Technické problémy s čínskými skútry s objemem nad 50ccm.
Odeslat odpověď

SYM Jet 4 125 - napětí na parkovacím světle

26 úno 2012, 21:46

Dobrý večer všem,

chtěl bych se Vás zeptat, jestli je normální, že na parkovací žárovce nemám stejnosměrné napětí, ale střídavé, které se nedá změřit. Chci si někam připojit voltmetr, ale nevím kam, snad všude je nezměřitelné. Do spínačky rýpat nechci a přímo na baterku ho dávat nechci. Řešili jste někdy něco podobného?

Re: SYM Jet 4 125 - napětí na parkovacím

26 úno 2012, 22:54

Předpokládám, že toto napětí jsi měřil za chodu motoru a digitálním multimetrem nebo jiným digitálním přístrojem. V klidovém stavu by tato situace neměla nastat, žárovka by měla být čistě napájena z baterie. Neznám přesně schéma el. zapojení skůtru SYM, neznám tedy zapojení regulátoru napětí. Prvně bych zkusil toto napětí změřit na tomto místě analogovým voltmetrem, který není tak náchylný na frekvenční špičky napětí, které může vyvolávat alternátor (stator zapalování). Zde bych pak asi doporučil instalovat spíše nějaký LED voltmetr.(http://www.topmoto.cz/Motoprislusenstvi ... vu-baterie) nebo pokud jsi trochu kutil od elektriky (http://pandatron.cz/?609&inikator_napet ... kumulatoru)

Re: SYM Jet 4 125 - napětí na parkovacím

26 úno 2012, 23:11

ano za chodu motoru, v klidovém stavu je to stálé... zkusím zítra analog. voltmetrem, za ten LED voltmetr chcou celkem pálku teda, ale líbilo by se mi něco takového.
Naposledy upravil KYBLOS dne 11 pro 2013, 01:55, celkově upraveno 1
Důvod: Citace posledního příspěvku

Re: SYM Jet 4 125 - napětí na parkovacím

03 bře 2012, 17:49

co vidíš na tom digitálním měřáku. o kolik to skáče?

Re: SYM Jet 4 125 - napětí na parkovacím

10 bře 2012, 20:54

to pomalu ani nejde vidět, ale skáče tam tak 12-7V střídavého napětí...
Naposledy upravil KYBLOS dne 11 pro 2013, 01:56, celkově upraveno 1
Důvod: Citace posledního příspěvku

Re: SYM Jet 4 125 - napětí na parkovacím

10 bře 2012, 21:52

To při tom měření přepínáš rozsahy, nebo necháš multimetr na stejnosměrný rozsah a napětí začne kolísat? Pokud by se ti tam měnilo napětí z 12 na 7, tak už by musela znatelně problikávat žárovka (je to skoro půlka napětí). Žárovce je celkem jedno jestli do ní jde ac nebo dc, podstatná je úroveň (12V)
Osobně bych to viděl na nějaké rušení a možná trošku kolísání napětí vlivem volnoběhu. Při přidání plynu by to mělo zmizet, protože stoupnou otáčky alternátoru a srovná se napětí.

Napíšeš mi ještě nějaké podrobnosti, co jsi zjistil?

Re: SYM Jet 4 125 - napětí na parkovacím

10 bře 2012, 22:10

pokusím se ti odpovědět na všechno...

1) přepínal jsem rozsahy při meření, stejnosměrné napětí jsem nenaměřil žádné, střídavé opravdu hodně skáče, je taky neměřitelné.. něco jako když jsem se snažil změřit napětí na babettě

2) u žárovky to jde taky poznat, ale jenom u LEDkové parkovací, u potkávací žárovky žádné poblikávání při volnoběhu poznat nejde. při přidání plynu přestane poblikávat i ta parkovací, ale napětí pořád nejde změřit (zkoušel jsem 2 různé multimetry, oba to stejné)

Na baterce naměřím normální napětí při nastartování asi 13,5V stejnosměrných, u zapalování taky, světla mám dělané tak, že je bez nastartování nerozsvítím (jenom brzdové a směrové při zaplém zapalování)

E: myslím, že v tom poblikávání při nízkých otáčkách není, (při sytiči nebliká a to ty otáčky nejsou o tolik větší) prostě to tak je od výroby, alternátor nemá takový výkon
Naposledy upravil KYBLOS dne 11 pro 2013, 01:56, celkově upraveno 1
Důvod: Citace posledního příspěvku

Re: SYM Jet 4 125 - napětí na parkovacím

10 bře 2012, 23:26

A v čem je problém?

pokud není nastartováno na baterce je napětí 12-12,5V ?

když nastartuješ a necháš volnoběh nebo při přidání plynu bude napětí na baterce 13,5-13,8V ?

pokud ano, baterka je v pořádku, alternátor dobíjí.

Re: SYM Jet 4 125 - napětí na parkovacím

10 bře 2012, 23:42

Baterie by měla.pokud je OK,udržet nějakou hladinu napětí,ikdyž na volnoběh altik nestíhá dobíjet,akorát by poklesla intenzita světla a po přidání otáček by se intezita,tedy i napětí,měla zvýšit.Pokud to poblikává mohl by být někde nadměrný odběr proudu na něcem co se připojí k napětí po nastartování nebo nějaký problém s regulátorem nabíjení,který celou soustavu rozkmitá a pak je to těžko měřitelné.Pokud máš někde možnost půjčit osciloskop,pak by se dalo na to co se tam děje podívat.

Re: SYM Jet 4 125 - napětí na parkovacím

11 bře 2012, 00:41

nehledám žádný problém v dobíjení, ani v baterce.. všechno je OK, přečtěte si první příspěvek. ptal jsem se na to napětí na parkovacím světle, protože chci na skútr umístit voltmetr, kterým budu kontrolovat nabití baterky a funkčnost dobíjení, takže jenom hledám kde bude nejlepší ho připojit :)

Re: SYM Jet 4 125 - napětí na parkovacím

11 bře 2012, 09:43

Aha, tak já jsem vycházel z toho, že ti to vadí a že to nefunguje. No aspoň to máme lehčí.

Voltmetr bych každopádně připojil někam kde bude důležitý. Na altík (jestli dobíjí), na regulátor (jestli to jde až sem) nebo k baterce (došlo to až na konec?). Jestli jde proud do světla poznáš jednoduše.

A k tomu střídání napětí, napadá mě, že LED žárovka je stavěná na stejnosměrný proud a když nastartuješ, může tam prolejzat nějaká střídavina, která prostě LEDkou neprojde. A tím že jde záporná půlvlna, dioda nesvítí. To by vysvětlovalo problikávání i úbytky napětí na žárovce.

Re: SYM Jet 4 125 - napětí na parkovacím

11 bře 2012, 10:32

roxman píše:nehledám žádný problém v dobíjení, ani v baterce.. všechno je OK, přečtěte si první příspěvek. ptal jsem se na to napětí na parkovacím světle, protože chci na skútr umístit voltmetr, kterým budu kontrolovat nabití baterky a funkčnost dobíjení, takže jenom hledám kde bude nejlepší ho připojit :)

Nechapu Tvuj dotaz. Pokud chci neco merit, tak to samozrejme musis pripojit co nejbliz k merenemu mistu, v tomto pripade akumulator.

Re: SYM Jet 4 125 - napětí na parkovacím

11 bře 2012, 10:54

Pokud se tam dostává záporná hodnota napětí,tak je pravděpodobně vadná některá dioda v usměrňovači,jelikož střídavé napětí vyrobené altíkem je usměrněno,diody jsou buď součástí alternátoru nebo regulátoru,ale na každý pád pokud jsou OK neměla by se záporná půlvlna dostat do světla,ani nikde za usměrňovač.Pokud jde o zapojení voltmetru,tak bych ho dal až na vodič za spínací skkříňku,ať měří palubní síť až po zapnutí klíčku a né pořád.Napětí palubní sítě by mělo být všede skoro stejné,pokud nejsou někde přechodové odpory v zvlhlých nebo jinak poškozených konektorech nebo vodičích.
Jinak celkem obsáhlé vysvětlení zde http://www.motorkari.cz/clanky/jak-na-t ... -3865.html

Re: SYM Jet 4 125 - napětí na parkovacím

11 bře 2012, 11:46

Keto to muze byt,ale take muze byt diky oddeleni napeti pro svetla od akumulatoru toto napeti nedostatecne vyfiltrovane. Samotne diody tohle totiz nezvladnou. Nejlepsi je to zmerit osciloskopem a clovek hned vi co tam lita :D

Re: SYM Jet 4 125 - napětí na parkovacím

11 bře 2012, 11:55

já to snad změřím u sebe :)
Odeslat odpověď