od Vratas » 27 zář 2013, 10:06
Původem je ta značka čína jak poleno, akorát ji nejspíš koupili rakušáci a zaštítili to. Ono si pak člověk může říct, no jo, rakušáci jsou pedanti, ti to ohlídají, navíc od nich jsou motory Rotax a to taky o něčem svědčí. Ale to je teďka jedno.
Skútr se ti zahřeje, to se bát nemusíš. Myslím, že je to docela šokový stav, aby studený motor hned po nastartování točil oněch 6000, i když za půl minuty spadnou. Nevím, kolik máš na karburátoru šroubků seřizování, ale většinou bývají dva základní.
Na jednom bývá pružinka - to je volnoběžný a přidává se s ním benzín (zvedá šoupátko). Druhý bývá zašroubovaný v těle karburátoru - tím se přidává vzduch. Těmito dvěma šrouby musíš docílit ideálního poměru směsi. Dělá se to jak říkám za teplého motoru, takže se jeď na 10 minut projet, pak zastav a seřizuj. Je také dobré vyčistit před seřizováním a testováním svíčku a po seřízení a pár kilometrech jízdy ji zkontrolovat. Měla by být cihlově hnědá.
Šroubek na vzduch se nejprve úplně utáhne, otáčky možná trošku vyletí a budou vyšší, ale to nevadí, pak se nastaví volnoběžné otáčky volnoběžným šroubem. Hodnotu tady přesně nevím, každý výrobce má stanoveno jinak, ale nemělo by ti na volnoběh za teplého motoru zabírat zadní kolo a ani by to nemělo mít tendenci vynechávat či chcípat.
Až potom začneš pomalu povolovat šroubek na vzduch v rozmezí minimálně 1,5 otáčky, maximum bych viděl na 2,5. Až tohle uděláš, opět se jeď projet a vyzkoušej odezvu na plyn, zda se to nepřidušuje a chod je plynulý a hladký a kontroluj svíčku. Seřizování je obecně taková pekárnička, zvláště na těchto strojích je to trošku oříšek, ale po nějaké době to vyladíš, chce to ale testovat.
V návodu nic napsaného nemáš?
Edit : Možná bych nejdřív ještě při tomto stavu jak to máš vyzkoušel jen ten šroubek na vzduch, mohly by se tím ty sytičové otáčky trošku srovnat a být na normálnější hodnotě.
Motocykl je pro dvě osoby pouze schválen, ale nikoliv určen...
Nadává-li Moravák na Pražáka, nadává v podstatě sám na sebe...