Technické problémy s čínskými skútry s objemem nad 50ccm.
16 zář 2015, 17:10
Zdravím vás, skútraři! V červnu jsem koupil ojeté MP Korado Admiral 125 s motorem 152qmi a od začátku se potýkám s problémem, který nastává za horkého počasí a taky, když skůtr stojí déle na přímém slunci. Situace za chladna, např. ráno, vypadá následovně: Nastartuju, volnoběh točí cca 3500 ot (někdy i lehce roztáčí zadní kolo), které po pár minutách jízdy spadnou na cca 1800 ot., skůtr jde pěkně za plynem, motor má výkon. Takto mohu jet i desítky kilometrů a vše je v pohodě. Za horka je ale vše jinak: Po startu volnoběh točí někdy i více než 3500 (zadní kolo se točí), ani po deseti a více ujetých minutách volnoběh neklesá, po zabrždění má skútr tendenci se rozjíždět, tudíž musím držet brzdy (za většího horka se stroj i klepe, jak zabírá spojka a držím přitom brzdy). Výkon je mizerný, nechce to jít za plynem a když ho přidám víc, abych nezdržoval dopravu, začne se motor dusit. Pokud v tomto případě chvíli nepustím plyn, ale přídávám ho víc (což nemá žádný efekt), zřejmě se to uchlastá a chcípne. Pak bývá i problém nastartovat a musím čekat. V jednom příšerném servisu ve Staré Líšni mi (údajně) vyměnili karburátor a podtlakový ventil, problém však setrvává. V servise ve Šlapanicích si všimli, že automatický sytič byl pouze nasazený v karburátoru, takže vyměnili steřelé těsnění a pevně jej přišroubovali. Osobně mi přijde, že se problém zlepšil, přinejmenším za chladnějšího počasí.
Má někdo nějaké nápady? Budu rád za každou radu. Díky!
16 zář 2015, 20:32
Svíčka byla měněná? Podle mě ti tam někde vzniká vlivem tepla velký přechodový odpor a tím horší spalování.
Potom se podívej, zda ti jede ventilátor na pravém boku, zda něco nezabraňuje proudění vzduchu k motoru. Ono s teplem se materiál rozpíná a můžeš rychleji narazit na limit roztažnosti.
Ještě bych se podíval na automatický sytič, to co popisuješ, je opačný projev jeho správné funkce, Za studena má držet více otáček, za tepla by ti stačilo zhruba 1900 +/- 200
Jinak pocitově lepší projev za chladu je normální a po dešti to je potom úplně nejlepší, ale to málo kdo vyhledává
26 zář 2015, 22:20
Seřídit hlavně karburátor,hladinu,vzduchový šroubek ,podívat se na sytič,vzduchový filtr,spoje mezi karbecem a válce.
27 zář 2015, 07:39
nejlíp uděláš,když si necháš vyměnit automatickej sytič za manuální. dá se koupit sada,kdy si vytáhneš lanko a páčku někam na dosah.
17 říj 2015, 20:04
tak už tam mám novej sytič a taky regulátor dobíjení, kterej byl kaput. motor šlape jak hodinky