Generic Zion 125 - otáčky sytiče

Technické problémy s čínskými skútry s objemem nad 50ccm.

Generic Zion 125 - otáčky sytiče

Příspěvekod Galileo » 27 zář 2013, 08:39

Ahoj.
Jsem tady celkem nový , tak prosím o pochopení.

Zajímá mne , jaké jsou otáčky , když motor běží na sytič . Můžete psát ať máte jakoukoliv značku :!:
Můj případ: Byl jsem na první servisní prohlídce po 1000Km . Do té doby na sytič to točilo asi do 3000 otáček , ale zase na volnoběh to hned chcíplo . V servisu mi seřídily volnoběh (kolem 1500 otáček ) , už to nechípá :wink: Ale když je studený motor , tak to vyletí na 6000 otáček ale asi po půl minutě to spadne na volnoběh. Motor v tu dobu je už horký.

Jak to vypadá u Vás :?:

Díky
Naposledy upravil KYBLOS dne 27 zář 2013, 12:43, celkově upraveno 1
Důvod: Téma bylo přesunuto do správné sekce
Uživatelský avatar
Galileo

10+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 19
Registrován: 01 srp 2013, 19:35
Bydliště: Střílky
Skútr / moto: Generic Zion 125

Re: Generic Zion 125 - otáčky sytiče

Příspěvekod Vratas » 27 zář 2013, 08:43

Chtělo by to dopsat, co máš za stroj.
Motocykl je pro dvě osoby pouze schválen, ale nikoliv určen...

Nadává-li Moravák na Pražáka, nadává v podstatě sám na sebe...
Uživatelský avatar
Vratas

Moderátor
 
Reputace: 283
Příspěvky: 1525
Registrován: 10 srp 2011, 10:48
Bydliště: Praha - jinde to nejde
Skútr / moto: Honda CB900F Hornet

Re: Generic Zion 125 - otáčky sytiče

Příspěvekod Galileo » 27 zář 2013, 09:12

No to jsem právě moc nechtěl :x Už vidím jak tady píšou , nojo to je tou značkou a tak.
Mám Generic Zion 125.
Uživatelský avatar
Galileo

10+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 19
Registrován: 01 srp 2013, 19:35
Bydliště: Střílky
Skútr / moto: Generic Zion 125

Re: Generic Zion 125 - otáčky sytiče

Příspěvekod Vratas » 27 zář 2013, 09:39

No jo, ale tady to vidíš nejen ty sám, ale i ostatní, proč se tady o těchto strojích píše tak, jak se píše. Najel si kilometry do první garanční prohlídky a už máš problémy.

Jinak k věci, otáčky bys měl mít napsané v manuálu k obsluze. 6000 otáček na sytič je podle mě docela dost, problém bych viděl v karburátoru a nastavení. Oni ti servismani sami nevědí jak se to seřizuje, znají jen šroub na přidání otáček, pak je jim to jedno. Podle mě to máš rozvrtané a chtělo by to znova seřídit za teplého, ohřátého motoru, aby držel volnoběh a otáčky nebyly tak vysoké, aby nezabíralo zadní kolo.

PS : To jsi za to dal těch 50 tisíc, jak to vidím na internetu?
Motocykl je pro dvě osoby pouze schválen, ale nikoliv určen...

Nadává-li Moravák na Pražáka, nadává v podstatě sám na sebe...
Uživatelský avatar
Vratas

Moderátor
 
Reputace: 283
Příspěvky: 1525
Registrován: 10 srp 2011, 10:48
Bydliště: Praha - jinde to nejde
Skútr / moto: Honda CB900F Hornet

Re: Generic Zion 125 - otáčky sytiče

Příspěvekod Galileo » 27 zář 2013, 09:52

Měl jsem to o pár tisíc levnější.
Mám tady na foru človíčka , který má to stejný a je s tím velmi spokojený a bez problémů. Navíc , co dneska není vyrobeno v číně? Už jen záleží , jak si kdo pohlídá kvalitu. Tady ta značka jinak pochází z Rakouska.
Myslím si , že to chce si akorát trochu s tím pohrát . Jinak to jede velmi dobře a spotřeba zatím byla dost dobrá. Já jsem tady někde taky četl , že komusi to taky na sytič vyskočí do vysokých otáček , ale už nebylo napsáno do jakých?
Já si myslím , že zase pokud to bude v nízkých otáčkách , tak se to tak nezahřeje.
Víš něco obecně o seřizování ?
Díky
Uživatelský avatar
Galileo

10+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 19
Registrován: 01 srp 2013, 19:35
Bydliště: Střílky
Skútr / moto: Generic Zion 125

Re: Generic Zion 125 - otáčky sytiče

Příspěvekod Vratas » 27 zář 2013, 10:06

Původem je ta značka čína jak poleno, akorát ji nejspíš koupili rakušáci a zaštítili to. Ono si pak člověk může říct, no jo, rakušáci jsou pedanti, ti to ohlídají, navíc od nich jsou motory Rotax a to taky o něčem svědčí. Ale to je teďka jedno.

Skútr se ti zahřeje, to se bát nemusíš. Myslím, že je to docela šokový stav, aby studený motor hned po nastartování točil oněch 6000, i když za půl minuty spadnou. Nevím, kolik máš na karburátoru šroubků seřizování, ale většinou bývají dva základní.

Na jednom bývá pružinka - to je volnoběžný a přidává se s ním benzín (zvedá šoupátko). Druhý bývá zašroubovaný v těle karburátoru - tím se přidává vzduch. Těmito dvěma šrouby musíš docílit ideálního poměru směsi. Dělá se to jak říkám za teplého motoru, takže se jeď na 10 minut projet, pak zastav a seřizuj. Je také dobré vyčistit před seřizováním a testováním svíčku a po seřízení a pár kilometrech jízdy ji zkontrolovat. Měla by být cihlově hnědá.

Šroubek na vzduch se nejprve úplně utáhne, otáčky možná trošku vyletí a budou vyšší, ale to nevadí, pak se nastaví volnoběžné otáčky volnoběžným šroubem. Hodnotu tady přesně nevím, každý výrobce má stanoveno jinak, ale nemělo by ti na volnoběh za teplého motoru zabírat zadní kolo a ani by to nemělo mít tendenci vynechávat či chcípat.

Až potom začneš pomalu povolovat šroubek na vzduch v rozmezí minimálně 1,5 otáčky, maximum bych viděl na 2,5. Až tohle uděláš, opět se jeď projet a vyzkoušej odezvu na plyn, zda se to nepřidušuje a chod je plynulý a hladký a kontroluj svíčku. Seřizování je obecně taková pekárnička, zvláště na těchto strojích je to trošku oříšek, ale po nějaké době to vyladíš, chce to ale testovat.

V návodu nic napsaného nemáš?

Edit : Možná bych nejdřív ještě při tomto stavu jak to máš vyzkoušel jen ten šroubek na vzduch, mohly by se tím ty sytičové otáčky trošku srovnat a být na normálnější hodnotě.
Motocykl je pro dvě osoby pouze schválen, ale nikoliv určen...

Nadává-li Moravák na Pražáka, nadává v podstatě sám na sebe...
Uživatelský avatar
Vratas

Moderátor
 
Reputace: 283
Příspěvky: 1525
Registrován: 10 srp 2011, 10:48
Bydliště: Praha - jinde to nejde
Skútr / moto: Honda CB900F Hornet

Re: Generic Zion 125 - otáčky sytiče

Příspěvekod Galileo » 27 zář 2013, 10:26

V návodu mám info o seřízování volnoběhu a o tom šroubu .
Hele , já mám volnoběžné otáčky celkem v pohodě , jen při tom sytiči jsou vysoké . Už jsem zjistil od technika kolik by měly být cca kolem 3500.
Myslíš , si , že si stým mám zkusit pohrát a kdyby nic , tak to dát seřídit do servisu jiného?
Co bych měl asi upravit abych snížil otáčky sytiče? Před seřízením měl sytič kolem 3000 ale volnoběh mi chcípal.
Uživatelský avatar
Galileo

10+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 19
Registrován: 01 srp 2013, 19:35
Bydliště: Střílky
Skútr / moto: Generic Zion 125

Re: Generic Zion 125 - otáčky sytiče

Příspěvekod Vratas » 27 zář 2013, 10:34

Zkus najít a mrknout se na ten šroubek vzduchu, pak ho utáhni a povol o ty zmíněné otáčky a zkus nastartovat, jestli se to nezlepší. Další věc co mě teďka napadla je to, že ti servismani hodně často pro zvýšení volnoběhu vyšroubují šoupátko a posunují v něm jehlu na nejvyšší možnou pozici a dál to opět nevyladí - tudíž zase špatně.

Nevím odkud jsi, ale myslím, že dobří kluci na tyto servisní úkony jsou třeba ze Scootland.cz. Mají pobočky v Praze a Brně.
Motocykl je pro dvě osoby pouze schválen, ale nikoliv určen...

Nadává-li Moravák na Pražáka, nadává v podstatě sám na sebe...
Uživatelský avatar
Vratas

Moderátor
 
Reputace: 283
Příspěvky: 1525
Registrován: 10 srp 2011, 10:48
Bydliště: Praha - jinde to nejde
Skútr / moto: Honda CB900F Hornet

Re: Generic Zion 125 - otáčky sytiče

Příspěvekod Galileo » 27 zář 2013, 10:46

No zkusím to , až budu z práce doma. Při nejhorším to zavezu do Brna do bikerscrown a oni to posílají do autorizovaného servisu. Tam kde jsem byl je to jen přidružený servis. Prý jen otáčely tým šroubem .
Uživatelský avatar
Galileo

10+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 19
Registrován: 01 srp 2013, 19:35
Bydliště: Střílky
Skútr / moto: Generic Zion 125

Re: Generic Zion 125 - otáčky sytiče

Příspěvekod Vratas » 27 zář 2013, 10:48

Tak držim palce :wink:
Motocykl je pro dvě osoby pouze schválen, ale nikoliv určen...

Nadává-li Moravák na Pražáka, nadává v podstatě sám na sebe...
Uživatelský avatar
Vratas

Moderátor
 
Reputace: 283
Příspěvky: 1525
Registrován: 10 srp 2011, 10:48
Bydliště: Praha - jinde to nejde
Skútr / moto: Honda CB900F Hornet

Re: Generic Zion 125 - otáčky sytiče

Příspěvekod TUNER » 27 zář 2013, 12:46

Karbec už jsi/nebo někdo čistil ? Může být ucpaná volnoběžná tryska...
Můj mazel je Škoda 130 - 1,8 T..........ostatní je druhořadý...:-D

Malaguti MAX 250ObrázekPiaggio X9 500ObrázekT-MaxObrázek
Uživatelský avatar
TUNER

2500+
 
Reputace: 202
Příspěvky: 3747
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Plzeň
Skútr / moto: Malaguti F12 50 + 250 - T-Max
Tuning / úpravy: F-12 50 - závoďák na okruhy - Phantom MAX do práce - T-Max pro radost :)

Re: Generic Zion 125 - otáčky sytiče

Příspěvekod Galileo » 27 zář 2013, 12:57

Mám to starý max 2 měsíce a ujeto 1000km , navíc to chcípalo už na začátku , tehdál tam byly otáčky nastaveny těsně nad 1000 otáček a doporučené je myslím mezi 1400 až 1600 cca. Ale sytič tehdy fungoval líp asi otáčky měl nějak kolem 2500.
Uživatelský avatar
Galileo

10+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 19
Registrován: 01 srp 2013, 19:35
Bydliště: Střílky
Skútr / moto: Generic Zion 125

Re: Generic Zion 125 - otáčky sytiče

Příspěvekod MilosVee » 27 zář 2013, 13:28

To že to dělá od začátku neznamená, že nemůže být bordel v karbecu a tryskách.
Babetta 210-najeto 500km-prodáno
MP Korado Via 50 2T-najeto 3000km-prodáno.
Piaggio X9 500 EVO ´06-najeto 14 000km-prodáno

Nyní SUZUKI DL 650 V-STROM


Objem ničím nenahradíš (zvlášť ne tuzingem:-))
Uživatelský avatar
MilosVee

500+
 
Reputace: 1
Příspěvky: 584
Registrován: 31 kvě 2010, 21:05
Bydliště: Třebíč-venkov
Skútr / moto: Yamaha FZ6 FAZER

Re: Generic Zion 125 - otáčky sytiče

Příspěvekod Galileo » 27 zář 2013, 14:04

Jasně , možný to může být . Ale mám to v záruce , takže nějaká demontáž a tak nepřipadá v uvahu , navíc se vtom moc nevyznám . Maximálně si mohu zkusit pohrát se šroubky . Ty při nejhorším nastavím jak byly předtím .
Takže pokud to nepomůže , nechám to udělat hlavní servis .
Uživatelský avatar
Galileo

10+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 19
Registrován: 01 srp 2013, 19:35
Bydliště: Střílky
Skútr / moto: Generic Zion 125

Re: Generic Zion 125 - otáčky sytiče

Příspěvekod TUNER » 27 zář 2013, 19:03

Pokud je to v záruce,už to mělo být v servisu.....Proto si přece hodně lidí vybere novou čínu než jetou značku......že je to v záruce.
Můj mazel je Škoda 130 - 1,8 T..........ostatní je druhořadý...:-D

Malaguti MAX 250ObrázekPiaggio X9 500ObrázekT-MaxObrázek
Uživatelský avatar
TUNER

2500+
 
Reputace: 202
Příspěvky: 3747
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Plzeň
Skútr / moto: Malaguti F12 50 + 250 - T-Max
Tuning / úpravy: F-12 50 - závoďák na okruhy - Phantom MAX do práce - T-Max pro radost :)

Další

Zpět na Nad 50 cccm

 
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků