yamaha X-MAX 400 White, rv. 2016

Re: Výměna X-City 250 za Downtown 300

Příspěvekod Roman Kymy XCT5 » 21 lis 2015, 23:15

Z 250 přecházet na 300 je si myslím blbost. Udělej si papíry na neomezenou a jdi do 500 a budeš spokojenej
Roman Kymy XCT5

0+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 3
Registrován: 21 lis 2015, 19:06
Bydliště: Mladá Boleslav
Skútr / moto: Kymco xciting 500i

Re: Výměna X-City 250 za Downtown 300

Příspěvekod lucky007 » 21 lis 2015, 23:40

no ještěže jsi mu po tom téměr půl roce vytrhl trn z paty...
lucky007

100+
 
Reputace: 12
Příspěvky: 164
Registrován: 27 srp 2015, 22:42
Bydliště: Praha
Skútr / moto: Honda PCX 125 Mat Galaxy Black 2021

Re: Výměna X-City 250 za Downtown 300

Příspěvekod Roman Kymy XCT5 » 21 lis 2015, 23:44

To je snad jedno ne?
Roman Kymy XCT5

0+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 3
Registrován: 21 lis 2015, 19:06
Bydliště: Mladá Boleslav
Skútr / moto: Kymco xciting 500i

Re: Výměna X-City 250 za Downtown 300

Příspěvekod hipisko » 15 pro 2015, 00:27

ja by som to az tak jednoznacne pre NIe nevidel.
ten 300 motor ide od 6200 vyssie (v 24kw variante) nizsie je to bieda. Od 6200 jak keby zatiahlo turbo.... preto do variatora treba dat aspon Dr puley valceky, vtedy dostanes zatah 400vky (porovnavane so maxsym 400 a burgman 400) s nevyhodou kratsieho variatora, tj maximalka 150kmh. Do 140kmh to taha dobre, potom pride limit variatora a do 150kmh sa to gula snad 3-4minuty zo 140tky (u 400vky cakaj to iste ale o 10kmh viac)
Ale ta 300vka, to treba zazit, sadne kazdy na to s despektom, kazdy caka nieco okolo rozsirenych 250tiek, ale dostane zatah 400vky so spotrebou 250tky.
Ja mam s dr puley priemerku 3,5 ale zalezi od toho, ako mu nakladam. Ked som bol na vylete s honda pcx 125, tak sice to bola nuda, ale spotreba 3l (nizsiu som nemal ani pri vyjazde s 50tkou co sme sli 70kmh). Dost beham s velkymi kubaturami, takze to drzim pod krkom a tak v poslednej dobe mavam spotrebu 3,6-3,8l.
Podvozok je specialny, da sa nan pozriet ako na poloprazdny pohar, ze je tvrdy, na nerovnostiach moze skakat, sedadlo je uzsie atd....ale da sa nan pozriet aj ako na poloplny pohar, na ceste sed velmi dobre, hlavne mi da istotu a predvidatelnost, na rovine koli vykonu motora nic, ale akonahle pridu zakruty, tak nechavam aj velke moto za sebou(napr v alpach som musel kamosa na bmw r1150 vylozene cakat uz po par zakrutach). Zakruty som sa naucil uz ist, ze skrtam stojan a podrzi ma, lebo stojan ma dost vysoko, pomaly lizem cestu. Skoda ze som bol lenivy si nalepit kameru minuly rok, mal by som veruze pekne videa ako sa viem ponahanat aj so SS ked je priemerny jazdec.
Najvacsi nedostatk pre mna je to, ze ako maximalnu rychlost pre dlhodobu jazdu beriem 120kmh tacho (real 111kmh), vtedy mi toci 7000 so seriovymi, alebo 6800 s dr puley z 8500 a tak na dlhe cesty sa nemozem proste pidat ku hocikomu, ale ku niekomu, kto ma nervy ist 120kmh tacho. Rok 2016 este vydrzim s tymto skutrom, aj Rumunsko ma caka, ale potom pojdem do integry. Bol som odskusat bmw c600sport, od nizsich rychlosti velmi doby zatah, ale od 100kmh ma to sklamalo, cakal som lepsi zatah + tiez kratky prevod, pri 120kmh tocil okolo 6000-6500rpm (ma to velmi biedny otackomer)
So spolahlivostou nemam problem, za 30000km nebolo nic pokazene.
Nebudem ti hovorit ci do toho mas alebo nemas ist, to je na tebe. Rozdiel oproti 250tke (kamos ma honda panteon 250) je, v nizsich rychlostiach lae nie je citelny, mas navrch vo vsetkych rychlostiach,velky rozdiel zacinas citit asi od 80-90kmh vyssie. zrychlenie 0-105 tacho cca za 10,5s a to mam 196cm,115kg, topcase, turisticke plexi atd.... z 0-80 to ma asi za 6,5s, potom to spomali a na 100 to ide tazsie.
pre provnanie, mondeo 125kw ma dalo pri 60kmh, bmw 330i 150kw s trochu nestastnym rozbehom pri 50kmh, inac mozno uz pri 40kmh by ma dalo dole. Od 80kmh ma ale lepsi zatah aj 80kw dizlove auto, kamosove 125kw mondeo si so mnou uz robilo co chcelo.
predtym Kymco Downtown 300i
Uživatelský avatar
hipisko

50+
 
Reputace: 5
Příspěvky: 71
Registrován: 26 črc 2014, 18:54
Bydliště: Bratislava
Skútr / moto: Honda Integra 750 2015

Další

Zpět na Rady před nákupem skútru

 
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 návštevníků