-- 5. 11. 2021 12:09 --
johny_r píše:Ahoj,
mám spíš teoretickou otázku. Resp. dvě.
1. Proč se na moto doporučují obě gumy stejné, když třeba na horských kolech je zcela běžné kombinování různých gum (dozadu jezdivější, dopředu drživější) za účelem ideálního poměru mezi valivým odporem a adhezí v zatáčkách. Totéž by mělo fungovat na moto, ne? Nebo to souvisí s tím, že smyk zadního kola není na kole takový problém jako na moto a dá se s ním do určité míry počítat a pracovat?
2. Někde jsem tu četl, že drážky na předním kole mají být opačně než na zadním. Proč? Obě se přece točí stejným směrem, tak by i odvádění vody mělo být stejně, ne? Směrové gumy u auta řeší levou a pravou, ale ne přední a zadní.
Díky
ad1) ty stejné pneu předek zadek je mýtus, samozřejmě, že to není nutné dodržet, nakonec na přední gumu jsou kladené jiné nároky, než na zadní a kdo ví co chce a má to odzkoušené, tak není problém každá jiná, tady je spíše problém, že nezkušený amatér si může špatnou kombinací zadělat na problém a tak je pro něho mnohem bezpečnější si koupit sadu. Jinak smyk zadního kola využívají někteří dravci i na motorkách a dá se s tím pracovat, mnohem horší je ovšem smyk kola předního, to většinou končí pádem.
ad2) to opačné otáčení je proto, že u zadního kola se více žádá dobrý záběr a od předního více vedení stopy a jsou vzorky, které mají po otočení tu kterou vlastnost lepší