od mzxy » 02 kvě 2016, 22:52
na scarabeu ne ale dělal jsem to na Beverly 500, musel jsem sundat sedlo, kufr , plotnu, držák plotny, plasty pod nohama a oba velké boční plasty s logem, , samozřejmě dvířka nad palivovovou nádrží... předepsané vůle jsou za studena 0.15 mm, víko-kryt ventilů šel dolů bez problémů, značka na značku na rozvodových kolech podle manuálu, myslím značka na kole v hlavě válců se značkou na tšlese hlavy a značky na kole které je vidět po vyšroubování plastové matice která je na bloku vpravo kousek od měrky oleje...je na TORX myslím velikost 50, ale jde to i vhodným šroubovákem... ..dělal jsem to na 2x, krátkým plochým šroubovákem seřizovací šrouby a krátkým očkem 8 mm pojistné matice... měrka 0.20 nesmí projít, měrka 0,10 volně a měrka 0,15 musí jít těsně...samozřejmě je to okamžitě znát, motor má jemnější a tišší chod a startuje na cvrnknutí....po 20 tis km byl v relativním pořádku akorá jeden ventil, jeden sací měl o dost víc jak 0.20 a dva výfukové kolem 0.20...po seřízení jsme protočil motor s zjkonttolovat znova, nebyl jsem spokojen tak násedovala jemná korekce a vůle jsem zmenšil aby se měrka posouvala skutečně těsně...
doporučuji využít této demontáže k vyčištění škrtící klapky, sprejem na karburátory od autokelly...jde to i sprejem na brzdy..klapka má na spodní části čidlo které je připojeno kabelem, zásuvka se odpojí vyjmutím drátěné pojistky, další 2 čidla jsem neodpojoval, pod klapku jsem dal malou plastovou misku a stříkal, otevíral klapku plynovopu rukojetí a stříkal...drží jí jen 3šroubky...největší pakárna byla sundat gumovou hadici vedoucí vzduch od filtru, byla ztvrdlá jako kámen a dostat se ke stahovacím páskám šroubovákem a klíčem mi trvalo asi 15 minut...vyměnil jsem také všechny žárovky zadního světla, po 10 letech původní osramky funkční ale očouzené za osramky s prodlouženou životností, měnit prasklou žárovky někde na cestách je vzhledem ke složitosti téměř nemožné....
Nevím jak je to na sacrabeu ale já mám při demontáži víka - krytu ventilů dostatek prostoru mezi rámem a víkem, asi 1,5 cm, nemusel jsem "posouvat" motor jak to popisují majitelé jiných skůtrů, ale spodní ventily jsem seřizoval napůl vleže a napůl v kleče...ale šlo to a ta námaha za to stála...když si představím že jsem celou lonskou sezonu jezdil s neseřízenými ventily ťukám si na čelo