Xingyue XY150T-4 - špatné startování

Technické problémy s čínskými skútry s objemem nad 50ccm.

Xingyue XY150T-4 - špatné startování

Příspěvekod Hradečák » 03 led 2014, 13:12

Dobrý den,
Rád bych se zeptal na Váš názor ohledně špatného startování po delší době stání skůtru (den a více,, a v chladném počasí)
Baterie s motorem točí, popř. ji ze začátku pomohu nožním startováním a po hodně dlouhé době trápení si párkrát škytne a stačí nepatrný plyn a hned zhasne. Benzín tam je, svíčka je nová, všechny konektory jsem zkontroloval
Motor (GY6) je vybaven elektrickým sytičem, ale nevím jestli funguje správně a mám podezření právě na něj nebo na nějaké čidlo které ho ovládá.
Několikrát se již také stalo, že za chodu už zahřátého motoru na volnoběh se otáčky sami zvýší (vždy na 3000 ot./min dle otáčkoměru) a to tak, že již začne zabírat odstředivá spojka variátoru. Z toho potom někdy pomůže pokusit se proti brzdě výrazně přidat plyn a otáčky klesnou.

Můj dotaz zní:
Co snímá stav, kdy je již potřeba zařadit sytič?
Od čeho je funkce sytiče odvozena? (od teploty bloku?)
Je funkce sytiče ovládána přes CDI jednotku?
Je možné funkci sytiče odzkoušet? Jak by se měl za studena a po zahřátí chovat?
Co by mohlo podle Vás závadu způsobovat?

motor GY6, jednoválec, vzduchem chlazený,
skůtr XINGYUE XY150T-4, Čína

Za Vaši odpověď předem děkuji.
Hradečák

0+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 4
Registrován: 03 led 2014, 12:54
Skútr / moto: Xingyue XY150T-4

Re: Xingyue XY150T-4 - špatné startování

Příspěvekod Vratas » 03 led 2014, 13:33

Ahoj, odpovím na tvé otázky :

1. Stav činnosti sytiče nesnímá vůbec nic

2. Funkce sytiče je odvozena od něco samého, resp. ta černá fajfka má v sobě jakousi termo kapsuli, která reaguje na el. proud a postupně po nastartování motoru ze sebe vytlačuje jehlu sytiče až do úplného vytlačení do příslušné cestičky v karburátoru a pak takto zůstane po celou dobu chodu motoru - pochopitelně po vypnutí zase za čas vychladne a motor pak po nastartování poběží znova na sytič.

3. Není

4. Vymontovat, odpojit konektory a připojit kabely na baterii 12V, kterou ve skútru máš. Pokud funguje, uvidíš vylézající jehlu, pokud ne, uvidíš prd.

5. Dle mého, pokud není vadný sytič a funguje, máš problém v karburátoru a jeho nastavení, zejména volnoběžné otáčky a možná špatně nastavený plovák v komoře, který buď neudrží hladinu benzínu v komoře anebo tam zase benzínu pustí až moc. Chce to vyladit plovák, aby zavíral benzín v momentě, kdy je vodorovně s hranou komory karburátoru.

Bonus : Zkus pohledat zde na fóru, psal jsem tu několikrát návod jak vyzkoušet plovák a myslím, že je tu popsáno i dost stránek se sytiči.
Motocykl je pro dvě osoby pouze schválen, ale nikoliv určen...

Nadává-li Moravák na Pražáka, nadává v podstatě sám na sebe...
Uživatelský avatar
Vratas

Moderátor
 
Reputace: 283
Příspěvky: 1525
Registrován: 10 srp 2011, 10:48
Bydliště: Praha - jinde to nejde
Skútr / moto: Honda CB900F Hornet

Re: Xingyue XY150T-4 - špatné startování

Příspěvekod jackm » 03 led 2014, 13:41

Co bohatost směsi?
Jinak, při dlouhém stání kvůli podtlakovému ventilu je dobré využít nakopávací páky, párkrát to nakopnout bez zaplého zapalování, motor protočením vytvoří podtlak a benzin nateče do karburátoru. Potom zapneš zapalování a mělo by to chytit mnohem lépe.
A dokud ti to jezdí, tak bych ti doporučil nehrabat se do Číny, nemuselo by ti to jezdit vůbec.
jackm

750+
 
Reputace: 8
Příspěvky: 752
Registrován: 12 zář 2011, 21:11

Re: Xingyue XY150T-4 - špatné startování

Příspěvekod Hradečák » 03 led 2014, 23:01

Děkuji Vám za odpovědi,
Vyzkouším funkci sytiče a bude se vidět, snad je ten pohyb hrotu patrný.
Ten karburátor si zatím raději nechám na později, přístup tam sice je docela dobrý, ale se seřizováním karburátoru nemám žádné zkušenosti nerad bych to, jak se říká, rozesr.l ještě víc než je zdrávo.
Jen jestli tomu dobře rozumím. Pokud by sytič nefungoval, tak je trvale zavřený (jako u zahřátého motoru)?

Zaráží mě totiž to nepravidelné zvyšování volnoběžných otáček.
Projevuje se to tak, že třeba při dojezdu ke křižovatce se brzdí motorem (klasika), potom, když už je rychlost malá (tak pod 15km/hod, okolo 2000ot./min) rozepne spojka a otáčky klesnou na cca 1500 ot./min. Tam se drží 2-3 vteřiny a pak se zvýší na těch 3000ot./min. Je to docela nepříjemné (a chvílemi i nebezpečné), zvlášť když se to projevuje tak nepravidelně. Někdy nepomůže ani to přidání plynu a pak buď přemáhat ten nechtěný rozjezd brzdou a nebo chcípnout motor.

Vypadá to jako by se karburátor (nebo něco jiného) snažil vyrovnat rozdíl mezi žádanou a skutečnou hodnotou poměru směsi vzduchu a benzínu. Ale nikde, ani na straně vzduchu, ani na straně benzínu není nic, co by tyto hodnoty snímalo a vyhodnocovalo.

Díky za reakci.
Hradečák

0+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 4
Registrován: 03 led 2014, 12:54
Skútr / moto: Xingyue XY150T-4

Re: Xingyue XY150T-4 - špatné startování

Příspěvekod kocur » 23 led 2014, 11:12

Naprosto stejný problém se startováním mám u nového motoru. Párkrát škytne, nenaskočí. Sytič je mechanický a funguje. Podezření padlo na špatný benzín z léta 2013. Přidal jsem velfobin a dolil čerstvým do plna hrdla. Ale stav se zhoršil. Situaci bude řešit prodejce, protože stroj je zcela nový. Nicméně kdyby se situace později opakovala, v čem je problém? Ještě doplňuji, že svíčka byla mokrá a na podlaze jsem zjistil i pár kapek benzínu (vykapal z karburátoru).
Díky za rozumnou odpověď!
Uživatelský avatar
kocur

100+
 
Reputace: -11
Příspěvky: 116
Registrován: 03 led 2014, 19:30
Skútr / moto: Yuki 125 Snake, TGB X-Motion 300 EFi

Re: Xingyue XY150T-4 - špatné startování

Příspěvekod Vratas » 23 led 2014, 13:00

Problém je v tom, že toto je přirozená vlastnost těchto strojů. Jsou takřka nevyladitelné. Pokud budeš mluvit s prodejcem a řešit to s ním v nějakém reklamačním procesu, trvej již od začátku na vrácení peněz za stroj a odstup od smlouvy a nech si svůj návrh na vyřízení reklamace napsat písemně. Věř mi, že bys to ani do budoucna pořádně nevyladil a nepřidělávej si starosti, pokud nemusíš.
Motocykl je pro dvě osoby pouze schválen, ale nikoliv určen...

Nadává-li Moravák na Pražáka, nadává v podstatě sám na sebe...
Uživatelský avatar
Vratas

Moderátor
 
Reputace: 283
Příspěvky: 1525
Registrován: 10 srp 2011, 10:48
Bydliště: Praha - jinde to nejde
Skútr / moto: Honda CB900F Hornet

Re: Xingyue XY150T-4 - špatné startování

Příspěvekod TUNER » 23 led 2014, 13:09

Neblbni,vždyť to bylo za polovinu,za ty peníze to klidně může stát dole ve sklepě nepojízdný..... ;-)
Můj mazel je Škoda 130 - 1,8 T..........ostatní je druhořadý...:-D

Malaguti MAX 250ObrázekPiaggio X9 500ObrázekT-MaxObrázek
Uživatelský avatar
TUNER

2500+
 
Reputace: 202
Příspěvky: 3747
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Plzeň
Skútr / moto: Malaguti F12 50 + 250 - T-Max
Tuning / úpravy: F-12 50 - závoďák na okruhy - Phantom MAX do práce - T-Max pro radost :)

Re: Xingyue XY150T-4 - špatné startování

Příspěvekod tyjo » 23 led 2014, 13:24

Pánové, myslím, že se uživatel zeptal na radu a každý mu odpovídá, máš čínu nech si vrátit peníze a kup si značkovej stroj, toto forum je otevřené každému, teda alespoň si to myslím, ale mám čím dál větší pocit, že je to forum proti čínským a jiným méně značkovým skůtrům, tak se prosím zamyslete a dejte si na visačku forum pouze pro značkové skůtry a bude pokoj !!!.

Mám taky motor GY6 a je seřízený a šlape jako hodinky, problém je možná v mechanikovi nebo v rukách, pokud tomu nerozumím, tak se do toho nemontuji, já skůtr servisuji v autorizáku a ještě mě nikdy nikde nenechal a mám taky dle každého čínu, tak otevřetě oči a začněte radit, když odpovídáte.

Omlouvám se, ale musel jsem.......
KYMCO AGILITY CITY 125 - Diamantová bílá, r.v. 2011. Aktuální tuning Válec NARAKU 160 ccm, aktuálně krásný bílý kufřík :-)
Mobilní světla a zvuk http://www.mobishow.cz -Zajišťuji světelnou laser show a DJ pro svatby, party a věčírky.
Uživatelský avatar
tyjo

500+
 
Reputace: 18
Příspěvky: 547
Registrován: 10 čer 2011, 08:00
Bydliště: Rakovník
Skútr / moto: KYMCO CITY AGILITY 125 - bílá r.v. 2011
Tuning / úpravy: Válec NARAKU 160 ccm, reflexní proužky, kufr, reflexní vesta :-), Kamera MAGICAM SD21 už není v záběhu, ale spíš v záhubě.

Re: Xingyue XY150T-4 - špatné startování

Příspěvekod krizik1 » 23 led 2014, 13:35

On není motor jako motor. A tohle téma není o motoru, ale o karburátoru a v těch co se týče kvality jsou rozdíly obrovské. Špatnej čínskej karburátor nepojede ani v Hondě :wink:
http://krizik1.rajce.idnes.cz/ http://www.parabellum.cz/ Aprilia Atlantic 500,PGO Comet 50 2T,Kingway Varadero 79 4T
Uživatelský avatar
krizik1

Moderátor
 
Reputace: 827
Příspěvky: 2314
Registrován: 22 srp 2010, 08:22
Bydliště: Květnice tel.:732402041
Skútr / moto: Aprilia Scarabeo 200

Re: Xingyue XY150T-4 - špatné startování

Příspěvekod kocur » 23 led 2014, 13:41

TUNER, Vratas a další:
Pokud bych chtěl žít ve světě bez čínských výrobků, musel bych se odstěhovat buď o půl století nazpátek, nebo na jinou planetu. I ty vaše úžasné stroje buď čínské ruce vyrobily komplet, nebo je na nich víc než polovina čínských dílů. Úroveň italské výroby (nemyslím po konstrukční stránce) je s Čínou srovnatelná. Až přijdete domů, vyházejte všechno čínské a zjistíte, jak se vám hned byt, barák vyčistil. Protože jsem vlastnil Jawu, vím, jaké úžasné kvality tento výrobce z Čech a Slovenska dosáhl. Povážské strojírny dokázaly vyplodit něco, co dnešním čínám nesahá ani po paty po stránce konstrukce, dílenského zpracování a kvality materiálů.
Pokud jde o YUKI, používá osvědčenou konstrukci Honda. Až něco najedu, rád se rozdělím o dojmy. Zatím jsem rád, že skútr odpočívá v teple i se mnou.
krizik
Když to bude nutný, klidně tam dám značkový Honda nebo Mikuni.
tyjo
Jsem ze Stochova. Moéžná bychom mohli někdy dát sraz a popovídat. Dík za podporu!
Uživatelský avatar
kocur

100+
 
Reputace: -11
Příspěvky: 116
Registrován: 03 led 2014, 19:30
Skútr / moto: Yuki 125 Snake, TGB X-Motion 300 EFi

Re: Xingyue XY150T-4 - špatné startování

Příspěvekod Lubik » 23 led 2014, 14:05

"kocur" - jdi se proběhnout do sněhu, meleš tu kopu hloupostí ... "Pokud jde o YUKI, používá osvědčenou konstrukci Honda."
Že já vůl si nekoupil raději Yuki za 15000,-Kč, když je to jen převlečená Honda :lol: :lol: :lol:
Koukám že máš Yamahu, přitom by ti stačila Yamasaki - stejná uroveň s Yamahou která na 100% používá techniku Yamaha,ale je o 90% levnější

A myslím že kluci nemají problém s tím, že někdo jezdí na čínském skůtru, pro mě skůtrista jako skůtrista, prostě čínské skůtry jsou kapitola sama pro sebe.
Ale nevím proč bych měl omlouvat, tolerovat a okecávat chyby těchto strojů, prostě to jsou nekvalitní výrobky, které prodává každá vetší garáž na vesnici.
A kdo se v tom nevyzná by si to neměl kupovat,ale věřím že někomu kdo se vyzná v motorkách udělá svojí službu a na ježdění do práce to stačí. Musíš být mechanik, mít čas a nervy , jinak nebrat ....

Ps.: Měl jsem Kentoyu Zoom a na na motoru byl nápis Honda , přesto jsem ujel asi 30km než to totálně chcíplo. Technika od Hondy zklamala :mrgreen:
Lubik
 

Re: Xingyue XY150T-4 - špatné startování

Příspěvekod kocur » 23 led 2014, 14:24

Asi si nemá cenu hádat.
Ještě v 60. letech byla Honda v USA považovaná za levnej japonskej šmejd. A kde je dnes Honda a kde třeba Chrysler a další, že?
Až budu mít praktické zkušenosti, dám vědět. Ale myslím, že na tuhle čínu budu stačit, i když nejsem mechanik a nervy nemám z ocele.
Uživatelský avatar
kocur

100+
 
Reputace: -11
Příspěvky: 116
Registrován: 03 led 2014, 19:30
Skútr / moto: Yuki 125 Snake, TGB X-Motion 300 EFi

Re: Xingyue XY150T-4 - špatné startování

Příspěvekod Lubik » 23 led 2014, 14:30

Tak 55 let vývoje a rozvoje (někdo by mohl říct "vykrádání nápadů :roll: ) třeba Hondy je asi dost znát na daném výrobku . Ale 60léta 20tého století nic nevypovídají o kvalitě v roce 2014
Takže v roce cca.2070 bude Yuki dobrá koupě ? Tak toho se 100% nedožiju :lol: :lol:

A rozhodně dej vědět jak jezdíš, pak bude zajímavé porovnání s klukama co jezdí na Wave ..
Lubik
 

Re: Xingyue XY150T-4 - špatné startování

Příspěvekod kocur » 23 led 2014, 14:42

Trochu se pleteš - Honda, Nissan, Toyota, Subaru válcovaly Amíky už o dvacet let později. Zlatá osmdesátá patřila japonským automobilkám. Mimochodem, nejlepší hodnocení EuroNCAP bezpečnosti získalo teď čínský auto, takže Číňani se učí rychle taky.
Jasně, že YUKI není Honda. A s Yamahou jsem neměl jedinou závadu, taky pravda. Ale trochu nuda...
Uživatelský avatar
kocur

100+
 
Reputace: -11
Příspěvky: 116
Registrován: 03 led 2014, 19:30
Skútr / moto: Yuki 125 Snake, TGB X-Motion 300 EFi

Re: Xingyue XY150T-4 - špatné startování

Příspěvekod TUNER » 23 led 2014, 14:42

Neřekl jsem nic proti věcem co se v číně vyrábí,tak to tady zase neglobalizujte na veškeré výrobky tam vyrobené jak to tady rádi děláte.
Problém je právě v materiálech,přesnosti,opracování a dalších a dalších "drobnostech" které pokud si zadavatel ohlídá a nechá vyrobit v číně,tak se s tím dá tak nějak fungovat. Problem nastane když to vyrobí čínský výrobce z jejich levných a tím pádem i méně kvalitních "ošizených" materiálů s čínskou kontrolou kvality. Tam pak kvalita materiálů,přesnost a další podstatné faktory opravdu chybí. Ano na první pohled se může zdát že "to" vypadá stejně,ale nedosahuje to pevnosti,trvanlivosti,přesnosti a dalších podstatných věcí pro správné fungování a díky těmto vlastnostem,nepřesnostem a jiným materiálům nemůže stroj nikdy fungovat tak jako precizněji vyrobené konkurenční stroje z kvalitnějších materiálů s vyší přesností,ale samozřejmě také dražší,protože kvalita odjakživa něco stála a stát vždycky bude. Bavíme se o zařízeních které musí nějak fungovat...ne o gumové kachničce do vany která je max vyrobena ze závadných materiálů,ale jinak je uplně jedno jak přesně je vyrobená.
Vememe si příklad na motoru. Proč jsou slabé a nejedou tak jako značkové stroje. ? Opomeneme li hlavní nedostatek - vzduchové chlazení,pak můžeme hledat třeba ve vůlích motoru,tím pádem kompresní poměr,horší sání + výplach - menší efektivita motoru,opotřebování motoru a s tím spojená trvanlivost. Nebudu rozepisovat kvalitu gumových součástek,hadiček,ložisek a dalších věcí.......ani všeho ostatního. Prostě někde se šetřit muselo a poznat to je ať chcete nebo ne.

A proto jsou tyto skútry levnější,proto je potřeba počítat s nižšíma rychlostma a více problemama a zbytečně se stále neptat proč tohle nefunguje,proč to dělá tohle a ne to co má,proč to tolik žere atd.......protože jste si koupily levného skútra který prostě není vyroben s přesností a z materiálů jakých by měl a s těmito věcmi se musí počítat již při koupi,protože jsou dané výrobníma technologiema a vším tím co jsem zde popsal. Nic proti čínám,klidně si je kupujte,ale pak mi zůstává rozum stát nad stále se opakujícími dotazy proč tohle a proč tamto,když se k informacím o těchto strojích dá dneska dostat velice jednoduše a udělat si obrázek....... Číňan by samozřejmě uměl vyrobit stejně dobrý výrobek a třeba i lepší....ale vše by se odrazilo na ceně a takový výrobek by pak byl neprodejný..... ;-)

:!: PEACE :!:
Můj mazel je Škoda 130 - 1,8 T..........ostatní je druhořadý...:-D

Malaguti MAX 250ObrázekPiaggio X9 500ObrázekT-MaxObrázek
Uživatelský avatar
TUNER

2500+
 
Reputace: 202
Příspěvky: 3747
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Plzeň
Skútr / moto: Malaguti F12 50 + 250 - T-Max
Tuning / úpravy: F-12 50 - závoďák na okruhy - Phantom MAX do práce - T-Max pro radost :)

Další

Zpět na Nad 50 cccm

 
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků