Diskuze o pneumatikách. Pomoc s výběrem, rady a doporučení.
Odeslat odpověď

Zubaté - oskákané pneu

15 kvě 2012, 19:52

Zdravim panove. mam jeden problem. Zjistil jsem ze na zadku mam po stranach celkem oskakane pneu. Tlak mam na 250. posledni dodou jsem jezdil celkem zatizen. zjistil jsem to ze do zatacky mi zacina hucet. To same ma otec na skutru ikdyz pomerne starsim nez mam ja. cim to muze byt? tlumice jsou v poradku.

Re: Zubate - oskakane pneu.

15 kvě 2012, 20:07

Já to měl stejné měl jsem tohle:
http://www.megalevnepneu.cz/bridgestone ... 25110.html
hučelo to i když měla pneu najeto jen 4tis.km.
Vyměnil sem za tohle:
http://www.megalevnepneu.cz/dunlop-sx01 ... 95606.html
Je ticho a do zatáček se to překlápí skoro samo,ještě budu měnit i předek,je to to samé,guma má najeto jen 6500km,vzorek je hluboký ale oskákaný,mají to i jiní kluci zde na fóru,je to typem pneumatiky,vyzkouším a uvidím jak dlouho vydrží :?:

Re: Zubate - oskakane pneu.

15 kvě 2012, 20:39

Mám taky oskákáno, pneu zn. IRC, dle návodu origo Honda. Přední i zadní. Do zatáček v náklonu hukot jak když je v háji ložisko.. Možná na další sezonu pořídim nové. Na 100% Dunlop !

Re: Zubate - oskakane pneu.

15 kvě 2012, 20:56

To se stává taky často pokud je guma nasazena opačně, zkus to zkontrolovat jestli je nazuta správně ;-)
Taky to může být stářím, tím že jsi najel do moc ostrého výmolu a vlákna povolila...zatím mě nic dalšího nenapadá, jedině ještě že mohly bejt zatížený v podhuštěným stavu, ale to asi ne....každopádně novou gumu :-)

Re: Zubate - oskakane pneu.

15 kvě 2012, 21:15

Já to měl taky odskákaný a bylo to nastavením tlumičů....říkali v Malšicích. Ale teď jak to bylo :roll:
Mnoo, mám za to, že jsem to měl moc na tvrdo..... :| co si pamatuju. Tak jsem to víc povolil. A páč byla stejně sjetá, tak sem dal novou. :wink:

p.s. je možný, že to bylo nastavený na měkko a že sem to teď víc utáhl. Jedno z toho :)

Re: Zubate - oskakane pneu.

15 kvě 2012, 21:31

Přední tlumiče nastavit nejdou a oskákané je to stejně,nasadit obráceně taky nejdou-v případě směrových,zadek jsem měl nastavený trochu tvrději ale jeden kolega to má zase na měko a oskákané to má stejně.
Myslíme si že je to typem pneu,uvidím co udělají Dunlopy,během měsíce teď na nich najedu asi 3000km,tak jsem taky zvědavej :?:

Re: Zubate - oskakane pneu.

15 kvě 2012, 22:19

Tyto zuby po stranach pneumatiky vznikaji pri brzdeni, kdy dochazi k nadmernemu zatizeni pneumatiky.

Re: Zubate - oskakane pneu.

15 kvě 2012, 23:05

jojo a pokud je kotouč ve předu jen jeden sjíždí se i k jedné straně

Re: Zubate - oskakane pneu.

16 kvě 2012, 08:12

Dej zadní tlumiče na maximalní tvrdost a problem bude vyřešen,měl jsem stejný problém a od té doby ok :D

Re: Zubate - oskakane pneu.

16 kvě 2012, 08:15

A co když je nemá štelovací .. tak je v řiti.. :-)

Re: Zubate - oskakane pneu.

16 kvě 2012, 08:16

Luca_69 píše:A co když je nemá štelovací .. tak je v řiti.. :-)


jj,to je :(
Ty mají snad skoro všechny? :shock:

Re: Zubate - oskakane pneu.

16 kvě 2012, 08:42

vena307 píše:Dej zadní tlumiče na maximalní tvrdost a problem bude vyřešen,měl jsem stejný problém a od té doby ok :D


.. dle mého návodu je standartní nastavení z výroby na poz.2 (st.1-5). Tedy jezdec bez nákladu. Já osobně (93kg) jezdim na poz.3 a výhradně sám (někdy vč.nákladu do 15kg). Poz.4 a 5 jsou už hodně tvrdé a jízda nepohodlná.

Rady: a co při prudké akceleraci ? není to náhodou stejné ? Podle mě je to, co popisuješ jeden z nejmenších vlivů. Osobně ani tak na krev nikdy nebrzdim :idea:

nem.pe: myslím, že je to trochu hloupost. Stejné jako kdyby to, co popisuješ způsobovalo to, že ti při každém zabrždění přední brzdou potáhne na stranu kde je kotouč a ty se navzdory bezpečnosti budeš prát s řídítky abys nesjel ze silnice. Že by se jedna strana pneu více doformovala jen proto, že je na stejné straně brzd.kotouč :?: :idea:

Re: Zubate - oskakane pneu.

16 kvě 2012, 09:11

Nebudu nikoho presvedcovat a pokud mne nekdo neveri, tak at si zavola treba do pneuservisu. Nejvetsi vliv na deformaci pneumatiky ma brzdeni v zatackach. Predpokladam, ze tlak v pneumatikach pravidelne kontrolujete. Deformace vzorku se projevi pri cca 50 procentech vzorku, kdy stred pneumatiky je hladky a na bocich pneu jsou vystouple hrany vzorku, coz se v zatackach projevuje hucenim. V pripade vadnych tlumicu by byl hrbaty predevsim stred pneu. Tento problem jsem mel u vsech motocyklu a skutru vcetne soucasneho LT. Castecne se tomu da zabranit kvalitni pneumatikou, stylem jizdy a dodrzovanim predepsaneho tlaku v pneu. U privesneho voziku co stale vozim sebou je kolo bez tlumice, je nebrzdene a pneu je hladka po celou dobu zivotnosti.

Re: Zubate - oskakane pneu.

16 kvě 2012, 09:17

Neřekl jsem, že nevěřím, pouze jsem si nemyslel, že by to mohlo mít až takový vliv. Co píšeš zní logicky. A mohu potvrdit, že na každém předchozím stroji to by lo stejné. Proto to neřeším..

Re: Zubate - oskakane pneu.

16 kvě 2012, 09:49

dair píše:Zdravim panove. mam jeden problem. Zjistil jsem ze na zadku mam po stranach celkem oskakane pneu. Tlak mam na 250. posledni dodou jsem jezdil celkem zatizen. zjistil jsem to ze do zatacky mi zacina hucet. To same ma otec na skutru ikdyz pomerne starsim nez mam ja. cim to muze byt? tlumice jsou v poradku.


To hučení do zatáček je na 90% jak píše RADY. pneu je uprostřed víc sjetá a při určitém náklonu hučí.
Když to poklopíš víc tak to přestane, protože se to zase opře o ten oblouček a ne o tu hranku, která je mezi sjetou spodní "ploškou" a zaoblením.
Někteří to mají tak sjeté, že se blbě zatáčí do mírných zatáček, kdy se právě používá to místo na pneu (hučící), kde je ta hranka.
Na to je ještě jeden recept, začali se prodávat tkzv. DVOUSMĚSOVÉ pneu. Fígl je v tom, že spodní část, namáhaná při rovné jízdě, je tvrdší a boky jsou z měkčí směsi. Kdo je koupil, tak zatím veliká spokojenost (i na skůtrech přes 200 kg).
Odeslat odpověď