Diskuze o olejích. Pomoc s výběrem, rady a doporučení.
16 bře 2010, 09:45
Ludia mam taky problem. nakolko som kupil moju apriliu z druhej ruky,rozhodol som sa vymenit olej+filter.....avsak neviem co tam mam naliat, nakolko v manualy je uvadzana syntetika 5W40, prp.s normamy A.P.I., SJ. volal som predchadzajucemu majitelovi,co tam lial a ten mi povedal,ze daval polosyntetiku 10W40.cital som tu,ze do polosyntetiky nesmie ist syntetika/teda ak som to dobre pochopil/....nestane sa nic,ak budem davat polosyntetiku 10W40 aj nadalej???
16 bře 2010, 13:30
Co by se melo stat?Kdyz tam lil polosyntetiku a jezdilo to tak to tam lej dal nebo co tam chces lit syntetiku?
18 bře 2010, 02:32
muzu lit mineralni olej do plny syntetiky?
18 bře 2010, 07:35
Já to pro jistotu nikdy nezkoušel.Výrobci olejů to zakazujou.Halušky mám taky rád a z ničeho jineho než z mouky bych je nedělal
07 dub 2010, 15:05
Tak včera jsem byl kupovat 1l oleje Selenie na dolití a cena zůstává stále stejná - 315,-Kč. Dokonce mají nyní slevu 20%. Takže kdo chce do svých italských krásek dávat co jim patří, má možnost.
www.eaa.cz
07 kvě 2010, 20:51
Nevíte někdo, jakej je rozdíl v JASO MA a JASO MB? Vše ostatní se shoduje, jen v návodu píšou označení MB a na oleji, co prý je speciálně pro skútry je MA.
17 kvě 2010, 14:17
Zdravím. Chtěl bych se poptat co mám nalít do mojeho Buráka za olej?Je to rok výroby 2003. Nevím co tam lil můj předchůdce,tak to nechci zadřít plnou syntetikou jestli on tam lil polo. Nemůžu nikde sehnat servisní manuál,tak mi prosím napište přesné označení toho oleje a třeba i značku.Děkuji moc.
17 kvě 2010, 14:32
Je lepsi olej zachovavat...ale kdyz nevis, tak to pujde jen tezko...ja mel od vyrobce predepsano 5W40 a italos tam lil Motul 10W40...
Tak sem presel na Castrol GPS1 10W40 JASO MA, API SJ
tim nemuzes nic zkazit, je to jeden z nejrozsirenejsich oleju
Naposledy upravil
MisaKacenka dne 17 kvě 2010, 15:00, celkově upraveno 1
17 kvě 2010, 14:40
No jo,ale já bych tam stejně radši lil předepsaný olej,ať náhodou něco nepoj*bu. Nemá tu nikdo Burgmana,nebo co?
17 kvě 2010, 14:46
Jinak ty rozdíly u norem olejů pro dvoudobý moto jsou:
- Kód:
API TA / JASO FA - málo zatížené dvoudobé benzínové motory mopedů a pod.
API TB / JASO FB - vysoce zatížené středněobjemové dvoudobé benzínové motory skútrů a pod (50-200ccm).
API TC / JASO FC - vysokovýkonné, vysoce zatížené, vysokootáčkové dvoudobé benzínové motory motocyklů, zemědělské a zahrádkářské techniky a pod.
API je americká norma a JASO japonská
Jinak dobrý počteníčko o olejích pro 4T motorky
http://www.auto-motokucera.cz/prislusko/auto/oleje/oleje1.htm
18 kvě 2010, 19:24
Ako som kúpil Yamaha Majesty 250 (r.v. 2000, 33700km), tak majiteľ tam lial MOTUL 10W-40 5000. Je to v poriadku? Lebo nemám k nej žiadny manuál. Za info vopred ďakujem
19 kvě 2010, 21:02
Tak já do svého maxika nechávám dávat originál olej(dle přílohy faktury yamalube 10w-40),a je zajímavé jak se vyvíjela cena teď po garančce 10000
je to jen 264kč za 1,2l +hodina práce 360(624).po 7000 to bylo dohromady 700 a po 1000 490 kč,těch cca 360 beru jako nutné zlo protože x max je v záruce a těžko bych mohl uplatnit záruku kdybych neměl výměnu oleje zaznamenanou v servisní knížce i se stavem kilometrů(přece jen motor na moto patří k těm součástem které jsou nejdražší).Ale to jsem odbočil tak tedy litr yamalube v servisu vychází na 220kč s DPH celá náplň na 264 což si myslím velmi rozumná cena a ještě mi vždy motocykl prohlídnou (samozřejmě ne kompletně od toho jsou garančky) a vesele si trandím dál,do konce záruky zbývají 4 měsíce což vypadá ještě asi na 1 až 2 výměny a pak budu řešit mám si měnit olej sám a jaký tam dám.No samozřejmě dám tam ten samý.Pojedu do servisu?Vzhledem k tomu ,že za rok měním olej 2x- 3x tak určitě tam zajedu minimálně 1 ne-li pokaždé protože jsem brouzdal po netu a výsledek je levněj jak v servisu jej nekoupím,nemusím starý neokologicky likvidovat ekologicky to udělají oni za mě, a nejsem zas takový odborník abych poznal podle zvuku nějakou chybu(samozřejmě malou ty ostatní nejsou chyby ale průser) ,nemám tak cvičenou ruku abych věděl zda ta vůle je v toleranci a nebo jeto na opravu ,čas mi to nezabere protože vše trvá 45 minut za tu dobu vypiju 2 nealka piva prohlídnu si stroje v obchodě a probereme vše co se kolem motorek točí.Tak suma sumárum vychází mi to že když pojedu k odborníkovi prodražím si kilometr jízdy o 0,15kč na kilometr.Přijatelná cena za jistější ruku na plynu či brzdě
12 úno 2011, 12:37
kraken.99 píše:myslím že bych to nwřešil a dojezdil to do výměny je to olej pro vyšší zatížení tak by se nic stát nemělo
to označení 50 je pokud se nepletu jen značení letní třídy oleje takže vlastně laicky řečeno je to olej do teplejšího počasí a bude malinko hustčí co si pamatuju když jsem zjištoval oleje tak u nás se doporučuje viskozita 40 ale myslím že nebudeš mít problém jen bych motor nevytáčel dokud nebude prohřátý aby byl olej řidší
Zdravím, já mám podobný problém. Mám na skútra předepsaný olej 5W-40, a dostal jsem na Vánoce jako dárek
Castrol 5W-30 (to víte, rodinka si pro něj zajela na benzínku a nechala se poradit od personálu). Znamená to, že je řidší a hodí se spíš do studenějšího počasí?
12 úno 2011, 12:48
Vše se dočteš
ZDE
19 úno 2011, 20:11
Obecně nevím,proč výrobce doporučuje tyto oleje,ale platí to i aut. Kde čím větší rozpětí a plná syntetika ,tak olej je dražší.Pokud výrobce doporučuje 5W40 tak bych nedával na5W30.Je to pro naše klimatické podmínky nesmysl. Jako některé oleje s OW,kde je hraniční čerpací teplota -40C ???? Osobně si myslím,že na skutry,které nejsou tak otáčkové a motor je chráněn variátorem.Otáčky moc neovlivníš, jako u motorek s řazením,kde to můžeš točit do max až u některých do omezovače. Pracují některé 12 ale i do 16000ot/min,což u skutra asi není možné.Olej stačí např.Motul 5100ester 10W40,je to polosyntetika na více syntetické bázi s přidáním esterů.Většinou převyšuje svými specifikacemi a je cenově dostupný.Tady ještě co uvádí výrobce:--Syntetický olej pro čtyřtaktní motory moderních motocyklů, doporučovaný většinou výrobců. Díky esterové aditivaci a přísadám pro společnou převodovku a spojku v olejové lázni jde o o optimální řešení pro většinu současných výkonných motocyklů, u kterých výrobce předepisuje tuto viskozitu. Je přizpůsobený pro hydraulické ventily. Výrazně prodlužuje životnost a zajišťuje plný výkon motoru.