Ahoj,
prosim o radu ohladne karburatora na mojom cinskom drakovi Xing 150cc, karburator Dashun napadne podobny jednemu modelu Dellorto (zial teraz to nemozem najst ale neskor snad prihodim link). Problem spociva v tom, ze motor ma nestabilne chovanie na volnobeh. Ked trocha pridam plyn, tak zrazu ako keby cosi preplo a motor ostane na vysokych otackach aj ked plyn pustim. Nie je to mozne uspokojivo poladit ani srobom volnobehu ani bohatostou zmesi. Srob bohatosti zmesi je utiahnuty skoro na max resp na pol otacky povoleny. Tak sa s tym este da jazdit. Ked ho utiahnem viac, tak problem zmizne akurat je chudobna zmes a ked pridam plyn, motor sa dusi - klasika.
Podozrievam podtlakovy piestik namontovany v dutinke na druhom obrazku, v zlozenom stave je tam vsadena ta gumena mebrana na prvom obr. vlavo dole. Piestik nie je vidno lebo je z druhej strany membrany, je to v podstate valcek spojeny s membranou, ktory sa vsunie do tej dierky v strede dutinky. Membrana je drzana vieckom, ktore ma privod na hadicku od sacieho potrubia (viecko nie je na fotkach) . Medzi vieckom a membranou je este pruzina, ktora zatlaca membranu dovnutra. Strasne rad by som vedel naco ta sranda sluzi, zrejme cosi reguluje v zavislosti od otacok alebo tak nieco. Ked odpojim hadicku a zaslepim ju, tak sa nic nezmeni. Myslim si jednak, ze ta pruzina je prilis silna a jednak ten piestik v tej dutinke ma dost znacnu volu (vůli) cca 1mm a neviem ci dost efektivne cosi priviera - v tej dutinke su nejake dierocky,kanaliky, jeden kanalik je aj pod membranou v tej dutinke umiestneny vpravo.
Odpojil som a zaslepil hadicku a rozobral membranu - motor skapinal. Ked som primontoval alebo len pridrzal viecko a membranu rukou (bez pruziny) tak to slo o nieco lepsie ako s hadickou, ale tiez sa to rado zablokovalo na vyssich otackach.
Ak by ste mi s tym niekto poradil. bol by som mu moc vdacny, rady typu - nemal si si kupovat cinu alebo daj to do zberu - neposielajte
dutinka pre podtlakovu membranu