No ono to ma vice pozitivnich vlastnosti. Dusik je inertni (netecna) atmosfera. Protoze neni pritomen kyslik
, nema co uvnitr gumy korodovat.
neco z netu:
Výhodou huštění dusíkem je netečnost tohoto plynu - nepůsobí na pneumatiku zevně nijak korozívně. Každá dnešní bezdušová pneumatika má bezdušovou vložku. Tato vložka je obohacena o směs silikonu, který dočasně zpomaluje její stárnutí. Jelikož patří silikon mezi dražší část pneumatiky, někteří výrobci - dle značky - silikonu přidávají více, druzí(snažící se vyrobit levnou pneu) méně. Vzduch obsahuje 21% kyslíku. Kyslík, zároveň s částečnou směsí oleje a vodního kondenzátu působí na vnitřek pneumatiky korozívně a prožírají si mikroskopické cestičky ven. Tento proces trvá několik let(závisle na kvalitě pneu). Následuje postupné zrychlování úniku vzduchu, které má za následek nepříjemné a stále častější dohušťování pneumatik. Přestože je molekula dusíku menší než molekula vzduchu, máme dlouhodobé zkušenosti s žádným, či mnohonásobně nižším únikem dusíku, oproti vzduchu. Co se týče tepelné roztažnosti dusíku, či vzduchu, je tepelná roztažnost všech plynů s rozdílem nějaké té promile úplně stejná, takže lhát o stálém tlaku i přes nejteplejší a slunné dny není na místě. Pravda ale je, že dusík má horší tepelnou vodivost jako vzduch, takže se neroztáhne nebo nesmrskne tolik, jako vzduch. Tohle pravidlo ale platí v závislosti na velikosti pneumatiky,takže malých, nízkoprofilových a úzkých pneu se to netýká. Co se tepelné vodivosti dusíku týče, znatelnější využití je u nákladních pneu. Pozor! Směs vzduchu je při extrémně vysokých teplotách výbušná! Dusík nikoliv. Nabízíme nejen huštění dusíkem, ale i vakuaci pneu před jejím nahuštěním. Při samotném huštění dusíku do pneumatiky, která již obsahuje okolní vzduch, se dostaneme na nějakých 96% celkového objemu, ale pokud pneumatiku již usazenou v patkách ještě odsajeme pomocí vakuovacího stroje do tvaru, který pneumatiku moc nepřipomíná, dostáváme na téměř 100% objemu dusíku v pneumatice, čímž se jeho účinnost ještě umocňuje.
zdroj:
http://www.mppneu.cz/pneuservis.html