Technické problémy s čínskými skútry s objemem nad 50ccm.
14 dub 2014, 19:07
Prosím nevíte někdo aspoň přibližně v jaké poloze mají být tyhle dva šrouby u karbce? Na podzim normálně startovala, teď jsem do toho hrabnul a už ani neblafne.. Mám ten dojem že bohatost byla nekde na urovni hrany temer zasroubovana a pokud je to stejny karbec jak u jawy tak cim vic zasroubovaný tim bohatsí. Ja uz byl v garazi 3x a max na sekundu buchne a chcipne. Zkousel jsem vsechny mozny varianty a ono je to docela citlivý asi.. Nevim si s tím už rady.
Chápu že se tady probírají spíš PCXka se vtřikama a 100% spolehlivostí, ale nějaký zkušený jawkař, není tady?
DSC_2149_.JPG
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
14 dub 2014, 19:24
U většiny karburátorů je základní nastavení bohatosti cca 1,5 otáčky od dotažení. Z toho se vychází a od toho se ladí dál. Ještě jsem se nesetkal s karbecem, kterej by na 1,5 otáčky nějak nejel. Volnoběh nutno doladit, až to chytne. Ten šroub ti prakticky jenom dělá spodní doraz pro šoupě s jehlou, jako když trochu pootočíš plynem.
Jestli ti motor běžel naposledy na podzim, tak možná bude potřeba karbec rozebrat a vyčistit. Taky mám u 2T vždycky po zimě problém nastartovat. Někdy pomůže na to třeba půl hodiny šlapat jak debil a párkrát utřít uplně mokrou svíčku a pak to třeba chytne, chvíli to hulí jak dýmovnice a pak je to OK. Párkrát už jsem musel ale taky vyndat karbec a vyčistit ho - asi po zimě usazenej olej, nebo co. Měl jsem to tak vždycky se všema 2T motorama, co jsem měl - Babety, Pinďoury, Simson, Kejvačka, všechny malý skůtry...
14 dub 2014, 20:02
Ok, díky. Budu tedy vycházet z 1,5 otočky a ladit jen s tim volnobehem. Nez to chytne. Pak dostelovat. Jeste blby dotaz, kdybych chtel karburator vycistit, tak musim odsroubovat cely spodek abych se dostal na trysku? Nebo ze zhora jak jde bowden. Ono se k tomu da totiz dost blbe dostat pres kapotu. Ja jen odkalil nejakou nadobku vespod co je privod benzinu. K dalsimu se nejde dostat..
14 dub 2014, 21:25
Jo, dole sundat tu plovákovou komoru. Karbec je lepší buď celej vyndat ze skůtra, nebo aspoň odpojit od něj vzduchuvej filtr, pak ho vyndat s příruby a povytáhnout na hadičkách a na bowdenu tak, abys měl k plovákový komoře lepší přístup.
18 dub 2014, 18:29
Tak problém byl ve svíččce. Leč NGK najeto tak 50km, jiskra skakala tam kde nemela. Dal jsem tam starou cinskou a chytnul na prvni drcnutí. Šroub bohatosti těch 2,5 otačky (ale chyta od 0,5 do x otacky) a volnobežnej se doladí po zahřatí.
Takže žádna složitost, svíčka ko.
Díky Mr.Voza
19 dub 2014, 18:55
S NGK mám stejnou zkušenost - dával jsem minulou sezónu novej válec, tak jsem k tomu koupil i novou svíčku. Všechno jsem sladil. Po pár km to přestalo jet - chrchlal, brblal, dusil se, blbě startoval. Karbec venku a vyčištěnej několikrát, hlavní i volnoběžná tryska vyměněná a jehla posunutá snad 100x, už jsem chtěl vyndávat motor, abych zkouknul klapky a válec, už jsem byl zoufalej. Ještě jsem zkusil svíčku, ale to jsem si říkal, že je to blbost, když je nová. Dal jsem tam nějakou starou rezavou, co ležela snad přes 10 let v garáži - a od tý doby vše OK. Pak jsem tam zkusil vrazit ještě na zkoušku tu novou a problémy se vrátily - takže na 100% to dělala svíčka. Letěla rovnou do popelnice, kráva jedna