Výlety na skútru s petr311 a s Andreou - střední Morava

Informace o plánovaných akcích

Re: Výlety na skútru s petr311 - střední Morava

Příspěvekod crhy » 11 pro 2014, 21:22

Přesně tak, ať jsi brzo v cajku ! Každopádně jezdit v tomhle počasí by mě ani nenapadlo, u nás je totiž všude okolo blátíčko od zemědělců, do toho už párkrát solili a srnek požehnaně, autem je to po ránu přeci jen v tomto období bezpečnější (teď nemám namysli Prahu - tam se dá jezdit skoro pořád).
Ex: Majesty 400; X-max 250 ; PCX 150v3; Sixteen 125; Katana 50/70; 2x Babetta 210

Profil motorkáři: http://www.motorkari.cz/profil/?uid=253 ... ky&scr=300

Všeliké kvaltování toliko pro hovada dobré jest!
Uživatelský avatar
crhy

2500+
 
Reputace: 463
Příspěvky: 3240
Registrován: 29 kvě 2009, 20:13
Bydliště: Roudnicko
Skútr / moto: Honda SW-T400; Manet S.Maxi (1998)

Re: Výlety na skútru s petr311 - střední Morava

Příspěvekod mirsil » 11 pro 2014, 23:47

Ahoj Petře, také držím palce, ať se z toho rychle vyhrabeš. Na srnky se někdy dost těžko reaguje i přes den, natož v noci, prostě smůla, která může potkat každého z nás i na trase, kde známe každý šutr.
Profil motorkari.cz / Montážní návody / Rajče / Youtube / 739 226 818 WhatsApp Mirek
Uživatelský avatar
mirsil

1500+
 
Reputace: 222
Příspěvky: 1832
Registrován: 24 úno 2008, 08:07
Bydliště: Zahnašovice ZL
Skútr / moto: SB 650 K9 exe. Do 11/2011 Malaguti Madison 150
Tuning / úpravy: V profilu motorkari.cz

Re: Výlety na skútru s petr311 - střední Morava

Příspěvekod Rehor72 » 12 pro 2014, 09:01

:( Hm, Petře, tak se drž a dej se do kupy. Máš sice nedobrovolnou pauzu, ale můžeš ji dobře využít k odpočinku, plánování a ohlédnutí za tím, co bylo tuto sezónu. Tak hlavu vzhůru a těš se na další. Hlavně, že jsi nedopadl hůř.
Uživatelský avatar
Rehor72

25+
 
Reputace: 4
Příspěvky: 44
Registrován: 21 led 2014, 01:24
Skútr / moto: SH 300i ABS 2014 matná bílá

Re: Výlety na skútru s petr311 - střední Morava

Příspěvekod Fellowdeer » 12 pro 2014, 09:05

Petře, taky přeju ať zhojíš všechny rány a na jaře zpátky do sedla! Mi to jen připomnělo, že jsem jednou k večeru jel po okresce a najednou mi vyběhl na silnici pod kolo zajíc, viděl jsem ho na poslední chvíli. Jediná reakce byla... že jsem nestihl v podstatě vůbec nic. Zajíc byl naštěstí tak rychlý, že jsem ho předním kolem jen těsně minul. A poučení... nejde udělat vůbec nic, jen se teď snažím nejezdit za tmy a sezónu jsem ukončil už v listopadu...
Fellowdeer

100+
 
Reputace: 18
Příspěvky: 103
Registrován: 13 zář 2013, 14:27
Skútr / moto: Yamaha X-max 125 / r.v.2010

Re: Výlety na skútru s petr311 - střední Morava

Příspěvekod petr311 » 12 pro 2014, 10:25

Kluci, děkuji vám všem za reakce i za přání brzkého uzdravení, snad se rány zahojí co nejdříve.

Nevím jak kde, ale tady u nás na střední Moravě se dá dosud jezdit v pohodě, teď nemám na mysli tu extrémní situaci z minulých dní, kdy naopak Přerovsko patřilo k oblastem nejvíce postiženým ledovkou, v tom období jsem měl strach někam jet autem, natož na skútru nebo i na kole, i když i takoví blázni se našli. Moc dobře jsem si vědom nástrah a nebezpečí v tomto období, takže teď přes zimu vyjíždím na skútru pouze za sucha, když je mokro nedej bože sníh ledovka apod, tak jen autem a to ještě šnečím tempem...

Ve včerejší kritický den byla silnice v úseku Lipník n. B. - Přerov naprosto v pohodě, nebyl sebemenší důvod nejet na skútru. Mám patřičnou výbavu i do většího chladu, zima mi vůbec není, takže jezdím. Té srážce se srnou jsem bohužel nemohl zabránit a jak psal i mirsil, tohle může potkat kohokoli, teda ne že bych to někomu přál... Paradoxní je, že se mi to stalo v úseku, kde jezdím dennodenně do práce léta letoucí, a prostě nikdy se mi tady nic podobného nestalo. Navíc ani tento úsek není označen příslušnou dopravní značkou upozorňující na výskyt zvěře. To např. když se jezdí přes okolní vesnice Sušice, Nové Dvory apod., tak tam jsou značky upozorňující na zvěř a také skutečně hlavně ty srnky tam skutečně poměrně často přebíhají silnici. Ale tady na hlavním tahu Lipník - Přerov k těmto situacím dochází nepoměrně méně. No a jak na potvoru ty srnky vběhly pod kola zrovna mě....

Tato situace může nastat v kteroukoli roční dobu, lesní nebo polní zvěř prostě migruje, pobíhá celoročně, některé druhy v určitém období častěji, ale prostě ke střetu se zvěří může dojít klidně i v létě. A když si zpětně promítnu, jak jsme se kolikrát vraceli z výletů i za tmy, jak jsem jel s manželkou, no teď si uvědomuji, co by se stalo, kdyby nám tehdy něco vyběhlo od někud, ty následky by mohly být hrozné.... :-( Takto jsem rád, že jsem se nabil jen sám, že to neschytala i manželka.

Jedno je jisté, už to, že sedáme na jednostopé vozidlo jsme sami o sobě blázni, ať je to v kteroukoli roční dobu. Zkrátka patříme mezi ohrožený druh, stát se nám může komukoli kdykoli a kdekoli cokoli... jeminku, to jsem se v těch slovech zamotal, ale snad mi rozumíte, co chci říct. Mi máme jen volbu, buď na skútru nejezdit vůbec, a doufat, že nás někdo nesejme třeba na chodníku apod., a nebo tedy jezdit na skútru, ovšem udělat maximum pro ochranu, příp. zmírnění následků příp. kolize jak sebe, tak spolujezdce, tzn., používat celoročně kvalitní oblečení, nepřeceňovat své schopnosti a síly atd.

Já osobně jsem si z tohoto vzal několik ponaučení. Předně zavrhuji variantu přechodu na větší kubaturu. Po této zkušenosti jsem i rád, že mám slabší stroj, který nejede extra rychle, protože kdybych valil na větší kubatuře třeba 100 nebo i více, tak už bych tady možná nic nepsal... :-(. Takže zůstanu v kategorii 125ccm, maximálně bychom vyměnili za nějaký model s větším pohodlím pro spolujezdce, ale to je tak vše. Pokud bychom přeci jen šli do větší kubatury, tak jedině do mp3, tam by snad to riziko pádu bylo o něco menší, i když ani mp3 nebude 100% zárukou toho, že se nemůže nic stát. No a také mít nějakou dobrou pojistku a to i pro případ střetu se zvěří...

No co si přát na závěr, snad bych zvolil slogan: cíl cesty je vrátit se živý a zdravý, a to přeji bez rozdílu všem :-)
4/2013 - 4/2014 - KYMCO Agility City 125/9.450km
3/2014 - 3/2015 - Piaggio Beverly 125ie/16.000km
3/2015 - 5/2018 - Piaggio MP3 500LT Sport/42.900km
5/2017 - 8/2019 - YAMAHA X-MAX 125/19.700km
6/2018 - 7/2022 - YAMAHA X-MAX 400/37.000km
8/2019 - X-MAX 300
Uživatelský avatar
petr311

1000+
 
Reputace: 134
Příspěvky: 1120
Registrován: 24 dub 2013, 21:42
Bydliště: Lipník nad Bečvou
Skútr / moto: Can-am Spyder RT Sea-To-Sky 2023
Tuning / úpravy: U tohoto stroje prakticky není co upravovat, vše je v základu. Snad jen opěrka řidiče, USB zásuvka, kabel napájení bateri a to je tak asi vše.

Re: Výlety na skútru s petr311 - střední Morava

Příspěvekod Rosi45 » 12 pro 2014, 12:09

Hlavně,že jsi celý !!! :mrgreen:
Obrázek
Uživatelský avatar
Rosi45

500+
 
Reputace: 14
Příspěvky: 749
Registrován: 19 pro 2011, 21:35
Bydliště: Zlín
Skútr / moto: Burgman UH 125,Kymco Downtown 300i ABS- B650 EX K8
Tuning / úpravy: boční kufřiky -22l

Re: Výlety na skútru s petr311 - střední Morava

Příspěvekod TUNER » 12 pro 2014, 12:36

Jezdit na větším obsahu,přece automaticky neznamená jezdit rychleji ne ? Je to jen v hlavě a pravé ruce.... :wink:
Můj mazel je Škoda 130 - 1,8 T..........ostatní je druhořadý...:-D

Malaguti MAX 250ObrázekPiaggio X9 500ObrázekT-MaxObrázek
Uživatelský avatar
TUNER

2500+
 
Reputace: 202
Příspěvky: 3747
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Plzeň
Skútr / moto: Malaguti F12 50 + 250 - T-Max
Tuning / úpravy: F-12 50 - závoďák na okruhy - Phantom MAX do práce - T-Max pro radost :)

Re: Výlety na skútru s petr311 - střední Morava

Příspěvekod petr311 » 12 pro 2014, 13:01

To jistě, ale určitě se shodneme, že hlavně u skútrů nebo motorek to láká tahat kam to jde :mrgreen:
4/2013 - 4/2014 - KYMCO Agility City 125/9.450km
3/2014 - 3/2015 - Piaggio Beverly 125ie/16.000km
3/2015 - 5/2018 - Piaggio MP3 500LT Sport/42.900km
5/2017 - 8/2019 - YAMAHA X-MAX 125/19.700km
6/2018 - 7/2022 - YAMAHA X-MAX 400/37.000km
8/2019 - X-MAX 300
Uživatelský avatar
petr311

1000+
 
Reputace: 134
Příspěvky: 1120
Registrován: 24 dub 2013, 21:42
Bydliště: Lipník nad Bečvou
Skútr / moto: Can-am Spyder RT Sea-To-Sky 2023
Tuning / úpravy: U tohoto stroje prakticky není co upravovat, vše je v základu. Snad jen opěrka řidiče, USB zásuvka, kabel napájení bateri a to je tak asi vše.

Re: Výlety na skútru s petr311 - střední Morava

Příspěvekod Rosi45 » 12 pro 2014, 13:14

petr311 píše:To jistě, ale určitě se shodneme, že hlavně u skútrů nebo motorek to láká tahat kam to jde :mrgreen:


Ale jsou i situace,kdy ti vyšší obsah pomůže - dostat se z prekérní situace.
Ano,občas to láká zatáhnout,ale je na každém jedinci,jak si s tím poradí. To je jako - na co mít dvoulitrové turbo,když bude bezpečnější HTP.
Nicméně to do tohohle vlákna už fakt nepatří. ŽIJEŠ a to je to NEJDŮLEŽITĚJŠÍ :!: :!: :!:
Obrázek
Uživatelský avatar
Rosi45

500+
 
Reputace: 14
Příspěvky: 749
Registrován: 19 pro 2011, 21:35
Bydliště: Zlín
Skútr / moto: Burgman UH 125,Kymco Downtown 300i ABS- B650 EX K8
Tuning / úpravy: boční kufřiky -22l

Re: Výlety na skútru s petr311 - střední Morava

Příspěvekod mirsil » 12 pro 2014, 19:09

Petře, kdybys jel na větší kubatuře, tak bys dost možná ten střet i ustál, protože rozhodující v takových případech je rozdíl hmotností, ve prospěch těžšího vozidla, pokud by ti ta srnka tedy nepřistála přímo v náručí. A jinak když zavzpomínám na stopadesátku Madisona a srovnám, tak ani moc nejde o maximálku. Při běžném provozu je na maxíku srovnatelná, spíš využívám podstatně lepší pružnost, stabilitu jízdy a pohodlí
Profil motorkari.cz / Montážní návody / Rajče / Youtube / 739 226 818 WhatsApp Mirek
Uživatelský avatar
mirsil

1500+
 
Reputace: 222
Příspěvky: 1832
Registrován: 24 úno 2008, 08:07
Bydliště: Zahnašovice ZL
Skútr / moto: SB 650 K9 exe. Do 11/2011 Malaguti Madison 150
Tuning / úpravy: V profilu motorkari.cz

Re: Výlety na skútru s petr311 - střední Morava

Příspěvekod Timgad » 12 pro 2014, 20:58

Také já mám letos tuto zkušenost. Nedošlo ale ke srážce, ale leknul jsem se, blbě to vzal do protisměru do příkopy (bylo to v pravotočivé zatáčce), tam jsem lehnul a odnesla to jen naražená žebra (možná i zlomená, na rentgen jsem nešel). PCX to odneslo pouze sotva viditelnými škrábanci na třech místech. Před pár dny šlo z domu a mám nový SYM Joymax 125i ABS. Váží 180 kilo oproti 130 u PCX, daleko mohutnější kapotáž, ABS považuji za výhodu pro krizové situace. Také já jsem si odnesl poučení: nejezdit za tmy a pokud nutně ano, tak krokem, jezdit i za světla pomaleji a rychlost přizpůsobit "průhlednosti" okolního terénu. Však skútry jsou na kochačku a ne na hltání kilometrů co nejrychleji. Vyloučit se nedá nic, co nemohu sám ovlivnit. Mohu se jen snažit riziko minimalizovat.
Timgad

100+
 
Reputace: 23
Příspěvky: 232
Registrován: 26 srp 2014, 21:25
Bydliště: Náměšť
Skútr / moto: klasický skútr

Re: Výlety na skútru s petr311 - střední Morava

Příspěvekod crhy » 12 pro 2014, 22:55

To zrovna moc nechápu, to tvoje srovnání PCX 125 a Joymaxu 125 u té váhy, to je jako lepší když jsi zavalenej 180 kily, než 130ti ? Další věc je výkon x hmotnost, každopádně na Joymaxu to bude trochu pohodlnější, ale prdel tě bude bolet po 300 kilácích stejně, jako na všem ostatním :wink:
Ex: Majesty 400; X-max 250 ; PCX 150v3; Sixteen 125; Katana 50/70; 2x Babetta 210

Profil motorkáři: http://www.motorkari.cz/profil/?uid=253 ... ky&scr=300

Všeliké kvaltování toliko pro hovada dobré jest!
Uživatelský avatar
crhy

2500+
 
Reputace: 463
Příspěvky: 3240
Registrován: 29 kvě 2009, 20:13
Bydliště: Roudnicko
Skútr / moto: Honda SW-T400; Manet S.Maxi (1998)

Re: Výlety na skútru s petr311 - střední Morava

Příspěvekod Timgad » 12 pro 2014, 23:04

Crhy: kousek výš se psalo o pozitivitě větší hmotnosti skutru při střetu se zvěří.
Timgad

100+
 
Reputace: 23
Příspěvky: 232
Registrován: 26 srp 2014, 21:25
Bydliště: Náměšť
Skútr / moto: klasický skútr

Re: Výlety na skútru s petr311 - střední Morava

Příspěvekod crhy » 12 pro 2014, 23:29

To je sice hezký, ale ty plánuješ srnčí hody ? Nebo kupuješ skůtra podle toho, jak moc je obranyschopný vůči té "zákeřné havěti z lesů" ? :D
Pár lidí odsud už něco trefilo, třeba i mě se za mlada připletl do výpletu kokršpaněl, dal jsem si na hubu, ale jsem stále tady, ovšem tank kvůli tomuto nebezpečí kupovat nehodlám, dokonce nehodlám kupovat ani skůtr dle co největších rozměrů, aby se mi vešla do sedla Houfnice.
To co se stalo Péťovi je smutné, ale je to holt osud... naštěstí snad nebudou žádné následky.
Nikdy nevíš, jen chci poukázat na to, že to co se má stát se holt stane a je jedno, jestli jedeš v H2, nebo na koloběžce...
Nechci spekulovat, ale třeba si z toho odnese ponaučení, že na začátku listopadu hodí klíčky do hrníčku a vyndá je až na jaře, jako to dělám já ...( a nebo se taky můžu mýlit, že ) :-)
Ex: Majesty 400; X-max 250 ; PCX 150v3; Sixteen 125; Katana 50/70; 2x Babetta 210

Profil motorkáři: http://www.motorkari.cz/profil/?uid=253 ... ky&scr=300

Všeliké kvaltování toliko pro hovada dobré jest!
Uživatelský avatar
crhy

2500+
 
Reputace: 463
Příspěvky: 3240
Registrován: 29 kvě 2009, 20:13
Bydliště: Roudnicko
Skútr / moto: Honda SW-T400; Manet S.Maxi (1998)

Re: Výlety na skútru s petr311 - střední Morava

Příspěvekod petr311 » 13 pro 2014, 10:27

Kluci, díky všem za názory. Každý máte svým způsobem pravdu, ALE...

pro timgad:
nevím, jestli je výhodou váhová převaha při střetu skútru se zvěří, v mém případě se to moc bohužel nepotvrdilo. Beverly není zrovna lehký drobek, ale už docela těžký macek a řeknu ti takový těžký macek když pak na tobě leží a ty pod ním na prostředku silnice a jen bezmocně čekáš, jestli tě někdo vysvobodí a nebo nějaký šílený kamioňák nedorazí, není to nic příjemného. U těch střetů záleží na mnoha faktorech, někdy ta váha skútru může pomoci, když ale naopak skončíš pod skútrem, tak spíše se vysoukáš spod PCX než z pod nějakého těžkého stroje. Samozřejmě nebavíme se teď o pohodlí jízdy, to je na jinou diskuzi...

pro crhy:
souhlasím s tím, jak píšeš, že tohle co se mi stalo, je osud. Prostě ty srny si zrovna vybraly čas a místo, kudy jsem jel a stalo se co se stalo. Teď už s tím nic nenadělám. Už jsem tu zmiňoval, tuto trasu jezdím léta a nikdy nic ani v autě nebo na kole jsem nezažil ani v tomto úseku jsem neslyšel, že by se stalo. Ale je pravdou, že kolikrát jsem si všimnul na cestě zmasakrované drobné zvěře - zajíci, kočky a nevím co ještě, a kolikrát jsem si říkal, co by se stalo, kdyby mi nějaké zvíře vlítlo pod skútr... teď už to vím... :-(
Ohledně toho ponaučení co píšeš si dovolím nesouhlasit! Kdyby se mi to stalo na ledě, sněhu apod., tak řeknu, ano, jsem vůl, v zimě se nejezdí. Ale mě se to stalo za ideálních podmínek, suchá silnice, viditelnost za tmy dobrá, prostě situace, k jaké dochází i běžně přes rok. Ale střetu se zvěří, hlavně za tmy, opravdu nelze zabránit. Zvěř ti běhá přes cestu celoročně, takže kdybych měl dát na tvé doporučení, tak správně bych musel hodit klíčky od skútru do kanálu navždy, protože kvůli zvěři nelze jezdit celoročně. A tohle já teda neudělám.

Jak mnozí víte, minulou zimu / nezimu jsem jezdil skoro pořád, dokonce někteří z vás se se mnou účastnili menších vyjížděk i přes ne/zimu, a naprosto v pohodě. Nebýt té nehody, tak dneska bych tady nevypisoval, aly byli bychom na výletě na skútrech, jak jsme měli v plánu. tady u nás naprosto parádní počasí, ideální na menší vyjížďku. Šak při pohledu z okna jak tam je krásně mi je hrozně smutno, že nemohu jet...

Ještě nevím, jak dopadnu, jestli budou následky nebo ne, ale pokud budu v pohodě, tak rád bych jezdil dál. Ponaučení si z toho samozřejmě vezmu, ale psal jsem to již výše, absolutně je nesmysl pomýšlet na větší kubatury, naprosto v pohodě mi postačí 125ccm. Letos jsem měl bohužel už 2 nehody, ale vše při malých rychlostech, díky tomu se mi při první nehodě nestalo vůbec nic, spíše to odnesl skútr, a teď při druhé nehodě to bylo naopak, spíš skútr celkem dobrý, ale já potlučený. Nicméně i tak v poměrně malé rychlosti a s kvalitní moto výbavou jsem dopadl velice dobře. Takže z vlastní zkušenosti říkám, že silnější stroj pro mě opravdu nemá význam, jedině pokud bychom našetřili na mp3, ale jinak mi prosím silné stroje nenuťte. Až se pořádně vymelete, pochopíte proč...

Víceméně souhlasím se stylem jízdy jak píše Timgad, akorát já když dojíždím do práce na skútru nemám šanci se po většinu roku vyhnout tmě, protože ráno vyjíždím za tmy a večer se vracím za tmy, možná jen tak dva měsíce v roce jedu za jakž takž světla, takže fakt jezdit pomalu a nebo se na skútry vykašlat úplně, jak to udělalo dost lidí po nehodě.
4/2013 - 4/2014 - KYMCO Agility City 125/9.450km
3/2014 - 3/2015 - Piaggio Beverly 125ie/16.000km
3/2015 - 5/2018 - Piaggio MP3 500LT Sport/42.900km
5/2017 - 8/2019 - YAMAHA X-MAX 125/19.700km
6/2018 - 7/2022 - YAMAHA X-MAX 400/37.000km
8/2019 - X-MAX 300
Uživatelský avatar
petr311

1000+
 
Reputace: 134
Příspěvky: 1120
Registrován: 24 dub 2013, 21:42
Bydliště: Lipník nad Bečvou
Skútr / moto: Can-am Spyder RT Sea-To-Sky 2023
Tuning / úpravy: U tohoto stroje prakticky není co upravovat, vše je v základu. Snad jen opěrka řidiče, USB zásuvka, kabel napájení bateri a to je tak asi vše.

PředchozíDalší

Zpět na Plánované akce a srazy

 
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník

cron