Diskuze o olejích. Pomoc s výběrem, rady a doporučení.
Odeslat odpověď

Re: Olej pro 4T - výměna oleje

26 dub 2014, 11:18

Jaký máte názor na tento olej: http://liquimoly.cz/vyrobek/1521-motorovy-olej-motorbike-4t-10w-40-street

Mám toho 2l.

Re: Olej pro 4T - výměna oleje

26 dub 2014, 11:58

Tak nějak pro Agilitku je to vcelku k ničemu,ale neublížíš jí tím :wink:

Tohle mě v popisu oleje zaujalo:
Kód:
Udržuje čistotu v motoru a zamezuje škubání spojky.

Můžete mi prosím někdo vysvětlit jak tohle funguje :?: Nemyslím u skutra,ale celkově :?:

Díky

Re: Olej pro 4T - výměna oleje

26 dub 2014, 12:02

Já nemám Agilitku ale Kentoyu hnusnou :D

Re: Olej pro 4T - výměna oleje

26 dub 2014, 14:01

Kup 10w40 v lidlu v pětilitrovým balení a máš oleje na pár sezon...
Já ještě neviděl pokaženej motor vlivem oleje, pokud tam nějaký byl.

Re: Olej pro 4T - výměna oleje

26 dub 2014, 15:19

Ja najezdím 800km měsíčně. Takže olej měním častěji.

Na mobilu.

Re: Olej pro 4T - výměna oleje

26 dub 2014, 20:08

Winterwolf píše:Tak nějak pro Agilitku je to vcelku k ničemu,ale neublížíš jí tím :wink:

Tohle mě v popisu oleje zaujalo:
Kód:
Udržuje čistotu v motoru a zamezuje škubání spojky.

Můžete mi prosím někdo vysvětlit jak tohle funguje :?: Nemyslím u skutra,ale celkově :?:

Díky


Že nemá negativní vliv na spojku a ta tudíž lepí a spíná tak jak má. Toto se děje většinou při nesprávně zvoleném oleji do moto a může spojka prokluzovat, tudíž škubat. Ale to se stane většinou použitím jiného typu oleje než je URČENÝ pro motocykly.

Proto existují auto i moto oleje.

Re: Olej pro 4T - výměna oleje

26 dub 2014, 20:21

A protože má skůtr spojku v suchu, můžeme být v klidu - jediné co chceme po oleji je, aby mazal.

Re: Olej pro 4T - výměna oleje

26 dub 2014, 20:31

Tak to ten můj snad bude umět. :D

Na mobilu.

Re: Olej pro 4T - výměna oleje

27 dub 2014, 03:38

foky píše:No nic, vyjádřil jsem veřejně názor k jedné větě v jednom z mnoha článků a evidentně nebyl a nebude zkousnutý.
Skoro každej, kdo měl/má jinej názor než většina a veřejně ho prezentuje, není v povahách čecháčků zkousnutelný.
O zbytečném překrucování, že jsou možná všechny jeho články výplody jeho svérázného humoru tu nebudu ani mluvit (opravdu jsem reagoval jen na tu jednu větu 5W40->10W40].
Pochopil jsem, že generace (druh) lidí, kteří veří všemu co se píše na internetu, co vysílá TV Nova, co píše Blesk atd. je prostě nepřeargumentovatelná (myslim v obecnym měřítku, né jen tuhle "situaci").
Dále k tématu o mísitelnosti olejů nemám co bych napsal, a tak nebudu téma zasírat.

Přeju ti krásný víkend a mnoho šťastných kilometrů v sedle.

Hele. Foky, nic ve zlym, jestli jsem se tě nějak dotknul, tak promiň. Asi jsem si mohl odpustit ten sarkasmus a ironii - za to se ti omlouvám - jen mi přišlo, že se výsledky ohledně míchání olejů získané v laboratořích (proti kterým můžeme bez vlastní laboratoře těžko argumentovat), prezentované p. Černým, za každou cenu snažíš zpochybnit - ale třeba jsem se zmýlil a myslel jsi to jinak. Takže jestli můžeš, tak promiň.

S tím, co píšeš o problémech kvůli rozdílným názorům souhlasím - sám se s tím setkávám právě i kvůli tomu, že si hledám informace z odborných zdrojů (což zabírá čas, a ne každý ho tomu chce věnovat), které se obvykle liší od běžně zažitých představ, a pak bývám za blbce (také mám na mysli obecně, ne tuto situaci). Prostě názor většiny má obvykle převahu a je - jak píšeš - nepřeargumentovatelný. Tak to bývá i v politice nebo třeba v náboženství. Novu a Blesk ani nemá cenu zmiňovat (lidem, co všemu uvěří říkám "Bleskožrouti") (a poslední dobou to skřípe snad ve všech komerčních médiích).

I Tobě krásný zbytek víkendu a samé šťastné kilomery v sedle.

Re: Olej pro 4T - výměna oleje

27 dub 2014, 11:45

Okrajově k tématu - jak k mazání, tak k veřejnému mínění. Měl jsem VW Golf 1.6 benzín, kde v servise něco po***/ucpali a vlivem toho měl nulový tlak oleje v mazacích kanálech. Projevy: klepání na volnoběh, svítící kontrolka oleje do 2500 ot., reálná měření to dokládala, pohledem ale olej šel až k vačce. Mechanici jeden vedle druhého radili motor vyhodit a dát nový, že to prostě nemaže. Říkal jsem si, že nemám co ztratit a jezdil jsem s tím dál...nejdřív jen kolem komína, později pravidelné 90km dojíždění. Nakonec i dovolenky. Najezdil jsem s tím v pohodě 40.000km a nejvíc se rozčiloval děda, kterej musí mít ve své fábii vždy jen Castrol a obuté Barumky jak letní, tak zimní. Nemůže to jet, když to nemaže. Autem teď jezdí strýc a slouží mu dál, jen si vždycky všude v servise vyslechne stejnou pohádku o tom, jak nedojede ani domů...doteď nežere ani olej ani vodu, ani spotřeba není vyšší. Já osobně viděl jen jeden motor zničený v souvislosti s olejem a to tím, že tam žádný olej nebyl.

Re: Olej pro 4T - výměna oleje

28 dub 2014, 00:15

Zajímavá zkušenost. Možná je ucpaná jen určitá větev kanálů - na tlak oleje je citlivá hlavně klikovka s kluznými ložisky a tam to třeba maže dobře - ale nevím, neviděl jsem to. Já mám u 1,2HTP čidlo tlaku oleje v hlavě, pokud to tak má ten motor taky, tak mohl být problém v této větvi v hlavě.
Taky záleží, kolik to má najeto celkově, kolik má ten motor potenciál najet (200 - 300tis?) a jestli to skutečně najede.

sinistre píše:Já ještě neviděl pokaženej motor vlivem oleje, pokud tam nějaký byl.

Špatným nebo zdegradovaným (myslím např. včas nevyměněným, znečištěným prachem, chladící kapalinou apod.) olejem se motor obvykle nezničí tak, že by to naráz kleklo, zadřelo se, ale projeví se to třeba dřívějším opotřebením a tím zbytečnými náklady na předčasnou generálku, nemluvě o spotřebě, která s opotřebením roste a výkonu, který opotřebením klesá. Zajímavej článek - sice zaměřenej na auta, ale ty pricipy jsou podobné i u skútrů: http://www.cimbu.cz/index.php?page=whol ... ze&item=12

sinistre píše:Kup 10w40 v lidlu v pětilitrovým balení a máš oleje na pár sezon...

Olej z Lidlu (používám taky - 5W-40 do sekačky, která točí jen 3tis.ot/min) patrně nebude mít uvedenou specifikaci podle JASO určenou pro motocykly: http://www.znackoveoleje.cz/znackoveole ... vych-oleju Skútry sice nemají mokrou spojku ani převodovku, ale ostatní technické parametry motorů jsou podobné.

Pro zajímavost - do auta i do skútru používám 5W-40 od steného výrobce.
Jeden je určen pro auta: Castrol Magnatec C3
Druhý pro skútry: Castrol Act>Evo X-tra Scooter 4T

Přes stejnou viskozitu je i bez laboratoře vidět, že se jedná o oleje úplně jiných složení - každý má jinou barvu i jinak "smrdí". Takže nejde jen o viskozitu. A také nejde o dva stejné oleje v různých baleních přestože výrobce je stejný.

Taky jsem zaznamenal jeden výrazný rozdíl - olej z auta při vypouštění nikdy neni tak horkej, jako když vypouštím ze skútra - tam musim dávat mnohem víc bacha, abych se nespálil (a to mám v autě motor s konstrukčím problémem přehřívání oleje).
U motoru skútru, zvlášť vzduchem chlazeného (což můj je), je tedy olej vystaven vyšším teplotám, než u motoru běžného auta, což je dáno vyšším litrovým výkonem, a tomu jsou motocyklové oleje přizpůsobeny.

nodnod píše:Podla toho profesora je to myslene tak ze mas dosiahnute vlastnosti 5w10 urcitou kombinaciu olejov. No a pri miesani s inym olejom ktory ma iny pomer olejov ineho typu, moze doist k naruseniu toho spravneho pomeru ktory ti zarucoval 5W a zhorsia sa ti jeho vlastnosti, je to podano trochu prehnane samozrejme. V chemii je toho mozneho vela. Myslim ze to nebolo mysleno tak ze je to automaticky jav, ale skor ze je tam ta moznost.

To jsi vystihl dobře, pochopil jsem to podobně.

Re: Olej pro 4T - výměna oleje

16 dub 2021, 11:11

Ahoj,skútristi-objavil som teraz túto tému o olejoch,skúsme trochu popísať,budem rád,keď pridáte svoj názor-ide o problém zo zvýšenou spotrebou oleja u skútra Yamaha X max 300,diskusia v tejto téme:
maxi-skutry-f5/yamaha-x-max-300-t13816-1140.html
Stručne popíšem problém-mám spotrebu oleja cca 1 deci/1000 km,servisné zastúpenie Yamahy tvrdí,že "istá" spotreba oleja je normálna,reklamáciu nechcú riešiť-skúter má 2 roky,nájazd 10 000 km.
Chcem tú spotrebu oleja znížiť na minimum,hlane aj preto,že v diskusii viacero majitelov píše,že oni spotrebu oleja nemajú,alebo len minimálnu.
Skúsenosti zo servisovania áut mám také,že ak malo nejaké staršie auto vyššiu spotrebu oleja,pomohol olej zo zvýšenou viskozitou-napr. namiesto 5w40 sa dal 10w-50 alebo skúšal som aj 10w-60.
Vždy to pomohlo,spotreba oleja sa výrazne znížila.
Som rozhodnutý dať namiesto oleja Yamalube 10w-40 čo mám teraz,olej z podstatne vyšším tepelným rozsahom 10w-60.
V našej servisnej príručke je uvedý len olej SAE 10w40 , ale pre ten istý skúter majú v USA uvedených viac možností-konkrétne SAE 10w-40 , 10w-50 , 15w-40 , 20w-40 o dokonca už naozaj hustý 20w-50.
Zostáva vyriešiť ešte jednu vec,a to šepcifikácia JASO-bolo to už preberané aj v tejto téme-keďže tento skúter nemá mokrú spojku,nemá zmysel dodržať normu JASO MB,ktorá je určená pre skútre bez mokrej spojky,a už vôbec nemá zmysel norma JASO MA2,ktorá je na mokré spojky priamo určená.
Mám už pripravený motorkový olej 10w-60,ktorý má normu JASO MA2:
https://obchod.damoslovakia.sk/elf-moto ... 10w-60-1l/
Ale mám aj automobilový olej 10w-60,ktorý nemá normu JASO:
https://www.alza.sk/auto/motul-8100-x-p ... 983271.htm
Obidva oleje sú 100% syntetické,sú SAE 10w-60,API je najvyššia norma SN.
Napíšte svoj názor,ktorý z týchto dvoch,ja sa prikláňam k tomu Motulu,pripadá mi zbytočné dávať do motora bez mokrej spojky olej z prísadami na zvýšenie trenia spojky.
Poškodenia motora sa neobávam,predpísaná zimná viskozita 10w bude dodržaná.
Odeslat odpověď