od Peťas » 17 úno 2010, 12:54
Když je to v běhounu není problém tam dát tzv "mašli",nebo knot, drží to bez problému, ale chce to praxi a kvalitní výrobek. Je totiž rozdíl koupit na burze nebo u čerpačky většinou polské knoty a profi, které používají pneuservisy např. Maruni, Quik Fix. Každé jsou z jiného materiálu, jiné tlouštky a na některé se používá k tomu určené speciální lepidlo a ne některé ne.A cenově jsou také někde jinde, tedy dražší. Co se týká průpichu, směr, velikost atd, také to není jedno jakým směrem vést protahovák otvor zvětšit krouživým pohybem a jště do rotace,záleží na postupu práce a pak je tam jeden pohyb nejdůležitější a to laik neví.Od toho pohybu se odvíjí i hloubka knotu v plášti. Když se na to podívá v pneuservise, ihned pozná, že to dělal laik a neodborně to opravil. Na tom závisí, jak v plášti knot bude držet. Proto se nedivte, že to někomu nebude držet. Zdá se to jednoduché, ale věřte mi, že kdo to neumí a dělá poprvé s nekvalitním materiálem nemusí se to povézt. Dělám to 7let a za tu dobu se nám ani jedna oprava tzv, knotem nevrátila u aut. V malém množství i u skutru a některých motoplášťů např choper,custom. Supersporty a rychlé motocykly bych takto neopravoval a nedoporučoval, maximálně na dojetí a navštívit pneuservis. Tam to posoudí, jestli oprava je možná, nebo je třeba koupit novou pneumatiku. Moto pneu je jinak dělána než u auta. Zjednodušeně má tenčí kostru, méně opletení, jinak kord pneu, po sjetí 50% vzorku je velmi lehce poškoditelná, třeba jen ostrým kaménkem se zimního posypu atd. Jsou tam i jiné směsi u supersportu dnes až tři v běhounu. Střed tvrdší a boky měkčí směs. Je to věda, nezdá se to.Proto u rychlých a silných motocyklů to raději nechme na pneuservisech a odbornicích, jde tu přeci o naši bezpečnost a zdraví. Mějte se pěkně Peťas