Ahojte, v poslednej dobe sa mi rozmnožili problémy na mojom keeway arn 125. Všetko začalo tým že som si vymenil silentbloky na závese motora, záves som si dal zavariť lebo bol nalomený(!). Keď som skúter zložil tak to začalo. (s elektrikou som nič nerobil, ani káble neodpájal, len zadné smerovky)
(Kým som menil silentbloky a záves motora, prešlo niekoľko dní, do skútra tuším raz aj pršalo - vravel som si že mi aspoň umyje ten bordel.)
Keď som ho zložil tak:
Išiel som sa previesť, prvých 500 metrov ok, keď som ale pridal.. tak miesto toho aby som dosiahol klasickú maximálku som zostal dakde na 60tke s tým že skúter trhal a veľmi ho triaslo, myslel som si že asi variátor ktorý už nemám v najlepšom stave. Zachvíľu začalo strielať - (počul som to ale zo strany sania). Začal dochnúť motor. Podarilo sa mi ho ale vždy po chvíli naštartovať a nakoniec som došiel až skoro domov, poslednych 500m som tlačil lebo to už skapalo nadobro.
Keď motor vychladol, podarilo sa mi ho vždy naštartovať aspoň na 20 sekund, potom skapal. Dvakrat som prečistieval karburator, skušal kontakty na CDI, cievke, vymienal sviečky.
Postupne - ani neviem ako, sa skúter nejako pozviechal a teraz, na stojane, ide. Ale nevie dosiahnuť max otáčky, začne ho dusiť. Keď pustím viac vzduchu, napr. odpojim airbox, tak vytiahne vyššie otáčky a ide lepšie, ale sviečka bola uplne sivá, takže chudobná zmes, tak som airbox pripojil naspäť. Teraz keď pridám tak ho dusí pri vysokých otáčkach.
Jedna vec ma zaujala, keď pridám naplno plyn a vypnem kľúčik, ako klesajú otáčky ozve sa skoro vždy pár výstrelov z výfuku. Ako keby ostala sviečka taká nažhavená že zapáli zmes aj bez iskry. To by som chápal pri tej chudobnej zmesi, ale že to robí aj keď je airbox pripevnený a zmes chudobná zrejme nieje?
Zajtra vyskúšam nové CDI a indukčnú cievku lebo sa mi počas tých dní zdalo že hádže slabú iskru, a občas vynecháva alebo nehádže vôbec. Neviem čo sa s tým skútrom počas tohto týždňového státia mohlo stať. Predtým neboli absolútne žiadne problémy a sviečka mala vždy peknú hnedohrdzavú farbu.
Ako si mám vysvetliť to strieľanie do výfuku pri vypnutom kľúčiku? Vďaka za tipy, sorry za dlhý príspevok
EDIT: Napadlo mi že to strieľanie vlastne môže byť spôsobené tým že to nevyhoreté palivo (lebo vo valci nezhorí) sa dostane do rozhorúčeného výfukového potrubia a tam vybuchne. Je to tak? a je to bežné?