Ten první je benzínový filtr (plastový, s papírovou vložkou) - cena +/- 50,- Kč. Při výměně dát pozor na správný směr, ukazuje většinou šipka na těle filtru nebo jsem viděl i uvnitř - jak je filtrovací vložka
http://www.motozem.cz/palivovy-filtr-univerzalni-6-8-mm/ nebo
http://www.motozem.cz/palivovy-filtr-zeleny-6-mm/ . Variant, tvarů a barev je mnoho. Ten kovový není filtr, ale je to podtlakový venti, který, pokud protéká, je nutno vyměnit. Podle fotky je to zřejmě tento typ -
http://www.ctyrkolky-atv.cz/dily-pro-skutry/8937-podtlakovy-ventil-skutr-typ2-4-vystupy.html. Alespoň to vypadá jako se 4-mi výstupy. Je i takový- se 3-mi -
http://www.ctyrkolky-atv.cz/dily-pro-skutry/831-podtlakovy-ventil-skutr-typ1-3-vystupy.html , ale jak říkám, podle fotky to vypadá spíše na ten první typ, 4 výstupy. Podtlakový ventil je na to, aby benzín tekl do karburátoru jen když má. Jestli funguje správně poznáš, že pokud v klidovém stavu (bez nastartovaného motoru) svlékneš benzínovou hadičku, nesmí benzin téct sám od sebe. Pokud teče, je nutné jej vyměnit. Zajdi k prodejci věcí na skůtry, nejlépe s tím, co máš na Lifanu, a kup palivový filtr i podtlakový ventil. Když nemáš jistotu, že je některý z nich vadný, vyměň oba. Palivový není drahý a stejně je třeba jednou za čas ho vyměnit (v nádrži i v benzínu mohou a bývají nečistoty). A ten druhý je sice dražší, ale podle tebe protéká taky.