Ahoj všem,
zjistil jsem, že mám na Leošu sjetou zadní gumu. Poohlížím se teda po nový a mám v tom teď trochu zmatek. Když koukám po e-shopech, tak u některejch pneu maj fotku jedný gumy a u některejch maj fotku s dvouma gumama - přední/zadní. Některý maj oproti sobě jenom třeba trochu pozměněnej vzorek a některý maj dokonce ten vzorek u přední gumy jakoby do protisměru - skoro to vypadá, jakoby ta guma měla hnát za jízdy vodu pod sebe (ta "šipka" vrozku jede jakoby v protisměru otáčení gumy, ne po směru, jak je to obvyklý). Na pár motorkách už jsem to viděl, že se na přední pneu ten vzorek otáčel jekoby do protisměru, že to vypadalo, jako když ta guma musí hrnout vodu pod sebe, jak postupně dosedá na asfalt... ale víc jsem se o to nězajímal... to je OK tohleto?
Chápu to správně, že některý pneu jsou dělaný jenom v jedný verzi a jsou pro předek i pro zadek stejný a některý jsou dělaný pro předek a pro zadek zvlášť a u těch se pak musí dodržet to, kam patřej? A taky jak na e-shopu vyberu, jestli mě maj poslat přední, nebo zadní, když tam maj u jednoho typu gumy fotky obou dvou gum, ale nemaj nijak rozlišený, jestli kupuju tu, nebo tu. A co ten otočenej vzorek na přední pneumatice - fakt mě to připadá divný?
Snažil jsem se o tom vygooglit nějaký informace - články typu "pak vybrat moto pneu", ale všechno jsou to vesměs masáže od prodejců pneu, jakože se při výběru pneu nemá šetrit a že čím dražší, tím lepší, že se maj měnit obě najednou i když ta jedna ještě není uplně sjetá... a podobný sra*ky, aby prodejci co nejvíc vydělali... ale žádný kloudný rady, kde by se člověk dočet něco učitečnýho jsem prostě nenašel.
Může mě někdo znalejší danou problematinu objasnit? Stačí odkaz na nějakej chytrej článek, jestli o nějakým víte. Já jsem fakt nic pořádnýho nenašel.
Sorry za lamerský dotazy, ale poslední motogumu jsem kupoval na "kejvačku" někdy koncem minulýho století.