Kluci, děkuji vám všem za reakce i za přání brzkého uzdravení, snad se rány zahojí co nejdříve.
Nevím jak kde, ale tady u nás na střední Moravě se dá dosud jezdit v pohodě, teď nemám na mysli tu extrémní situaci z minulých dní, kdy naopak Přerovsko patřilo k oblastem nejvíce postiženým ledovkou, v tom období jsem měl strach někam jet autem, natož na skútru nebo i na kole, i když i takoví blázni se našli. Moc dobře jsem si vědom nástrah a nebezpečí v tomto období, takže teď přes zimu vyjíždím na skútru pouze za sucha, když je mokro nedej bože sníh ledovka apod, tak jen autem a to ještě šnečím tempem...
Ve včerejší kritický den byla silnice v úseku Lipník n. B. - Přerov naprosto v pohodě, nebyl sebemenší důvod nejet na skútru. Mám patřičnou výbavu i do většího chladu, zima mi vůbec není, takže jezdím. Té srážce se srnou jsem bohužel nemohl zabránit a jak psal i mirsil, tohle může potkat kohokoli, teda ne že bych to někomu přál... Paradoxní je, že se mi to stalo v úseku, kde jezdím dennodenně do práce léta letoucí, a prostě nikdy se mi tady nic podobného nestalo. Navíc ani tento úsek není označen příslušnou dopravní značkou upozorňující na výskyt zvěře. To např. když se jezdí přes okolní vesnice Sušice, Nové Dvory apod., tak tam jsou značky upozorňující na zvěř a také skutečně hlavně ty srnky tam skutečně poměrně často přebíhají silnici. Ale tady na hlavním tahu Lipník - Přerov k těmto situacím dochází nepoměrně méně. No a jak na potvoru ty srnky vběhly pod kola zrovna mě....
Tato situace může nastat v kteroukoli roční dobu, lesní nebo polní zvěř prostě migruje, pobíhá celoročně, některé druhy v určitém období častěji, ale prostě ke střetu se zvěří může dojít klidně i v létě. A když si zpětně promítnu, jak jsme se kolikrát vraceli z výletů i za tmy, jak jsem jel s manželkou, no teď si uvědomuji, co by se stalo, kdyby nám tehdy něco vyběhlo od někud, ty následky by mohly být hrozné....
Takto jsem rád, že jsem se nabil jen sám, že to neschytala i manželka.
Jedno je jisté, už to, že sedáme na jednostopé vozidlo jsme sami o sobě blázni, ať je to v kteroukoli roční dobu. Zkrátka patříme mezi ohrožený druh, stát se nám může komukoli kdykoli a kdekoli cokoli... jeminku, to jsem se v těch slovech zamotal, ale snad mi rozumíte, co chci říct. Mi máme jen volbu, buď na skútru nejezdit vůbec, a doufat, že nás někdo nesejme třeba na chodníku apod., a nebo tedy jezdit na skútru, ovšem udělat maximum pro ochranu, příp. zmírnění následků příp. kolize jak sebe, tak spolujezdce, tzn., používat celoročně kvalitní oblečení, nepřeceňovat své schopnosti a síly atd.
Já osobně jsem si z tohoto vzal několik ponaučení. Předně zavrhuji variantu přechodu na větší kubaturu. Po této zkušenosti jsem i rád, že mám slabší stroj, který nejede extra rychle, protože kdybych valil na větší kubatuře třeba 100 nebo i více, tak už bych tady možná nic nepsal...
. Takže zůstanu v kategorii 125ccm, maximálně bychom vyměnili za nějaký model s větším pohodlím pro spolujezdce, ale to je tak vše. Pokud bychom přeci jen šli do větší kubatury, tak jedině do mp3, tam by snad to riziko pádu bylo o něco menší, i když ani mp3 nebude 100% zárukou toho, že se nemůže nic stát. No a také mít nějakou dobrou pojistku a to i pro případ střetu se zvěří...
No co si přát na závěr, snad bych zvolil slogan: cíl cesty je vrátit se živý a zdravý, a to přeji bez rozdílu všem