Miroslav Sedlmaier píše:Nechci vás nějak opravovat,ale rozdělení olejů na minerální polo či plné syntetiky je více jak chybné.Jediné co vás musí zajímat u oleje je vizkozní třída a jakostní specifikace,kterou uvádí výrobce vašeho stroje.Nenchte se plést!!! Kdo tápe v olejích doporučuji přečíst třínác mýtů o olejích.
VÍCE ZDE
Vím, že je to starší téma, ale na tohle musím reagovat.
Nemáš pravdu v tom, že rozdělení není relevantní. Tady se jedná o olej pro 2taktní motor, kde se olej spálí spolu se směsí. Takže to funguje uplně jinak než např. u auta, kde je olej ze stěny válce stírán kroužky a je opětovně použit.
Je pravda, že i dvoutaktní oleje mají své specifikace jako např. API, JASO apod., kterých ale minerální oleje nikdy nedosáhnou. A řešit viskozitu je také zbytečné. Moderní syntetické oleje mohou být jak hodně viskózní (např. Agip Racing), tak i předředěné řidké pro premix skútrů aj. (např. Castrol Power1- dříve TTS)
Než takhle zbrkle věřit prvnímu názoru na oleje bych doporučil nejdřív druhy olejů rozlišit a až pak se zajímat o výhody/nevýhody jednotlivých poddruhů