Diskuze o pneumatikách. Pomoc s výběrem, rady a doporučení.
08 črc 2012, 23:04
Mám ty samý pneu a moje zkušenost je, že 2x v dešti jsem najel na bílý značení (jednou přerušovaná čára, podruhý směrová šipka) a pokaždý ulítlo zadní kolo, přitom náklon byl nula nula nic. Chytla se ale hned na mokrým asfaltu. Za mokra na normální silnici bych řekl, že sedí dobře. Přičítám to té bílé barvě, či vrstvě, takže už se jim v dešti vyhýbám jak čert kříži
28 srp 2012, 17:50
Tak jsem si je právě dovezl z Brna . Byl jsem velice mile překvapen cenou . Měl jsem je objednaný odsud :
http://www.motocyklovedily.cz/a měli stát 1009 a 933 Kč . Ale chtěl po mě pouze dohromady 1560 Kč . No ani jsem se neptal za co taková sleva . Vzal jsem je a frčel jsem pryč .
A pokud zadní vydží těch 15 000 km jak psal o něco výše
cholstik tak je to moje poslední investice do Burgmana . Až bude mít 100 000 km tak ho někomu nechám za symbolickou cenu
a koupím něco jinýho ...
28 srp 2012, 18:01
Michelin City Grip mám teď na SR-maxovi. První km jsem byl doslova otřesen, jak ustřelují v náklonu na suchém, rovném asfaltu. Chyba však byla v nahuštění - předali mi nový stroj, který měl tlak 1,6baru, místo 2,3. Po dohustění je všechno v pořádku, sedí, jak má. Jen taková pichlavá poznámka: Máte správně nahuštěno?
28 srp 2012, 21:34
já budu kupovat zanedlouho na předek. Na zadku ji mám a jsem spokojenej. Náklony i větší bez problému nu a na štěrku a přechodech pro chodce ji testovat nemám chuť, ale všeobecně drží i tam podle očekávání - ve vztahu k pravděpodobnosti nízké adheze u podobných skůtristy milovaných povrchů...
29 srp 2012, 08:25
Měl jsem na zadku, vydržela 13,5 tkm a nebyla sjetá úplně, ještě byl znatelný vzorek. Tak jsem jí opět pořídil a dal i na předek (ten měl najeto cca 26tkm, vzorek dobrý, ale už byla hodně oskákaná). Zvažoval jsem ještě Metzelery a Dunlop Runscoty, ale nakonec jsem zvolil tyto Michelinky. Na suchu jim věřím na 100%, na mokru jsem sice jednou spadnul na kruháči, ale dle spolujezdců tam bylo mastno, které jsem prosklil takže to by nepodržela žádná pneu, nicméně na mokru jsem jim začal více věřit až když byly trochu ojeté.
29 srp 2012, 10:59
Má poslední zkušenost je zcela čerstvá. Je z tohoto pondělí - z rakouského asfaltu. Silnice u našich sousedů jsou proti nám v super stavu. Řada z nich má však opraveny okraje vozovky - metr až dva na šířku. Nový (okrajový) asfalat je k tomu starému (středu vozovky) napojen jakýmsi jiným "asfaltem". A právě při přejezdu z jedné na druhou část se pneu chovají jako kdybych jel po něčem, co vůbec "nelepí". Nejhorší to bylo v náklonu v zatáčce. Měl jsem pocit, že mi obě kola podjedou. Schválně jsem i zastavil a všechny tři povrchy si ošahal, Tvrdost všech materiálů je stejná, mezi nimi žádný přechod (hrb) není. Jen ty pneumatiky se prostě na onom přechodu chovají jak na ledě - tedy alespoň já měl takový pocit.
29 srp 2012, 11:53
Tak z toho co zde čtu jsem v rozpacých jestli ji koupit nebo ne?
29 srp 2012, 11:59
JAARRR píše:Má poslední zkušenost je zcela čerstvá. Je z tohoto pondělí - z rakouského asfaltu. Silnice u našich sousedů jsou proti nám v super stavu. Řada z nich má však opraveny okraje vozovky - metr až dva na šířku. Nový (okrajový) asfalat je k tomu starému (středu vozovky) napojen jakýmsi jiným "asfaltem". A právě při přejezdu z jedné na druhou část se pneu chovají jako kdybych jel po něčem, co vůbec "nelepí". Nejhorší to bylo v náklonu v zatáčce. Měl jsem pocit, že mi obě kola podjedou. Schválně jsem i zastavil a všechny tři povrchy si ošahal, Tvrdost všech materiálů je stejná, mezi nimi žádný přechod (hrb) není. Jen ty pneumatiky se prostě na onom přechodu chovají jak na ledě - tedy alespoň já měl takový pocit.
Vím, co máš na mysli, spáry zalité dehtem. To je úplně stejné "náledí", jako koleje, víka kanálů a bílé čáry. Sebelepší pneumatika na tom prostě nedrží, nebo drží hůř.
Kamčák - neboj se, tyhle gumy patřej ke špičce, spolu s třeba Dunlop Runscoot.
29 srp 2012, 12:56
já za sebe je můžu taky doporučit, protože mě každej den drží v zatáčkách v poghodě. A ten materiál, co zde byl zmíněn - ten se vyskytuje na řadě míst i u nás. Ano, na něm to klouže, obecně.
29 srp 2012, 13:04
Já sem jel někde ( nevybavím si už kde to přesně bylo ) na skútru a vidím, že je v lese položená nová silnice. Byla protsě taková tmavší, než je normálně šedá silnice. Byla úplně hladká, radši jsem zpomalil, protože si říkám, je nová, nevím jak se to bude chovat a hlavně všude na tý nový silnici vidím několika metrový brzdné čáry od aut a to i kamionů
Byly to trošku serpentýny, ale ty brzdné dráhy byly fakt všude možně. Jestli to bylo proto, že to klouzalo i plechovkám, tak co potom pro moto
V takovém případě nechápu, jak tohle může někdo použít jako novou silnici.
29 srp 2012, 13:15
napadá mě - protože je to levné, ale to samozřejmě nevím...každopádně by to tam být nemělo s těmito "antigripovými" vlastsnostmi...
29 srp 2012, 14:20
KYBLOS píše:Já sem jel někde ( nevybavím si už kde to přesně bylo ) na skútru a vidím, že je v lese položená nová silnice. Byla protsě taková tmavší, než je normálně šedá silnice. Byla úplně hladká, radši jsem zpomalil, protože si říkám, je nová, nevím jak se to bude chovat a hlavně všude na tý nový silnici vidím několika metrový brzdné čáry od aut a to i kamionů
Byly to trošku serpentýny, ale ty brzdné dráhy byly fakt všude možně. Jestli to bylo proto, že to klouzalo i plechovkám, tak co potom pro moto
V takovém případě nechápu, jak tohle může někdo použít jako novou silnici.
Nemuselo to být asfaltem, sám mám zkušenost, že na novém ještě černém asfaltu to drží, jak přibité.
29 srp 2012, 18:07
Netuším jestli to tím stopro bylo, nebo nebylo, ale když okolo sebe všude možně vidím brzdné čáry od pneumatik v serpentýnách a porvch je absolutně novej, tak stejně radši přebrzdím, páč co já vím kvůli čemu tam ty čáry vznikly a nerad bych se o tom přesvědčil.
13 říj 2012, 18:31
Přátelé, poraďte:
Mám koupenou CityGrip na předek (vzadu už je) a budu ji teď měnit. Co mi ale nějak logicky nejde do hlavy, že přední má být nasazena "obráceně" oproti zadní? Myslím tím směr dezénu. Je to na ní tak vyznačené, ale mě logika věci říká, že by snad měl být dezén na stejnou stranu na obou kolech. Pro ilustraci:
Zadek je tak, že
při jízdě se dezén ve tvaru "V" rozšiřuje. Viz foto 1
... zatímco u předku to má být obráceně? Viz foto 2
... mě připadá, že má být předek stejně jako zadek (nejen)
kvůli odvodu vody, ale jak na obrázcích, tak na gumě je to takhle, na oko obráceně. Máte s tím nějakou zkušenost?
Díky.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
13 říj 2012, 19:43
Já si myslím, že je to logické, ve předu je to otočené kvůli odvodu vody a vzadu otočené spíše pro záběr pneumatiky, ale výrobce asi ví, proč to tak dělá