Technické problémy s čínskými skútry s objemem nad 50ccm.
17 čer 2016, 08:35
Ahoj,
už víc než dva roky mám doma Yuki Fairy 125 ccm, ale původně byl myšlen jen na dovolený apod., proto má k dnešnímu dni najeto "jen" nějakých 4500 km. Se skutrem jsme měli nějaký problémy, ale všechno jsme řešili v záruce (klepání předního kola - v záruce měněny tlumiče, příčina ložisko v předním kole; nějaký problémy s motorem - nepravidelný chod, špatně startoval atd. V servisu dělali karbec, různě štelovali a vymýšleli a v určité míře vyřešili).
Teď jsem skůtra začal používat víc a nějak mě začaly trápit věci, který mě dřív moc netrápily, protože jsem toho moc nenajezdil. Nicméně mám pocit, že ty skutry jsou tak jednoduchý, že všechno souvisí se vším a za vším by mohla být jediná příčina.
Skutr startuje v pohodě a jezdí taky, ale když jedu na plný plyn nebo třeba z kopce, uberu a znovu přidám, tak skutr cukne a chvilku trvá než znovu přidá. Připadá mi to, jako kdyby se motor netočil rychlostí co kola a to cuknutí bylo způsobený dobou, než se motor roztočí do otáček variátoru (musím podotknout, že jsem zatím neměl tu příležitost vrtat se ve variátoru a proto nevím, jestli tohle není třeba normální, každopádně přijde mi to divný, protože to cuknutí je docela silný). Další co je znát, je podle mě výrazně nižší maximálka. Jo je to čínskej skůtr a každej je jinej, ale všichni píšou, jak se běžně jejich maximálka na stejným skůtru blíží na rovině 100 km/h a víc tachometrových, já z toho vymáčknu sotva 80 na sebedelší rovince. V okamžiku, kdy přijde byť jen drobný kopeček, rychlost klesá na tachometrových 60 i míň. Navíc spotřeba se u všech pohybuje okolo 2-3 litrů a já mám po 80 ujetých kilometrů víc než 3/4 nádrže pryč ( 5 litrová nádrž).
Je pravda, že se ke skutru nechováme nijak hezky, téměř všechny kilometry má naježděny v podstatě na plný plyn a ve 2 osobách. Teď ale už jezdím sám, proto bych to chtěl vyřešit. Jen nevím, jestli už je prostě vyšeptalej motor nebo za tyhle problémy může třeba variátor.
Jestli měl někdo podobný problém a už to tady probíral, tak se omlouvám za duplicitu.
17 čer 2016, 09:12
To urcite, gy6 ma spotrebu pri plnom plyne hravo 4l.
Po upravach do 3l zelezi od rychlosti.
17 čer 2016, 09:26
Tommot012 píše: se běžně jejich maximálka na stejným skůtru blíží na rovině 100 km/h a víc tachometrových
s 6 kW? Maximálka je u tohodle typu 80km/h.
17 čer 2016, 10:38
To je jasný, že víc než 80 to ned, ale na Yuki všem tachometr zhruba o 20 přeměřuje, proto ta maximálka 100 je vlastně 80 skutečnejch. Já ve vesnici na radaru neudělám víc, než 62 km/h.
17 čer 2016, 11:48
vysokou spotřebu, nízkou maximálku i cukání při ubrání-přidání ti může dělat bohatá směs, protože automatický sytiče na čínách mají zálibu ve špatným fungování...
velice bych doporučil pomocí kitu (třeba na skutry-malsice) předělat sytič na manuál.
17 čer 2016, 20:40
Myslis, ze by sytic mohl tohle delat i pokud je skutr normalne ohratej? Kazdopadne dekuji za napady. A ja ho dnes zkusim odpojit, jestli se neco zmeni.
20 čer 2016, 09:56
jj, je tam topný tělísko, který se elektrikou přiváděnou po zapnutí zapalování ohřívá, roztahuje a tím se sytič zavírá.
Když tohle blbě funguje, je směs neustále obohacovaná okruhem nedovřenýho sytiče.
set na předělání vyjde na cca 500,- (manuální těleso sytiče + dlouhý lanko s páčkou), nebo můžeš zkusit novej sytič cca za 250,-.
20 čer 2016, 18:05
Tak jsem vyndal celý karbec, zkontroloval funkci sytiče a vypadal v pohodě. Tak jsem otevřel karbec a ten už tak v pohodě nevypadal. Skutr si očividně v nějakým dešti musel přisát vodu a všechno uvnitř zrezlo. Takže komplet vyčištění a už zase běhá jak za mlada