od Peťas » 23 říj 2010, 00:04
Nikomu nevnucuji, že má vyměnit obě pneu najednou, ani to není většinou možné, přední vydrží samozřejmě daleko víc, tzv. se "vozí". Takže se to mění postupně a značky se míchají. Jen jsem chtěl říci, že když vyměníte obě pneu za nové, nejlépe stejné značky, ovladatelnost je někde jinde. Ten, kdo to již někdy udělal, mi dá, myslím, za pravdu. Fakt si myslíš, že sedíš na něčem jiném, máš jiný stroj. Když jedeš rychle až na "krev" tak poznáš jaký je to rozdíl. Co se týká různých typů pneu, tak to nedoporučuji. Výrobci pneu dávají do vývoje a testování neskutečné peníze a slaďují daný typ, tzn.přední se zadní pneu. U skútrů se to zase tak neřeší a není to tak důležité jako u supersportú a závodních moto. Tím jsem se nechtěl dotknout skůtrů, ale rychlosti,boční přetížení,přenos trakce na zadní pneu u moto 150- 200PS je jiné než u skůtra. Dělají se dnes běžně dvou až třísměsové pneumatiky. Střed běhounu je jiný, tvrdší a boky "lepivější". Je to skvělé na silnici při zahřáté pneu to fakt funguje. Teď k dotazu tzv. univerzalní pneu. Tzv. univerzální pneu nikdy není moc dobrá, protože kriterií je strašně moc.Udělat směs pryže pneu, která toto bude splňovat a fungovat je prakticky nemožné. A pneu,aby fungovala v horkých letních měsících, kdy vozovka má až 5OC i více,teď pneu se ještě ohřívá jízdou,více ve dvou, když jste naložení a při podhuštění jen o 0,4bar.se ohřívá více o 30%, tak si odvoďte teplotu. A teď vyrobte pneu, která bude mít km nájezd,celoroční přilnavost i kolem 0C? Jedna možnost se nabízí, je to Metzeler Feelfree M+S. Pneu s celoročním charakterem, pro teploty klesající pod +7C. Osobně nemám vyzkoušeno, testy tuto pneu velmi chválí.Je to pokus od výrobce.Na toto období by byla určitě více vhodná.To byste ale museli ještě přezout. Jízda na motu je ale samozřejmě omezená a riziková proti létu.Pamatujte prosím, při jízdě v tomto roční období, že ranní teploty se blíží k 0C a vozovka začíná ochlazovat, až vymrzat. Pneu se prakticky jízdou po městě neohřejí. Zapomeňte na náklony,brzdná dráha se prodlužuje a hlavně nástrahy čekají všude,ke štěrku po opravách silnic, který je už celoročně ještě přibylo mokré listí, které pěkně klouže,úseky,kde je stín, vlkost a možné ranní námrazy. O kostkách nemluvě.