Diskuze o pneumatikách. Pomoc s výběrem, rady a doporučení.
Odeslat odpověď

Re: Píchnutá pneumatika

03 pro 2010, 01:03

Gek je neponaučitelný, již jsme o tom diskutovali na skutrmotu.Tam se mě ptal na výhody a nevýhody atd.Koupí si raději krámy, kompresor, a příslušenství k mašlím nebo knotům, atd. Stejně to nikdo neumíte aplikovat, tak jak se má.Profesionál v pneuservise ví jak. Je tam jeden pohyb, již jsem o tom psal.Jinak je to nebezpečné a nikdo nepoznáte,je hluboko a kolik cm mašle je v plášti.Navíc to může vypadnout, při špatné aplikaci a je to jen oprava dočasná na dojezd do pneuservisu!!! Těmto rizikům a vození "krámů" se vyhnete po aplikaci Ultrasealu.Navíc motáte antipich a ultraseal. Antipich je "sajrajt"na dojetí, pokud ho necháte v plášti, zničí plášt postupně chemickou reakcí, navíc je tam stálá nevyvářenost.Máte tam bílou zapáchající tekutinu s určitou nemalou gramáží,tedy nevyvážeností. S tím rozhodně na motu nemůžete jezdit a na předku ve 100km/hod,no nevím? To je demontáž pláště, oprava pláště, montáž s vyvážením.Je fakt, že jsou "týpci", co tam dají ještě k tomu mašli a nechají antipich v plášti. :lol: :lol: Už jsem tady, nebo na motu popsal dlouhé články o výhodách Ultrasealu. Mohu i naplnit ve svém pneuservise, ale asi raději budete vozit krámy,kompresory,mašle, bombičky,antipichy a možná celé rezervní kolo? K tomu vrácení do pláště?Je to velký nesmysl,je to chemická sloučenina, sice ředitelná vodou, ale je tam chemická reakce,plášť roztok znečistí a přidáním do nového a další aplikace? To tedy nevím jaký pneuservis by to dělal se zárukou na účinnost? To se nebavím o pracnosti,proč by porušoval postup a trvanlivost. Ta se předpokládá do sjetí pláště.Nic víc,nic míň. Pokud chcete šetřit za každou cenu, můžete znovu prořezávat vzorek moto pneu apod. věci? Nebo dávat do motoru zpět použitý motorový olej, nebo vypláchnout olejový filtr a vrátit. To je stejné, jako vrátit ultraseal.

Re: Píchnutá pneumatika

03 pro 2010, 02:05

Ještě jsem kouknul na testík, jak píše Mojda a dává odkaz na Motorkářích. Když jsem to viděl,tak jsem nevěřil !!! Jak někdo může provrtat plášt vrtákem průměr 6mm a po té 10mm? Nechápu to a vůbec, že může někdo takové návody pustit do médií.Ten pán Marek Hrodek, co psal text atd. by se měl nad sebou zamyslet? Teď vážně! Konstrukce pláště a lidově řečeno kostry pneumatiky je z tkaniva,vláken ve vrstvách vedenými různými směry a drží celou kostru a konstukci pláště. To, že někdo provrtá tuto vrstvu vrtákem,jí samozřejmě přeruší,vlákna nedrží,celková konstukce a opletení je zcela znehodnoceno.Jako kdyby jste nařízly horolezecké lano a čekali, co se bude dít? Používají se na to jiné nástroje, kde se pomalu a citlivě krouživými pohyby zavádí výhrubník a vlákna roztahují a uvolňují pro opravný materiál,např."hříbek".Tím se minimalizuje poškození kostry pláště.To,že někdo vezme vrtačku a plášt provrtá, nemám nazvú ani slov, jak bych tohoto "odborníka" nazval. Při školení gumárenských firem by ho dávaly za odstrašující příklad.Je to síla, co dnes je vše možné.

Re: Píchnutá pneumatika

03 pro 2010, 11:27

Ahoj chtěl bych říct že oprav knotem jsem udělal už moc a NIKDY jsem s tím neměl problém a neslyšel o tom že by s tím někdo problém měl nebo to dokonce vypadlo. O tom že je to oprava dočasná si myslím taky nemůže být řeč. Je teda pravda že místo vrtačky se používá jiný nástroj, Ale jinak je to naprosto v poho a při troše cviku to zvládne každy trochu zručný motorkář. Takže si myslím že tvé postřehy jsou ůplná ptákovina.

Re: Píchnutá pneumatika

03 pro 2010, 12:06

Maro dovolim si s tebou nesouhlasit. Oprava knotem je oprava jen docasna/nouzova pro dojeti domu pripadne do pneuservisu, kde je nutne poskozeny plast nechat opravit. Jedna se totiz o takzvanou nouzovou sadu. To ze s tim nekdo jezdi a najezdi nekolik 1000 km jeste neznamena, ze je to spravne.
V podstate si nech opravit pneumatiku jak chces a kde chces, jenom me prosim netref, az se na podhustenem plasti kvuli pomalemu uniku tlaku budes sinout pryc ze silnice.

Docasna:
Oprava, kdy se pneu nesundava, jen se protahne kulatou raspli a pak se tam zvenku vsune knot (průměr asi 15 mm). Pneu zevnitrku v miste není ocistena, zdrsnena a neni nanesene lepidlo, ani nepusobil tlak na zaschnuti/vyzrani lepidla (jestli tam vůbec jake je).

Trvanliva:
Sundat pneu, kulatou raspli vycistit pruchod, plochu zevnitr pneu ocistit a zdrsnit. Prohlednout misto jestli netrci draty atd. Zevnitr pneu dat zaplatu o prumeru asi 40 mm - ma taky knot! a (to ted nevim presne) zavulkanizovat, anebo aspon stisknout tlakem.


Vyvazit pneu.


Par slov k odborne oprave je i zde


Jeste dodam, ze knoty maji svou zivotnost a ta neni neomezena. Ja jsem proto do pneu aplikoval ultraseal a takoveto problemy jiz neresim.

Re: Píchnutá pneumatika

03 pro 2010, 12:18

Oukej. Máš pravdu,ale praxe je prostě taková že je to je oprava na pořád :) Aspoň teda já mám takovou zkušenost,že vydrží do sjetí. Až budu mít vyzutou nějakou pneumatiku opravenou knotem tak ho schválně zkusím vyndat. Každopádně si myslím že hloupost to není. Je otázka jak se s tím popere "amatér" Asi by se o tom dalo dlouze diskutovat

Re: Píchnutá pneumatika

03 pro 2010, 12:27

Maro pouzij google a mozna zjistis, ze to zrovna neni 100% Ja uz jeden defekt zadniho kola pri 150km rychlosti zazil a ver ze je to zazitek na cely zivot.
U auta tohle reseni jeste na dojeti gumy pochopim. Prece jen ctyri kola lip drzi stabilitu nez dve u motorky.

Kód:
z google:
-Používám ji jen pro moto pneu nebo pneu na konci životnosti,za cca 6 let selhala jednou fatálně ( tlak ji po cca 20 min. jízdy vytlačil z průpichu),a několikrát oprava unikala velmi málo,spíš bych se ale klonil k plnohodnotné opravě.

-Takhle mi "narychlo" opravili 605. V Německu jsem prudce zabrzdil a knot se uvolnil, vzduch utekl. 

Re: Píchnutá pneumatika

03 pro 2010, 12:34

Jasné,chápu,souhlasím. Moje zkušenost je taková jak jsem psal.

Re: Píchnutá pneumatika

03 pro 2010, 13:35

Kazdopadne lepeni defektu pomoci (kvalitnich) knotu je lepsi nez pouziti antipichu. Ja jednu sadu vcetne bombicek take vozim sebou. Muze se hodit i pro kamarady :) Navic po aplikaci antipichu (kdy tlak v pneu stale nedrzi) nelze jiz knoty pouzit.
Hezky test je na
motorkarich

Re: Píchnutá pneumatika

03 pro 2010, 23:32

Je to jak píše Rady,auto má jinou konstrukci a hlavně tlouštku kostry než pneu mota a má čtyři kola. Ten knot jsem zkoušel vyndat x-krát,je rozdíl knoty profi a které koupíš na burze za 100Kč i s nástroji a lepidlem. navíc ten pohyb je zásadní.A při pohledu zevnitř okamžitě poznám, jestli knot aplikoval školený a laik.Knot má jiný tvar a není možné aby vypadl aspoň jedním směrem. Některé špatně aplikované jsem vyndal rukou zevnitř.Mají knot někteří na přední pneu, o to je to horší.Takže "ptákovina" to rozhodně není.Navíc tlak v pneu na moto se obecně moc nekontroluje a o to je s aplikovaným knotem nebezpečnější,kdy se pneu více ohřívá a kord pneu je více zatěžován. Tak se může knot uvolnit.Při opravě hříbkem, který je navulkanizovaný zevnitř,má kruhovou plochu a tlak pneu hřib tlačí ven.Jelikož je přivulkanizován, nemůže se uvolnit,vypadnout jako knot. Proto oprava knotem je dočasná.To, že někdo dá knot z boku pláště je naprostý hazard.Také jsem to viděl. Ještě k tlaku moto pneu. Moto pláště mají výrazně menší objem vzduchu než u aut např.195/65R15, 205/55R16, což jsou dnes nejrozšířenější rozměry.Takže změna teplot,ať vnějši tj. počasím, nebo provozem výrazně ovlivňuje tlak pneu moto pláště. To samozřejmě je znát na jízdních vlastnostech,opotřebení pneu a km. nájezdu. Proto by se tlak pneu měl kontrolovat u motocyklu velmi často a měnit podle toho jestli jedu sám, nebo ve dvou naložený.

Re: Píchnutá pneumatika

04 pro 2010, 11:23

Co si jako odborník myslíš o "dusíku"(jestli je to nějaká směs nevím , já vždy řeknu dusík a oni v pneuservisu už vědí , jezdím pořád do stejného). Já ho mám ve všech autech posledních pět let a naprostá spokojenost. Do skůtra jsem to nechal naplnit až na podzim , takže jsem to ještě nestačil řádně vyzkoušet.

Re: Píchnutá pneumatika

04 pro 2010, 20:02

Přemýšlel jsi o tom kolik dusíku je obsaženo ve vzduchu co ti jde z kompresoru? Podle mě je to vyhazování peněz.

Re: Píchnutá pneumatika

04 pro 2010, 20:18

Až na to že to co leze z kompresoru není inertní a dát dvacku za naplnění jednoho kola ? Tak na to ještě mám 8)



Citaci k příspěvku jsem odstranil dle pravidel SF ;-) jel.en

Re: Píchnutá pneumatika

04 pro 2010, 20:25

používám to v autě a hlavní přínos vidím v tom, že nemusím kontrolovat tlak. ať je jakákoliv teplota od jara do podzimu pneu jsou pořád na tom samém. do moto jsem to nezkoušel...asi na jaře nechám nafouknout.

ostatní vlastnosti jsem nějak nezaznamenal. v pneuservisu tvrdí, že se gumy méně zahřívají, tlumí víc a jsou stabilnější. podle mě je to nepatrná změna a nedokážu to rozeznat, ale za 20kč na kolo se mi to kvůli tomu foukání líbí.

v létě v itálii 40 na slunci, v listopadu 5st. v liberci a tlak stejný

Re: Píchnutá pneumatika

04 pro 2010, 20:31

To jsem chtěl slyšet , dík .

Re: Píchnutá pneumatika

04 pro 2010, 20:48

No nejak ty penize z lidi dostat musi :mrgreen:
Odeslat odpověď