od forester » 20 zář 2017, 07:09
Tak som to tu už niekde písal že mi pri ceste z Británie v Nemecku o 23h odišlo tlmené svetlo a na dialkové som pri hustej kamionovej doprave nemôhol pokračovať.Zastavil som sa u Shell a vyhliadol si miestečko že ju vymením.Rezervu som nemal a nikdy som u žiadneho motocyklu žiarovky nemenil a nejak som sa netrápil že táto situácia môže nastať a to práve v tej nanevhodnejšej chvíli kedy ma čakalo ešte asi 800km.
Začal som tak že pozrem do manuálu aká hodnota tam ide a v ňom žiadna zmienka az na poznámku ako píše hore kolega že "nakolko to je halogénová žiarovka navštívte autorizovaný servis" Trochu homorné som si sprvoti myslel ale nakoniec som zistil že asi majú pravdu.Snažil som sa tam dostať ale beznádejne a keď som sa chcel pustiť do demotáže kapotáže tak som skončil pri jenom torske pod krytkou Yamahy v čele pod svetlom.Tak som rezignoval a išiel spať a ráno som už za denného svetla pokračoval iba o dvoch parkovačkách cez DE a Rakúsko.
Doma som to potom rozobral a v garáži vymenil a zároveň nadstavil aby to svietilo viac do hora,lebo tlmené je naozaj krátke.Pri kontrole na STK sa ukázalo že moje laické nadstavenie z kriedou nakreslenou jednou čiarou na dverách bolo úplne presné
Pojazdil som za tmy od vtedy veľa a teraz je to svetlo ideálne a vidým naozaj dobre.
Dal som tam žiarovku fi.Narva a jednu mám v rezerve.Poučenie je že bez torxu a žiarovky nejdem ani na krok
Honda PCX - 2010, predaný, 24 tis km
Honda Shadow - Black Spirit VT750C2B,2011,predaný,40 tis km
Yamaha X-Max 250 - 2012, predaný,84000 km
Honda Forza 300 - 2018, predaný 29000 km
Honda Hornet CB600F 2013, predaný 32000 km