Ukončení první T-max sezóny 2014
Sezóna 2014 byla dlouhá i když poměrně krátká. Začala 9.3.2014 a 8.11.2014 končí. Najel jsem 19444km a projel 13 zemí Evropy z toho některé i 3x, projel 931 Litrů benzínu při průměrné spotřebě 4,8L/100km a 179 korunách na 100Km, vypudil 2150Kg co2, tankoval 75x, spotřeboval jednu a půl zadní pneumatiky, jednu pření, 6x měnil olej, Jendou zavařoval plast, 6x ho zvedal ze země, 2x brodil řeku, opotřeboval jeden řemen a 8 válečků s vodítky. Se skůtrem jsem spokojen a minimálně další sezónu u mě setrvá ale nic není tak růžové jak vypadá, také má své mouchy které mě dělají vrásky na čele.
V prvé řadě bych vytkl klady. Nato jaké má skůtr zaměření, je velice pohodlný, nohy si při své výšce propnu, je velmi dobře ovladatelný a v rychlých zatáčkách je stabilní, kroutí se jen minimálně s motorem a jeho výkonem, projevem jsem taktéž spokojen a nemám potřebu navyšovat. Když motorkář nevyužívá výkonnostního rozdílu není problém se ho džet, skůtr to dovolí a nezkouší se řidiče zabít. Při porovnání s jinými T-maxi (500) ten můj jel vždy o něco víc asi to bude výfukem, Knkem a eger ventilem kterej tam není. Jel jsem na maxi skůtrech konkurence (GP800, SW600, C650GT, X9, Nexus, BG650) ale žádný nedosahoval tak dobré ovladatelnosti a lehkosti v řízení snad jen T-Max 530. Je to těžké vysvětlovat člověk se musí projed. Také musím vyzdvihnout brzdy které jsou excelentní nato že má "pouze" jeden kotouč. Koupil jsem nastavitelné brzdové páčky abych si neublížil protože zadní brzda brzdí moc motorkově. Další klad je jeho jméno a historie když se řekne T-Max tak to jméno má ve skůtr světě silu a význam.
Ted to smutnější, zápory. Tou nejhlavnější je "zabití" jeho vlastností při jizdě ve dvou nebo s bagáží na dovolenou. Skůtr NEMÁ nastavitelný zadní tlumič a skůtr je prostě při zatížení moc nízko. Také jsem v Albáníí zjistil že se při své světlé výšce hodí spíše na sportovní jizdu než na OFF-Road. Další věc je že nemá moc velký zavazadlový prostor a přední přihrádka je taky spíš jen na okrasu. Jeho stáři je na vzhledu už vidět, jeho kulaté tvary nesou dnes moc hezké. Škoda je že skůtr nemá 15ky kola mohl být ještě pohodlnější a jistější. Další věc je že ve vysokých nadmořský výškách má výkonu asi jako PCX ale tenhle propad přichází na každého skůtra v kopci ve velkých výškách. Další věc je že náhradní díly nejsou úplně levný.
Co mě čeká a nemine je že přes zimu půjde do nového kabátu. Dostane nové pneumatiky Michelin Power Pure, nový řemen Polini, do výfuku Akrapovič je potřeba dat novou vatu která vylítala ven, posledních 2500 kilometrů mám vytlučená ložiska v řízení, ložiska kol a variátoru, také nová spojka. Nechám ultrazvukem vyčistit karburátory a poté nechám naladit.
Co jsem doladil je osvětlení kufru, přidal jsem led pásky protože světluška co tam je nevydává moc světla, koupil jsem vyhřívané hefty pro zlepšení pohodlí. Koupil jsme kvalitní čínské brzdové páčky potom co mi skůtr spadl a jedna se zlomila a také protože sem pořeboval přesněji dávkovat brzdný účinek.
Moje sezóna ale nekončí ba naopak začíná sezóna X9 180 Amalfi než zase přijde jaro a sním nový desing společně s novým dobrodružstvím. T-maxářum a T-maxům !ZDAR!
Foto:
http://bouskat.rajce.idnes.cz/Video:
https://www.youtube.com/user/TTBouska/f ... _as=public