Diskuze o olejích. Pomoc s výběrem, rady a doporučení.
30 zář 2022, 14:47
Zdravím,
nechci vyloženě radu, jaký olej dát. Skútr mám Peugeot Vivacity 50 r.2002, 2Takt to je. Používal jsem Repsol 2T scooter. Je to syntetika, ale jak tu bylo vysvětleno, dříve to označovali za polosyntetiku.
Narazil jsem však na netu na tento olej
https://www.autodily-pema.cz/motorovy-olej-syst-2t-20l Je to 20L balení a tak vychází litr na na 107kč asi. Což je super cena. Nicméně, píšou, že je to 100% syntetika. Což se mi moc nechce věřit, jelikož ta stojí tak 400kč/litr. Podle mě se tedy jedná o polosyntetiku.
Výrobce je SYST. O firmě jsem skoro nic nenašel.
No a teď otázka. Čeho se držet při výběru oleje do 2T skútru? Specifikace JASO? Ta je na tom Repsolu FD. A FD je i na SYST. Šli byste do toho SYST?
dík
30 zář 2022, 14:53
Já bych se toho nebál, horší než M2T to nebude
30 zář 2022, 16:44
Otázkou je, za jak dlouho takové množství spotřebuješ, protože olej je hygroskopický a natahuje do sebe vzdušnou vlhkost, takže za pár let z toho budeš mít prvotřídní emulzi. Přestaň blbnout a kup si litrovku. Podle mě jí za rok nevyjezdíš.
30 zář 2022, 18:03
Mají i litrovky. Ty jsou za 128kč. 20L mám tak na 4-5let...
"Horší než m2t to nebude"
To je asi i fritovací olej,ne?
30 zář 2022, 18:10
Zkus ho a poznáš rozdíl.
30 zář 2022, 19:07
no a dá se orientovat podle toho JASO FD? Že každý olej, který má tuto zkoušku, je vhodný? Jak jsem rozuměl tomu co jsem si přečetl, tak dělení na syntetiku, polosyntetiku a mineral je překonané. Že všechny oleje jsou ok, ale že syntet.je pro fakt hodně otáček, polosynt.je pro město/meziměsto ok, mineral(to nevím k čemu je).
30 zář 2022, 19:58
za mě platilo
že každej 2t motor akceptuje každej 2t olej , provozoval sem to u v mládí fichtla , simsona , MZ pozdějc u skůtrů a 2t stříkaček lodních motorů .. vždy to vše zbaštilo a namazalo ......
20L pro vlastní spotřebu je MAGOŘINA , kup si max 5L když máš spočtený , že to vyjedeš
dál bych to neřešil
PS : do zahraních verků se taky nemusí pořizovat olej podle značky , je to zase jen
masovej výplach mozku
30 zář 2022, 20:03
Taková podotázka.
Je nějaká expirace na ten Repsol? Koupil jsem 12x 1L tohoto oleje před 6ti roky. Žádný z nich není zemulzovaný. Ale je fakt, že litrovky byly bez přístupu vzdušné vlhkosti(byly origo uzavřeny). Žádné usazeníny uvnitř taky nejsou. 20L kanystr by měl uvnitř čím dál tím víc vzduchu a vlhkosti....
01 říj 2022, 07:35
Expirace tam určitě je a prodejce by ti měl dát odpověď.
02 říj 2022, 10:32
zkusím ho.
jen bych se chtěl ještě zeptat, jak poznám při spalování, že je to syntetika a né polosyntetika? Kajsi sem to četl, ale včil to nemohu najít.
Vím, že jako usazeniny na válci a pístu. Taky usazeniny ve výfuku. To ale nemám jak jednoduše zjistit, aniž bych to rozdělal. A pak nějak snad na svíčce,že? Hnědá je ok, černá je zanesená syntetikou? Bylo to tak?
Co třeba kouř? Jde to nějak z něho zjistit? Nebo spotřeba benzínu, nebo síla motoru?
Roky jsem používal Castrol Scooter oil 2T na doporučení Mountfieldu. Cena u nich 420kč, před 20ti roky. Někde jinde stál tak 395kč. Vyjezdilem tak 10L asi(tak 10000km). Pak používalem jiné značky, ale s cenou kolem 300-350kč to mohly být syntetiky taky. Pak spálilem asi 10L polosyntetiky(Repsol).
Nevím, jak moc jsou postižené místa zaneseny. Ale je nějaký prostředek, který když bych přilil, nesnížil bych účinek mazání a ještě by se postupně event.nános rozpustil?
dík
02 říj 2022, 11:51
1 - Furt dokola - sám si řekl že syntetika polosyntetika a minerál nemá význam ... to je pravda. Význam má specifikace oleje. A zase si se vrátil ke své první otázce, proč? Co se ti mele v hlavě
.
2- Nic nezjistíš
3 - Postižená místa spalovacího prostoru se očistí rozebráním a mechanicky
4 - už toho nech
vědátore
02 říj 2022, 19:50
Dobře, tak jinak. Jsou 2T oleje, které se používají do velmi vysokootáčkových motorů. Typicky závodní skútry třeba. Tam se má lít "syntetika". Do padesátky, se kterou se jezdí v klidu po městě se má lít "polosyntetika", protože "syntetiku" při nižších otáčkách motor všechen nespálí a zanáší se motor a výfuk.
Jakou má tedy specifikaci olej, který je do těch závodních mašin a jakou specifikaci má olej, který se používá do běžného provozu?
02 říj 2022, 20:14
závodní budou třeba
s dodatkem RACE ..... kámo kup si první nejlevnější olej a používej ho ...
BUDEŠ FUNGOVAT DALŠÍCH XX LET a nepoznáš vůbec nic
obyčejnej
FICHTL co drtí vesnice i dneska stále jede na
M2T , jen novodobě nevoní
02 říj 2022, 20:49
právě že mi nejde o to, jestli ten nejlevnější je ok. Mi šlo o to, jaká specifikace se uvádí na těch olejích do velmi vysokootáčkových motorů a jaká spec.je na těch do obyč. Údaj RACE není specifikace. Sice asi bude takový olej skutečně pro závodní stroje, ale výrobce tento údaj k ničemu nezavazuje.
02 říj 2022, 20:51
Woooooow, to sem se dověděl věcí
Podle nosa poznáš kosa. Podle barvy svíčky bohatost směsi. Černá žádnej vzduch, bílá moc vzduchu, srnčí hřbet=akorát. Žádnej polosyntetickej olej.
Zásadní spíš je, že mineral nesmichas se syntetikou. Teda vy asi smícháte, ale na válci to bude dělat mapy a nebude mazat stejnoměrně. Fajnšmekr, když přechází na jinej olej, vysuší i karburátor.
Vyber cokoliv co není M2T, co hlavně není "motorovy olej" že to jako de do motoru, co je pěkně modrý nebo červený ať to poznáš namíchaný v benzínu a hlavně na to jezdi qdlouhodobě a nestridej to po flasce.
Hlavně s padesátkou pezotem neřeš, na co jezdí závodníci. Na ethyl a mažou ricinem