To, že i v zimě, pokud není sníh a namrzlo (a tady je ten háček...) jsou na autě lepší letní gumy než zimní, je známá věc. Kecy o 7 stupních atd. jsou jen marketingové žvásty BESIPu a výrobců gum. Testy (tedy ty nezávislé) opakovaně prokazují fakta. Jasně, když už pak člověk chytne namrzlo nebo kus sněhu, je na letních vcelku v prdeli, zvlášt když to nečeká.
Myslím, že ale u motopneu je to přece jen jinak. Tam ta specifikace "zimní" nebo "celoroční" guma je značně odlišná od té u auta. Tam se jaksi počítá s citelně vyššími teplotami, a co je nazýváno zimní gumou, někdy ani nemá vzorek do sněhu, ačkoli jistě že některé zimní motopneu ho mají...
Tady se bere pojem "zimní pneumatika" asi poněkud jinak a ta zimní je pak často úplně v pohodě i v létě a na suchu. Což mám osobně odzkoušeno
-- 21. 10. 2019 07:42 --
A ještě jedna věc, takhle v říjnu a v listopadu je občas, zvlášt potmě zimní motoguma se vzorkem k nezaplacení. Jabka, kaštany, listí, vše mokré a rozježděné, a ten vzorek si to pobere, a pokud už dochází ke smyku, je pozvolný, na rozdíl od běžných hladkých gum, které na tom umí jet jak po ledě. Taky zkušenost, bohatá, nebot potmě toho najezdím opravdu hodně