Diskuze o olejích. Pomoc s výběrem, rady a doporučení.
05 pro 2019, 23:08
Ahoj,
rád bych se Vás zeptal na použití oleje ve skůtru.
V příručce mám jasně psáno “SAE 5W-40”, jenže když jsem ho vzal spolu s filtrem v obchodě, tak na mě prodavač vyjel s tím, že tímhle olejem motor zničím, řekl jsi mu tedy že mám psáno SAE 5W-40 a on že ne, že tam musí přijít 10W-40.. jel jsem tedy radši přímo do scooter shopu, kde mi řekli, že nic jiného než 10W-40 nepoužívají.
Jak by jste jednali vy? Dost pravděpodobně teď v motoru bude 10W-40, ale je mi jasný, že výrobce typ oleje nepíše jen tak bez důvodu.
Jsem v Austrálii, tak si úplně nejsem jist, jestli teplota, která tu panuje hraje nějakou velkou roli při použití oleje..
Díky!
06 pro 2019, 04:14
Mazací plán Eni mluví jasně
http://eni-ita.lubricantadvisor.mobi/?lang=tje měl jsem Gileru s motorem Piaggio 125ie a také měl předepsaný 5W/40 nepíšeš jaký je to rok. I podle toho bych buď dal co je předepsano.A nebo pokračoval ze stejným olejem tedy pokud to není nějaký shit.Důležitá je další specifikace třeba JASO MA2 nebo API.SL
06 pro 2019, 11:15
Viskozita je to poslední, čím by ses měl řídit, primárně olej musí splňovat normu API, nebo JASO, jak správně píše bajza. Jinými slovy - viskozita pouze udává čerpatelnost oleje, tedy jak rychle se studený olej dostane na mazaná místa. Nikoli však jeho mazací schopnosti, ty určuje API, JASO.
06 pro 2019, 16:30
Jednou se to tu někde psalo. Ital (piaggio) má jiné uložení klikovky než japonci, tak proto 5W-40. Mám itala a proto dávám jen to co napsal výrobce. A taky je prodavač a Prodavač.
06 pro 2019, 22:59
Díky
Mě spíš rozhodilo to, že mi ve “scooter shopu”, kterej je tu jedinej, řekli, že používají pouze 10w40 a jelikož jsem skútr kupoval z druhé ruky, tak je dost veliká pravděpodobnost, že ho majitel servisoval zrovna tam.. tak abych tomu neublížil použitím správného.
07 pro 2019, 09:10
Máme doma Gilera DNA 125. Tam také podle manuálu dávám 5W40. Ostatní stroje 10W40 bez mrknutí oka.
Někde se to psalo i na jiných serverech, že italské motory jsou na to trochu citlivější.
08 pro 2019, 09:02
Tak nakonec jsem použil 5W-40 pro motorky a na řeči pana prodavače jsem se rozhodl nedat, dnes tam byl jinej a ten mi s radostí odkýval, že tohle je přesně co potřebuji..
Vyměnil jsem také převodový olej a zděsil jsem se, když jsem viděl co z toho vytéká.. mám o převodovku obavy, co si myslíte?
Když dojíždím a zastavím, tak se ozývají nehezké zvuky..
https://scontent.fbne3-1.fna.fbcdn.net/ ... e=5E8B43F4
08 pro 2019, 10:33
*** My nic nemyslíme, zvuky neslyšíme, netušíme odkud se ty zvuky linou. Zajímavá by byla informace, zda v převodovém oleji byl kovový otěr. Pokud se ti to nelíbí rozeber to nebo se poraď v servisu.
*** V celé diskusi o motorovém oleji chybí od tebe info o předepsané výkonnostní specifikaci (API nebo JASO či obojí). První musíš dodržet API nebo JASO pokud je předepsané - pak se zabývej viskozitou. Pro info - já mám předepsanou viskozitu 5W-50 a výkonnostní specifikaci API SJ (nebo vyšší) --- proto tam dávám tento olej a ne jiný, který radí někdo okolo. To "zjednodušení" viskozity je pohodlnost a rutina servisu.
08 pro 2019, 10:57
tak tedy pro doplnění - předepsáno SAE 5W40, API SL, ACEA A3, JASO MA Synthetic oil.. mě dost zmátlo to, že mi prodejce cpal něco úplně jiného, co snad neobsahovalo jediný údaj a ve skůtr shopu, který je to jediný mi řekli, že používají stejný, který mi dával prodavač a ne jiný
podle obrázku jsem měl pocit, že to vypadá jakoby v oleji byly kusy hliníku
08 pro 2019, 13:30
*** No dobře ... a co jsi tam nalil (specifikace)? API SL je poměrně vysoká specifikace. Já s předpisem API SJ zadřel ojnici po "aplikaci" oleje API SG (nesmějte se prosím) !!!
Stran oděru hliníku ... doporučuji rozebrat ... servisy v zimě mají volnou kapacitu.
Podle fotky vypuštěného oleje mi připadá, že je v něm voda. Stálý převod skútru (skříň převodovky) má odvzdušnění (či odvětrání) ze kterého vede hadička někam k sání (vzduchovému filtru). Ta hadička je neporušená ??
08 pro 2019, 15:30
Já bych se nebál dát SAE 10W50 a API a JASO co předepsané od výrobce .
Odesláno z mého Redmi Note 4 pomocí Tapatalk
08 pro 2019, 20:42
Na svém předchozím skútru s motorem Piaggio 125 ie (Gilera Nexus) najeto na olej API SL 25 000 km a žádný problém. Převody bych zkontroloval je možné, že tam bude poškození. Nebo tam někdo nalil nějaké svinstvo jednou jsem viděl něco podobného, ale tam šlo o nějaké plnidlo na netěsnost.
08 pro 2019, 21:47
použil jsem Penrite 5W40 API SN/CF JASO MA
když jsem projevil známku nejistoty ohledně “API SN” a nikoli API SL, tak mi bylo ukázáno na stránkách výrobce, že je přímo pro tenhle skútr..
Ohledně převodu, dá se to zkontrolovat “sám na koleni”? Našel jsem na YouTube super kanál s návody, ale o tomhle tam bohužel nic není. Místní skútr shop je totiž pěkně drahá záležitost (100$/hod.)
a ta odvzdušňovací hadička vypadá neporušeně
Naposledy upravil
Chmelik dne 08 pro 2019, 23:01, celkově upraveno 1
08 pro 2019, 22:36
Není to úplně stejný model, ale pro inspiraci a info. možná dostačující. Dělá to na úplně sundaném varci, ale jako ukázka jak to vypadá.
https://www.youtube.com/watch?v=gV47Jv1hfy0
09 pro 2019, 05:23
Tak jsem pořídil video a znovu se zhrozil jak špatně to zní.. přijde mi to horší a horší. Při rozjíždění to udělá ten "kratší" zvuk. a při dobržďování a následném samozařazení neutrálu to udělá ten "delší"
+ to ještě začalo celkem škubat při rozjezdu (spojka?)
https://streamable.com/vlg7sJeště doplním: Piaggio FLY 150 r.v. 06/12 a najeto 26k