Diskuze o pneumatikách. Pomoc s výběrem, rady a doporučení.
16 zář 2013, 08:10
LukyGS píše:Mr.Voza. V podstatě s tebou souhlasím až na tu větu že ti při silniční kontrole kontrolovali pneu. Bez velkýho TP nemaj šanci zjistit jestli tam máš povolené pneu nebo ne! To se pak zjišťuje až je pojistná událost.
To bylo ještě u Škodovky a tam každej věděl co tam patří za gumy. Kdyby tam byl schválenej jinej rozměr, než 165/70 R13, tak by ta vyjímka byla psaná i v malym TP, ne?
16 zář 2013, 14:53
Vyjímka v malém techničáku není.
Já si myslím že změna varce, či přeskládání není proti pravidlům. Přeci jsou to jen převody, které výkon nezvýší.
Tak samo jako když např. ve 120ce dáš převodovku z 5ti kvalty.
Jinak já jsem taky přemýšlel o změně na šírší, ale tu jsem onehdá nesehnal a servisman mi to nedoporučil, ale neměl k tomu žádné fakta, proč bych to neměl dělat.((-:...nicméně, mám tam origo.
16 zář 2013, 15:35
Ve velkém TP mám napsán rozměr pneu 140/70/14 a ve zvláštních záznamech pak dopsáno, že při použití motokufru může být 150/70/14. Dal jsem 150. Dobře to vypadá, jízdní vlastnosti subjektivně lepší (možná to bylo horší předtím jen proto, že guma byla ojetá), ale nevím, jestli tam příště nedám zas 140/70/14. Při fest zatíženém skutru a nějakém hopsanci guma lízne pružiny zadních tlumičů. Prostě je už mezi tlumičema dost netěsno.
Pochybuju, že při nehodě bude někdo měřit vrtání válce, ale na gumy číhnou jistě a fakt je, že neschválený rozměr = průser jak vrata a krácení, nebo rovnou odmítnutí plnění. Teda oni to cvaknou, ale sichr to budou chtít po provozovateli vozidla.
17 zář 2013, 20:29
Osobně si myslím a ze zkušeností v pneuservisu, výrobce to má dobře vyzkoušené a nedělá u moto širší pneu lepší jízdní vlastnosti,spíše naopak.Osobně jsem to několikrát vyzkoušel a nikdy to nebylo k prospěchu před x lety.Nedoporučuji to.
17 zář 2013, 20:47
Loni mě sundala ženská na kruháči, prostě jela. Hádejte, co pojišťovák zkoumal jako první, přesto, že vina byla na její straně? Rozměry pneumatik. Dokonce si to zapisoval do protokolu. STK? Zase gumy. Už z principu hledá pojišťovna jak se vyhnout plnění, případně ho pokrátit.
17 zář 2013, 20:50
Souhlasím je to první,co pojišťovna zkoumá, aby nemusela plnit,nebo krátit plnění škody.
18 zář 2013, 00:10
Galls a Peťas: neboli "zkoumá dodržení smluvních podmínek"?
Hošani, ono to zní tvrdě - ale to co jste s ní uzavřeli, se jmenuje smlouva. A v ní je napsáno, za jakých podmínek bude platit. (Mohou se Vám zdát nespravedlivé, je ale Vaše svobodné rozhodnutí tu smlouvu za těchto podmínek podepsat či nikoli.) Divíte se, že druhá strana platit nechce, pokud by dodrženy nebyly?
Dalo by se to rozepsat podrobněji, ale i takto je to jistě jasné.
Ono to s tou ženskou na kruháči bylo asi totéž: hoch kontroloval, jestli něco nemohlo ovlivnit Tvou brzdnou dráhu - ať už by to byly sjeté či nesprávné gumy či dvě promile v krvi - a byl-li jsi skutečně poškozeným a nikoli viníkem. Viník totiž má daleko větší smůlu
18 zář 2013, 00:30
Smlouvu do tohpo netahej a smluvní podmínky taky ne. Když budeš mít třeba Českou a viník nehody Aliansku tak nevidím jedinej důvod aby když nejsi viník tak druhá pojišťovna zkoumala jestli u tvé pojišťovny jsi neporušil smluvní podmínky. Moc už to tady zaplétáte
18 zář 2013, 00:48
Dobrá, máš pravdu, je to jinak:
pokud zjistí, že její klient není viníkem, proč by za něj proboha platila škodu?
18 zář 2013, 01:39
Tak když extrém tak extrém.....již delší dobu platí že ke škodě do 100000kč se nemusí volat policie. Když ji nezavoláš tak nemáš na místě nikoho kdo by ty pneu hned nafotil a ani policie hned nefotí pneu ale pouze místo nehody a polohu vozidel. Když už někdo pátrá po tom zda tam měly být ony gumy nebo ne tak jedině likvidátor od pojišťovny a než ten k někomu dojede tak to taky nějaký den trvá a tím pádem máš čas na přezutí. Pár nehod už jsem měl, naštěstí mou vinou jednu ale nikfo nikde nikdy nefotil gumy. Když přijel likvidátor tak třeba auto už dva dny stálo v servisu a ani v protokolu od policie se nikde nepsalo nic o kolech nebo pneu. Když mě letos když jsem jel na motorce srazila ženská oktávkou tak jsme spolu zašli na pojišťovnu bo paní se nechtělo platit 5000kč za příjezd policie a nějaké ty bodíky by jí taky ubyly. Zkrátka jsme šli na pojišťovnu a tam se vše s pojišťovákem sepsalo. Nikdo se na gumy neptal a pojišťovák ani motorku vidět nechtěl že na to prý mají likvidátory. Motku jsem vezl do Prahy do autorizáku BMW a likvidátor se tam ukázal až za týden. Co ho zajímalo byly poškozené díly, pneu si taky nefotil ani nezkoumal bo tam byl všehovšudy 3minuty. Jiná by byla kdybych nehodu způsobil já ale opět by to bylo o tom jestli přijede policie a bude nebo nebude se okamžitě zajímat o pneu. Bavil jsem se o tom s kamarádama co dělají u policie a ti se shodli na tom že v momentě nehody když už gumy kontrolují tak jen k vůli tomu jestli nejsou sjeté ale rozměr nikdo v dnešní době kdy je komrdesát variant disků a alternativ gum už nikdo nekontroluje. To si prý pak dělá likvidátor dle kopie TP kterou každý předkládá při plnění pojišťovně.
18 zář 2013, 12:42
Pokud je při nehodě zranění, což je na motorce nebo skútru hodně pravděpodobné, tak to polici vyšetřovat bude. Pojišťovny k jinému rozměru než je povolený přistupují tak, že vozidlo není způsobilé k provozu na pozemních komunikacích.
Další věc je to, že ráfek je konstruován na určitou šířku pneu, tady je tabulka
http://www.dropbears.com/u/utilities/tyrerim.htm nebo zkus něco vygooglit. Pokud dáš moc širokou gumu, tak se rozplácne za ráfek a není tak kulatá. Skutr pak huř zatáčí. Navíc výrobce není blbec a pokud použiješ výrazně jiný než doporučený rozměr, tak tím zhoršíš jízdní vlastnosti.
Obecně platí, že s užší gumou ti bude skútr rychleji padat do zatáček a je lehčeji ovladatelný. Širší guma má zase větší styčnou plochu a stabilitu, je schopna přenést větší kroutící moment na zadní kolo, než se utrhne.
18 zář 2013, 12:58
Já jsem měl v loni v létě těžkou havárku, srazil jsem se s dodávkou, moje Majesty 400 šla na náhradní díly.
Vina byla na mé straně, zranění taktéž pouze u mě. Policajti akorát chtěli najít SPZ kvůli technické prohlídce a tak
ji kluci co jeli semnou hledali snad hodinu ve škarpě kam uletěla po srážce. Ale o rozměr pneu se nikdo nezajímal.
I s pojišťovnou se to vyřizovalo pouze poštou.
18 zář 2013, 13:07
Hele, to je prostě jak kdy.Švára poslal moto, která měla 3 měsíce propadlou STK pod auto a nikdo na to nikdy nepřišel, byla to jeho vina, předjížděl a nestihl se vrátit zpátky do svýho pruhu.Bylo to bez zranění, na místě hasiči a benga a nikdo si toho, že je propadlá STK nevšiml
![Shocked :shock:](https://www.skutrforum.cz/images/smilies/icon_eek.gif)
Pojišťovna se taky řešila pouze poštou.
18 zář 2013, 13:21
Záleží na koho narazíš. Na STK gumy kontrolujou s techničákem. Každopádně dávat širší gumy je sice pěkné na pohled, ale to je asi tak všechno.
18 zář 2013, 14:10
NA STK rozměr gum zrovna nekontrolujou. Většinou tento úkon provádí pouze na evidenčce....