forester píše:Skútre 125-ky nemôžu isť v Taliansku na dialnicu, inde som sa s tým nestretol.
Asi to bude i jinde, proto se vyrábí např. PCX 150 (aktuálně 160), protože limit pro dálnici je (minimálně v Itálii) 150 ccm.
Nicméně ani to PCX 150 není na dálnici žádná sláva. Doprovázel jsem kamaráda co má PCX 150 když po D5 jel na pravidelný servis. A když se rozhodl předjíždět kamion, tak to bylo o nervy pro všechny zůčasněné. Kamion 90, PCX max 97, no každé předjíždění trvalo dlouho, takže po prvním předjíždění hned za ním, tak jsem si u dalších počkal až ten kamion předjede, pak až odjede nashromážděný vláček aut v levém pruhu, vzal za plyn a dojel si ho. A to jsem měl jen Runner ST 200 s maximálkou 120km/h a byl to na dálnici ohromný rozdíl.
Na tom Runneru jsem několikrát jel Plzeň - Ostrava a horem přes Hradec se to dalo, i když předjíždění kamionu znamenalo že alespoň 0,5 km za mnou muselo být volno abych nikoho nebrzdil. Letos jsem jel na svém novém Zontes 310M, co má 24,5kw a maximálku reálně 140km/h a byla to úplně jiná jízda, protože když jsem chtěl, tak jsem mohl jet stejně rychle jako auta v levém pruhu.
Takže určitě se dá na PCX cestovat, ale zabere to více času a dálnice pro to opravdu nejsou vhodné.