Olej pro 4T - výměna oleje

Diskuze o olejích. Pomoc s výběrem, rady a doporučení.

Re: Olej pro 4T - výměna oleje

Příspěvekod nodnod » 25 dub 2014, 00:04

:P Ok super jeste raz diky. Uz som ho objednal o tyzden musim zas menit :roll:
Uživatelský avatar
nodnod

25+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 33
Registrován: 11 bře 2014, 09:51
Skútr / moto: Yamaha Majesty 125

Re: Olej pro 4T - výměna oleje

Příspěvekod Sir_Jarek » 25 dub 2014, 00:20

foky píše:Doporučuju si něco přečíst o olejích hele...

Smícháním dvou 5W40 opravdu nikdy nevznikne nic jiného než míchaná 5W40 a rozhodně se nemůže stát, že by smícháním dvou 5W40 záhadně vznikla 10W40, každopádně díky za výrazné zlepšení nálady.
Hned se mi bude lépe usínat. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:


Četl jsi ten článek v odkazu? ( http://www.autopress.cz/?page=89.nahrad ... vych-oleju )

Máš k dispozici lepší laboratoř, než autor toho článku?
Bejvávalo (v rozmezí cca 1985-1993): Moped Stadion, "Pionýry" Jawa 50 typ 20 (s plechama), 21 (bez plechů), 23 Mustang, Jawa 90 Roadster, ČZ 175 upravená na enduro, Stella, Babetta 210
-pauza-
Simson (2008-5/2012), Honda Vision 110 (5/2012-)
Uživatelský avatar
Sir_Jarek

100+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 105
Registrován: 23 dub 2012, 23:40
Bydliště: Žatecko [LN]
Skútr / moto: Honda Vision110Red, Honda HRG(sekačka na trávu ;D)
Tuning / úpravy: Originální startovací páka, zaslána i s víkem z Taiwanu, pružina Malossi, válečky 12,8g (nedoladěno), zásuvka 12V

Re: Olej pro 4T - výměna oleje

Příspěvekod foky » 25 dub 2014, 08:38

Jo dobře, dobře. Tak já ti teda věřim :mrgreen:
Smícháním dvou 5W40 může vzniknout 10W40.
| Life is better with MY KTM | Žijte naplno...tenhle kolotoč jede jenom jednu jízdu...
Uživatelský avatar
foky

2500+
 
Reputace: 176
Příspěvky: 4039
Registrován: 08 dub 2010, 08:38
Bydliště: Praha - nejlepší město v ČR
Skútr / moto: KTM 1090 Adventure

Re: Olej pro 4T - výměna oleje

Příspěvekod TUNER » 25 dub 2014, 09:00

Počkat a neni 2 x 5w40 = 10w80 .. :?: :shock:
Můj mazel je Škoda 130 - 1,8 T..........ostatní je druhořadý...:-D

Malaguti MAX 250ObrázekPiaggio X9 500ObrázekT-MaxObrázek
Uživatelský avatar
TUNER

2500+
 
Reputace: 202
Příspěvky: 3747
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Plzeň
Skútr / moto: Malaguti F12 50 + 250 - T-Max
Tuning / úpravy: F-12 50 - závoďák na okruhy - Phantom MAX do práce - T-Max pro radost :)

Re: Olej pro 4T - výměna oleje

Příspěvekod foky » 25 dub 2014, 09:05

To ne, protože ho mícháš za studena, tak se mění jenom studenej parametr viskozity :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
| Life is better with MY KTM | Žijte naplno...tenhle kolotoč jede jenom jednu jízdu...
Uživatelský avatar
foky

2500+
 
Reputace: 176
Příspěvky: 4039
Registrován: 08 dub 2010, 08:38
Bydliště: Praha - nejlepší město v ČR
Skútr / moto: KTM 1090 Adventure

Re: Olej pro 4T - výměna oleje

Příspěvekod nodnod » 25 dub 2014, 15:46

TUNER píše:Počkat a neni 2 x 5w40 = 10w80 .. :?: :shock:



Jeste to musis zintegrovat pak a udelat z toho limitu :D
Uživatelský avatar
nodnod

25+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 33
Registrován: 11 bře 2014, 09:51
Skútr / moto: Yamaha Majesty 125

Re: Olej pro 4T - výměna oleje

Příspěvekod 1914 » 25 dub 2014, 20:23

Jak to tak čtu tak můžu dát do 4t číny plnou syntetiku 10w40 a nic se nestane ?

Na mobilu.
1914

100+
 
Reputace: 8
Příspěvky: 112
Registrován: 31 bře 2014, 19:47
Bydliště: Kyjov
Skútr / moto: Capirelli Grande Porto 125

Re: Olej pro 4T - výměna oleje

Příspěvekod Sir_Jarek » 25 dub 2014, 21:58

foky píše:Jo dobře, dobře. Tak já ti teda věřim :mrgreen:
Smícháním dvou 5W40 může vzniknout 10W40.

Mě né, ale tomu pánovi (Ing. Jaroslav Černý, CSc. Ústav technologie ropy a petrochemie, VŠCHT Praha), co napsal ten článek :wink:
Bejvávalo (v rozmezí cca 1985-1993): Moped Stadion, "Pionýry" Jawa 50 typ 20 (s plechama), 21 (bez plechů), 23 Mustang, Jawa 90 Roadster, ČZ 175 upravená na enduro, Stella, Babetta 210
-pauza-
Simson (2008-5/2012), Honda Vision 110 (5/2012-)
Uživatelský avatar
Sir_Jarek

100+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 105
Registrován: 23 dub 2012, 23:40
Bydliště: Žatecko [LN]
Skútr / moto: Honda Vision110Red, Honda HRG(sekačka na trávu ;D)
Tuning / úpravy: Originální startovací páka, zaslána i s víkem z Taiwanu, pružina Malossi, válečky 12,8g (nedoladěno), zásuvka 12V

Re: Olej pro 4T - výměna oleje

Příspěvekod Hasmann » 25 dub 2014, 23:41

Prostě někteří mají problém přijmout fakt, že číslo vůbec neznamená, jestli je olej minerální, polosyntetický nebo čistě syntetický. Je to o vizkozite a dalších specifikacích ne o složení nebo způsobu výroby oleje. ;-)
PS: je rohlík obyčejný tukový dnes a před třiceti lety stejný? Vždyť je to přece rohlík ne? Asi tak je to podobné i s těmi oleji dnes a kdysi.
Uživatelský avatar
Hasmann

500+
 
Reputace: 3
Příspěvky: 510
Registrován: 16 srp 2009, 16:35
Bydliště: Ostrava
Skútr / moto: Aprilia SR 50 S, Piaggio X evo 125
Tuning / úpravy: 70cm kit Polini

Re: Olej pro 4T - výměna oleje

Příspěvekod foky » 25 dub 2014, 23:56

Sir_Jarek píše:
foky píše:Jo dobře, dobře. Tak já ti teda věřim :mrgreen:
Smícháním dvou 5W40 může vzniknout 10W40.

Mě né, ale tomu pánovi (Ing. Jaroslav Černý, CSc. Ústav technologie ropy a petrochemie, VŠCHT Praha), co napsal ten článek :wink:


Myslim, že pan Černý to myslel víc obrazně než sis to převzal ty 8)
| Life is better with MY KTM | Žijte naplno...tenhle kolotoč jede jenom jednu jízdu...
Uživatelský avatar
foky

2500+
 
Reputace: 176
Příspěvky: 4039
Registrován: 08 dub 2010, 08:38
Bydliště: Praha - nejlepší město v ČR
Skútr / moto: KTM 1090 Adventure

Re: Olej pro 4T - výměna oleje

Příspěvekod Sir_Jarek » 26 dub 2014, 01:41

Jasně :D smícháním dvou různých 5W-40 může kvůli interakci různých modifikátorů viskozity se základovými oleji vzniknout jedna 10W-40 ale pouze obrazná (nebo obrazně) (a já jouda to vzal doslova) :D

Nebo to možná původně chtěl napsat na apríla a dělal si legraci, když napsal:

Problém pří mísení různých olejů může být ovšem jiný. Může se změnit viskozitní charakteristika oleje. Smísení dvou různých motorových olejů jedné viskozitní třídy, např. SAE 5W/40, může za určitých okolností vést i k vytvoření oleje např. SAE 10W/40. Obdobně, smísením olejů SAE 5W/40 a SAE 15W/40 nemusí vzniknout „polosyntetika" SAE 10W/40, ale něco úplně jiného. Příčinou je interakce různých modifikátorů viskozity se základovými oleji. Samozřejmě, nouzově je možné všechno a motoru to příliš neuškodí. Pokud ale je možnost výběru, vždy je lepší doplňovat stejný olej, který je v motoru, příp. olej stejné viskozitní charakteristiky. Mísit dva oleje již při výměně motorového oleje určitě není častý případ a nelze tento způsob výměny oleje ani doporučit, ale principiálně to možné je.

Možná celá série článků p. Černého Mazivářské mýty je jen produktem jeho svérázného stylu humoru na téma motorových olejů :mrgreen:

Ale jestli se ti po tom dobře usíná
foky píše:...každopádně díky za výrazné zlepšení nálady.
Hned se mi bude lépe usínat. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
pak svými články zřejmě dosáhl většího množství pozitivních účinků, než zamýšlel :wink: Takže sladký spánek přeju 8)


_____________________________________________________________
:wink: hele, spést se může každej, néé? (jó, kolikrát já se spletl... :o ...)
Bejvávalo (v rozmezí cca 1985-1993): Moped Stadion, "Pionýry" Jawa 50 typ 20 (s plechama), 21 (bez plechů), 23 Mustang, Jawa 90 Roadster, ČZ 175 upravená na enduro, Stella, Babetta 210
-pauza-
Simson (2008-5/2012), Honda Vision 110 (5/2012-)
Uživatelský avatar
Sir_Jarek

100+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 105
Registrován: 23 dub 2012, 23:40
Bydliště: Žatecko [LN]
Skútr / moto: Honda Vision110Red, Honda HRG(sekačka na trávu ;D)
Tuning / úpravy: Originální startovací páka, zaslána i s víkem z Taiwanu, pružina Malossi, válečky 12,8g (nedoladěno), zásuvka 12V

Re: Olej pro 4T - výměna oleje

Příspěvekod foky » 26 dub 2014, 09:38

No nic, vyjádřil jsem veřejně názor k jedné větě v jednom z mnoha článků a evidentně nebyl a nebude zkousnutý.
Skoro každej, kdo měl/má jinej názor než většina a veřejně ho prezentuje, není v povahách čecháčků zkousnutelný.
O zbytečném překrucování, že jsou možná všechny jeho články výplody jeho svérázného humoru tu nebudu ani mluvit (opravdu jsem reagoval jen na tu jednu větu 5W40->10W40].
Pochopil jsem, že generace (druh) lidí, kteří veří všemu co se píše na internetu, co vysílá TV Nova, co píše Blesk atd. je prostě nepřeargumentovatelná (myslim v obecnym měřítku, né jen tuhle "situaci").
Dále k tématu o mísitelnosti olejů nemám co bych napsal, a tak nebudu téma zasírat.

Přeju ti krásný víkend a mnoho šťastných kilometrů v sedle.
| Life is better with MY KTM | Žijte naplno...tenhle kolotoč jede jenom jednu jízdu...
Uživatelský avatar
foky

2500+
 
Reputace: 176
Příspěvky: 4039
Registrován: 08 dub 2010, 08:38
Bydliště: Praha - nejlepší město v ČR
Skútr / moto: KTM 1090 Adventure

Re: Olej pro 4T - výměna oleje

Příspěvekod nodnod » 26 dub 2014, 09:51

Foky

Ak ti to pomoze tak ja verim tomu ze zmiesanim 5w40 s 5w40 ktore maju ine pomer pouzitych olejov, moze doist k degradacii ich vyslednej specifikacie na 10w40. :idea: Ved tie specifikacie su len tabulkove cisla zodpovedajuce nejakej vlastnosti oleju.
Uživatelský avatar
nodnod

25+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 33
Registrován: 11 bře 2014, 09:51
Skútr / moto: Yamaha Majesty 125

Re: Olej pro 4T - výměna oleje

Příspěvekod Vratas » 26 dub 2014, 09:52

Dovolím si malý dotaz. Budu mít dvě plechovky červené CocaColy 250ml. Pokud je obě otevřu a naliju je do půllitru, čímž je tedy smíchám, vznikne mi jiná CocaCola, než červená? 8)




nodnod píše:Foky

Ak ti to pomoze tak ja verim tomu ze zmiesanim 5w40 s 5w40 ktore maju ine pomer pouzitych olejov, moze doist k degradacii ich vyslednej specifikacie na 10w40. :idea: Ved tie specifikacie su len tabulkove cisla zodpovedajuce nejakej vlastnosti oleju.

Specifikace 5W40 bude prostě 5W40, ať je od Castrolu, Motulu, Mobilu1, Motorexu, Valvoline, Gulfu, Texaca, Elfu, Molu, LiquiMolly a já nevim co všechno ještě :mrgreen:
Motocykl je pro dvě osoby pouze schválen, ale nikoliv určen...

Nadává-li Moravák na Pražáka, nadává v podstatě sám na sebe...
Uživatelský avatar
Vratas

Moderátor
 
Reputace: 283
Příspěvky: 1525
Registrován: 10 srp 2011, 10:48
Bydliště: Praha - jinde to nejde
Skútr / moto: Honda CB900F Hornet

Re: Olej pro 4T - výměna oleje

Příspěvekod nodnod » 26 dub 2014, 09:57

Pokial zmiesas cocacolu zo Slovenska stou z CR tak chemicky ti vznikne ina cocacola. Nakolko v CR je v nej cukor a v SR aspartam. Inak sa receptura lisi celou skalou krajin po svete. Aj v USA stat od statu je ina, nakolko niektore staty maju niektore latky zakazane, ci omezene.

Tu mas dokaz ze napr. v USA je tam uz ine farbivo nez unas

Jak uvedly firmy, změny v technologickém postupu zavedené nejprve v Kalifornii rozšíří na celé USA, protože je to pro ně výhodnější kvůli efektivitě výroby. Chuť ani barvu nápoje to nezmění, ujišťují. Výrobní postup v Evropě se měnit nebude.


http://byznys.ihned.cz/c1-55020050-coca ... -v-barvivu

Edit:
Podla toho profesora je to myslene tak ze mas dosiahnute vlastnosti 5w10 urcitou kombinaciu olejov. No a pri miesani s inym olejom ktory ma iny pomer olejov ineho typu, moze doist k naruseniu toho spravneho pomeru ktory ti zarucoval 5W a zhorsia sa ti jeho vlastnosti, je to podano trochu prehnane samozrejme. V chemii je toho mozneho vela. Myslim ze to nebolo mysleno tak ze je to automaticky jav, ale skor ze je tam ta moznost.
Uživatelský avatar
nodnod

25+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 33
Registrován: 11 bře 2014, 09:51
Skútr / moto: Yamaha Majesty 125

PředchozíDalší

Zpět na Oleje

 
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků