No nezkousim, u aut je radialni standard ale u moto a skutru uz vubec ne, radialni jsou obvykle zhruba az od prumeru 14 a vyse, to R ve spojeni s prumerem prave znamena radialni, koukni do technicaku.
Cituji: "R" v rozměru pneumatiky označuje její radiální stavbu . Radiální znamená, že jednotlivá plátna a lanka pneumatiky jsou překládána křížem, což zamezuje deformacím pneumatiky při nejvyšších zátěžích v zatáčkách. Pneumatika si zachovává svůj tvar, nedochází k jejímu rozšiřování vlivem odstředivé síly a ztrátě kontaktu s vozovkou.
Diagonální pneumatiky - kostra se skládá z více na sebe kladených nylonových pásů v ůhlu 25° a 35°. Pneumatika nemá žádné patní lanko. Diagonální pneumatiky mají označení např. 130/90-16.
Vylepšenou varinatou diagonálních pneumatik jsou tzv. Bias , neboli pneumatiky se smíšenou kostrou. Kostra je stavěná podobně jako diagonální, přes ní jsou navíc ještě navíjeny další podélné pásy, hlavně z nylonu a kevlaru. Tato konstrukce dává pneumatice výrazně vyšší stabilitu pro "těžší" motocykly - criusery a choppery. Označení např. 170/60 B17.
Pokud mi neveris, pridavam odkaz, kde v tom konkretnim rozmeru jsou radialni pouze asi tri typy Bridgestone a Pirelli:
http://pneu.extralevne-pneu.cz/index.ph ... akce=vyber