od Peťas » 10 lis 2010, 00:23
Je to zajímavé a souhlasím. V mém případě je to dost složité.Začal jsem na černo ve 12 na ČZ 125 Pérák, koupil jsem ho na základce od tělocvikáře, měl ho v kabinetu a byl jak nový za 500Kč.Můjtáta byl motorkář tělem i duší a tak mě podporoval od mala. Musím se smát a vy také, protože už něco pamatuji. Psal se rok 1972. Pak X maloobjemových strojů, skončil jsem u Jawy 350 Californian oilmaster v r. 1979. V té době to byla pecka a byla na vývoz a výkon 28PS.Pak jsem měl pauzu, jen auta. Po revoluci 1992 Yamaha XV 11OO Virago cca 6motorek, největší obsah Suzuki Intruder VS 1400. A pak potřeba se po Praze nějak rychle dopravit G. Runner 200VRX a druhý skútr. Na posledním SW 600 za dvě sezony 26000km.Nikdy jsem to nepočítal, kolik jsem najel. Jezdil jsem např. 1976-77 na SŠ ze Suchdola do Hrdlořez každý den na Jawě 05+ (50ccm) a za rok cca 10000km.Neměl jsem auto, nebylo metro a Praha byla volná, ne jak dnes, zasekaná auty. Nebudu vás s tím unavovat a souhlasím. Jinak si myslím, že není přímá úměra počtu ujetých km a tzv. "vyježdění" .Jediné jsou zkušenosti ,to asi ano, ale každý stroj chce své a jízda na něm je specifická a jiná.Navíc jízdu ovlivňuje spousta faktorů-počasí,fyzická kondice,nálada,stres atd.které ovlivňují bezpečnou jízdu na motu. V plechovce to tak nevnímáme a není to tak nebezpečné.Někdo to má dané, někdo ne, i kdyby najel 100000km. Nejhorší je, když si jedinec myslí, že je tzv. už "vyježděný" a zkouší to víc a víc. Tak to většinou blbě dopadne. Na té pomyslné špici se chce zklidnit a je vše OK.