Yamaha X-MAX 400

Diskuze o skútrech nějvětších objemů.

Re: Yamaha X-MAX 400

Příspěvekod wenzel » 20 led 2014, 13:15

HonzaR píše:S tou cenou - když se může Xmax 250 prodávat za víc, než SH300, tak proč by se čtyřkilo nemohlo prodávat dráž, jak Nexus 500? Taky nad tím kroutím hlavou, ale Yamaha má prostě tak postavené ceny a asi nouzi o zákazníky nemají, anebo to neřeší cenovými válkami.

nad tims se musim pozastavit
kroutis hlavou nad tim ze se xmax 250 prodava draz nez sh300? ja teda nevim... sedel jsem velmi kratce jeste na starsim xmaxu 250 ale srovnavat tyhle dva stroje...
to je jako podivovat se nad tim ze mercedes tridy E s motor 1,8 se prodava draz nez nez fabia 1,9... vcelku nechapu jak nad tim muze nekdo kroutit hlavou :roll:

dotaz ke spotrebe... pisou ze ma spotrebu do 4l - je to realne nebo se musite krotit?
Uživatelský avatar
wenzel

50+
 
Reputace: 1
Příspěvky: 59
Registrován: 27 pro 2013, 13:53
Bydliště: Ostrava
Skútr / moto: yamaha xenter 125ccm

Re: Yamaha X-MAX 400

Příspěvekod janon » 20 led 2014, 15:23

Do 4 litru se vejdes v poho pri jizde mimo mesto. Po meste bych spis pocital 4,2-4,5l (tech 4,5 je max). Bavime se o seriovem nastaveni. Jezdim na YM400 a dlouhodoba spotreba je 4,2l. Minimalni spotreba byla 3,5 a max 5l Tech 5l to byl extrem pri dalnicnim presunu stale 150 a vice a v prosinci pri teplotach okolo 0°C Pri normalnich sezonnich teplotach ne mene nez 10°C jsem se i pri dalnicnim zrychlenem presunu nedostal pres 4,5l.
bylo Honda Lead 100 najeto 40 000 km (ja 12 000)
bylo Yamaha Majesty 400 najeto 206 000 km (ja 136 000)
bylo Honda Silver Wing 600 najeto 110 000 km (ja 92 000)
nyní Yamaha T Max 560 najeto 27 000 km (ja 14000)
Uživatelský avatar
janon

2500+
 
Reputace: 195
Příspěvky: 2745
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Praha

Re: Yamaha X-MAX 400

Příspěvekod kachmali » 10 úno 2014, 04:03

Mám ho a moc mě baví! Vypadá to že letos dokonce i dřív vyjedu. Po 15/2 se má dělat teplo!!!
kachmali

0+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 1
Registrován: 10 úno 2014, 03:58
Skútr / moto: Yamaha Xmax 400

Re: Yamaha X-MAX 400

Příspěvekod gooofy » 10 úno 2014, 08:13

Závidím... Kde jsi kupoval?

Necituj poslední příspěvek viz. pravidla o citaci. Díky Kyblos.
Naposledy upravil KYBLOS dne 10 úno 2014, 15:33, celkově upraveno 1
Důvod: Citace posledního příspěvku
gooofy

10+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 11
Registrován: 19 zář 2012, 22:24
Skútr / moto: Yamaha Majesty S

Re: Yamaha X-MAX 400

Příspěvekod sanderoo » 30 dub 2014, 21:59

nemá někdo Yamahu X-Max 400 v okolí Ostravy??Rád bych svez:-)
sanderoo

0+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 3
Registrován: 04 zář 2013, 18:50
Skútr / moto: Aprilia sr 300 max

Re: Yamaha X-MAX 400

Příspěvekod mart300 » 28 čer 2014, 09:48

Zdravím, náhodou jsem narazil na toto téma, tak jsem se rozhodl, že přispěju a uvedu vás do reality. Některý příspěvky jsou fakt plky a hlouposti viz odhadovaná spotřeba, navýšení výkonu laďákem a podobně. Mám x Maxe rok, najeto necelých 8500 km, po 500 km jsem dával Akrapoviče a je to pouze o vzhledu a hlavně zvuku. Výkon ani spotřeba žádnou změnu nepřinesly. Mám na motorkářích poměrně rozsáhlou recenzi, kterou čas od času opravím či doplním. Spotřeba kolem 3,8 l/100km a to se nešetřím. Na dálnici s manželkou 4.2l/100km při stálé rychlosti 130 km/h. Jinak jsem se nikdy přes 3,9 litru nedostal. Hodně záleží na benzínu - např na Shellu již netankuji, zkoušel jsem i Vervu 100, Shel Nitro Plus a rozdíl jsem nepoznal. Nejlepší spotřebu mám na benzin Natural 95 od Rodose v Lipnici u Dvora Králové nad Labem - 3,6 - 3,7 l/100km.

Zde je odkaz na mou recenzi: http://www.motorkari.cz/motorka/?mid=84129

Nyní uvažuji o výměně variátoru za Malossi Multivar - měl jsem ho na Aprilii SR 50 Factory a byl jsem opravdu překvapený - vyšší rychlost, výkon u padesátky neřeším, to je zanedbatelné a hlavně mi klesla o dvě desetiny spotřeba!

Když by někoho něco ohledně X Maxe zajímalo, klidně mě kontaktujte na mail spacula@seznam.cz, rád se o zkušenosti podělím.
Uživatelský avatar
mart300

0+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 3
Registrován: 24 srp 2012, 12:32
Bydliště: Hradec Králové
Skútr / moto: Yamaha X Max 400

Re: Yamaha X-MAX 400

Příspěvekod janon » 28 čer 2014, 10:59

mart300: Za uvadenymi spotrebami v mem prispevku si stojim. Zaznamenavam si jiz 3 rokem a je to tak jak pisu. Podotykam, ze moje YM 400 r.v.06, ze ktere X Max 400 vychazi, jeste nemela lambda sondu, ale jinak je to naprosto totozny motor jen s kosmetickymi upravami. Jinak tve hodnoceni na motorkarich je super a plne souhlasim. Ten motor se jim opravdu povedl a funguje. Vzpominam na YM 400 jen v dobrem.
Naposledy upravil janon dne 28 čer 2014, 12:04, celkově upraveno 1
bylo Honda Lead 100 najeto 40 000 km (ja 12 000)
bylo Yamaha Majesty 400 najeto 206 000 km (ja 136 000)
bylo Honda Silver Wing 600 najeto 110 000 km (ja 92 000)
nyní Yamaha T Max 560 najeto 27 000 km (ja 14000)
Uživatelský avatar
janon

2500+
 
Reputace: 195
Příspěvky: 2745
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Praha

Re: Yamaha X-MAX 400

Příspěvekod pavlinek » 28 čer 2014, 11:24

Ahoj, přečetl jsem si tvou recenzi na Yamahu ( z motorkářů ) a musím říct, že ji máš fakt pěkně a objektivně zpracovanou. Sám jsem tuto pěknou mašinku měl vyhlídlou a vysněnou, bohužel nemohl jsem si ji z finančních důvodů dovolit, a tak jezdím na Kymcu Xct 300. ( Převážně sám, manželka na to není ). Spokojenost je, přesto tiše závidím a přeji hodně moc štastných km. v sedle. Jo a kdyby si měl cestu i někde kolem Chrudimska či Pardubicka a byla možnost, rád bych se na tvůj stroj podíval. Pavel
Pavel
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Uživatelský avatar
pavlinek

100+
 
Reputace: 20
Příspěvky: 102
Registrován: 19 říj 2013, 22:44
Bydliště: Prachovice u Seče
Skútr / moto: Kymco Xciting 300 iR, BMW C650 GT

Re: Yamaha X-MAX 400

Příspěvekod mart300 » 28 čer 2014, 13:54

janon: já to beru, ale ty jsi uváděl spotřebu u stroje, o kterém tu jaksi "není řeč" i když z něho X Max vychází... Samotného by mě zajímalo, kolik si nový X Max 400 našel v ČR majitelů - o sobě si dovolím tvrdit, že jsem jeden z prvních, čekal jsem na něj dost dlouho a pořád nebyl. Jak píšeš o té lamdasondě, vybavila se mi jedna historka s mým předchozím skútrem Gilerou Nexus 300 - dával jsem na ni laďák od Leo Vince a ten měl trochu jinak navařené šroubení pro lambdasondu, takže se mi jednou na dálnici při cestě do Chomutova prodřel od sondy drát a od té doby měl skútr o půl litru vyšší spotřebu a občas chcípal. No než jsem na to přišel, to mi to dalo. Po opravě vše v normálu. Jinak jsem se přímo v Yamaze dotazoval, zdali jsou motory z Majesy a X Maxe identické a ruku do ohně za to nedají - katalogové díly mají různá označení. Tabulku spotřeby si také vedu, uschovávám si i lístky z jednotlivých čerpání a ještě k tomu vedu knihu jízd... Shrnul bych to tak, že se přes 4 litry na stovku nedá dostat :-)

pavlinek: není problém, můžeme něco vymyslet, PS: kolik tě stálo Kymco - podle mě je drahé a 155 000 Kč za Yamahu mi přijde jako přijatelná cena, když její následovník T -Max je o 100 000 Kč dražší. Je pravda že jsem dal přes 20 000 Kč za doplňky, ale základní cena je rozumná.
Uživatelský avatar
mart300

0+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 3
Registrován: 24 srp 2012, 12:32
Bydliště: Hradec Králové
Skútr / moto: Yamaha X Max 400

Re: Yamaha X-MAX 400

Příspěvekod kingston » 24 srp 2014, 11:06

mart300 ahoj, aj tvoja recenzia pomohla v rozhodovani. Nedavno nas Burgman 400 rocnik 2001 siel do "kytek" odisla na nom hlava valca a investovat do opravy sme uz nechceli. No a minuly tyzden si manzelka kupila skutrik XMAX 400 .

V recenzii pises okrem iného:

Variátor
Chlazení přes vzduchový filtr. Zaráží mě jen jeho chod mezi 20 - 40 km/hod. V tomto rozsahu se se skútrem nedá jet plynule - je to rozmezí, kdy se ubrání nebo přidání plynu projeví nepříjemným cuknutím (odepnutím odstředivé spojky variátoru). Při pojíždění v kolonách je to ke vzteku, vadí mi to. Při rychlostech nad 50km/hod se tento problém zcela vytrácí.


Na nasom XMAXe spojka vypina pod 20km/h - asi to mas spatne zostelovane.

Oproti Burgmanu je XMAX podvozkovo o hodne tvrdsi, sportovejsi - take kozliatko poskakujuce na kazdej nerovnosti. Ale na lepsej ceste je vyborny, pevny ziadne krutenie a stopu drzi oproti Burgmanu prikladne.

Motoricky zatial neviem posudit lebo nie je este zabehnuty ale pocitovo je mrstnejsi ako Burgman.
Do kufra sa mi integralka nezmesti - neda sa zavriet. Asi mam velku prilbu "L" Shark 900.
A s mojou vyskou 195cm /110kg mam medzi kolenami a prednými skrinkami cca 5-8cm - toto mi neponukal ani jeden sucasny maxik (Burgman 400, Burgman 650, Honda SW-T400, 600). Italov a BMW som neskusal.


Vela km bez nehody,

kingston
Naposledy upravil kingston dne 26 srp 2014, 12:31, celkově upraveno 1
Uživatelský avatar
kingston

25+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 43
Registrován: 02 dub 2009, 08:20
Skútr / moto: Honda Lead SCV100

Re: Yamaha X-MAX 400

Příspěvekod Mohy 125 » 24 srp 2014, 13:33

mart300: mas ho krásně poladěného, také jsem si přecetl recenzi tvého stroje...a teda líbí se mi :wink:
Moto: 04/2014 - 10/2016 - Kymco Downtown 125ccm
10/2016 - ???? - Piaggio MP3 400i LT 2009 Akrapovič
Mohy 125

500+
 
Reputace: 20
Příspěvky: 565
Registrován: 10 dub 2014, 13:37
Bydliště: Vojkovice u Kralup
Tuning / úpravy: reflexní polepy, Akrapovič - víc netřeba

Re: Yamaha X-MAX 400

Příspěvekod kingston » 27 úno 2015, 13:23

Ahoj skutristi,

na X-MAXa som doplnil GIVI držiak na kufor, vyhrievanie rúk Oxford a Yamahu-držiak na navigácu. Od kúpy má žena najazdených cca 2500km. X-MAX je docela žihadlo, pár sto km som na ňom dal aj ja.

Možno pre niekoho užitočná informácia - X-MAX400 má výborne vyriešené vyváženie na hlavnom stojane. S Burgmanom 400 sa moja žena nechytala, nevedela ho na hlavný stojan postavit a XMAXa dá v pohodičke.

Na hlavný stojan sa X-MAX400 dáva ľahšie ako Honda Lead 100 :D .
Všade doma, dobre najlepšie.
Uživatelský avatar
kingston

25+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 43
Registrován: 02 dub 2009, 08:20
Skútr / moto: Honda Lead SCV100

Re: Yamaha X-MAX 400

Příspěvekod kingston » 11 říj 2016, 16:26

Na X-MAX400 tento rok prekročená hranica 15000km, zatiaľ jeden problém - nevedel som otvoriť sedadlo/kufor. Stalo sa to počas dažďa, nepremok pod zadkom a kufor ani zaboha otvoriť. Podarilo sa až doma po x pokusoch. Aby sa situácia neopakovala tak som mierne ohol kovové oko ktoré zapadne do zámku. Odvtedy je to OK.


Ďalšie "negatívne" skúsenosti, možno som ich už písal:

- chýba svetlo v kufri

- na X-MAX400 mi značne chýba ručná brzda, bol som na ňu zvyknutý na Burgmane 400

- do schránok pred kolenami nevojde pol litrová fľaša

- tieto schránky sa počas jazdy po nerovnej ceste rady samovolne otvárajú

- sedadlo má na spodnej strane v strede také podpery z plastu, kvôli nim sa kufor nedá plne využiť - ak poriadne neuložím veci tak kvôli tomu kufor nejde zavrieť. Okrem toho na otvorenie kufra potrebujem obe ruky, jednou otočím kľúč a druhou musím nadvihnúť sedlo - inak po povolení kľúča sa sedlo zavrie - nešikovné, na Burgmane sedlo kúsok vyskočilo zo zámku a zostalo pootvorené aj po povolení kľúča.

- akumulátor je na neprístupnom mieste, nechcel by som riešiť jeho výmenu niekde na cestách
Všade doma, dobre najlepšie.
Uživatelský avatar
kingston

25+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 43
Registrován: 02 dub 2009, 08:20
Skútr / moto: Honda Lead SCV100

Re: Yamaha X-MAX 400

Příspěvekod tomkob1980 » 11 říj 2016, 22:27

Já mám najeto necelých 18 tis. km a s tvými poznatky souhlasím. Světlo v podsedlovém prostoru není, osobně mi ale nechybí. Ruční brzda by se naopak hodila. Při ježdění kolem komína mi to až tak nevadí, ale třeba v Alpách s tím mám problém. Občas jsem chtěl vyfotit nějakou fotku, třeba jen ze sedla, ale kolikrát se skútr prostě nedá udržet (myšleno jen nohama, když člověk drží foťák nebo mobil oběma rukama). Ta váha už je prostě znát. Pití do schránek nedávám, takže jejich velikost až tak neřeším. Za celou dobu se mi schránka sama od sebe ani jednou neotevřela. S tím středovým místem v podsedlovém prostoru máš pravdu. Hodně se vejde do přední a do zadní části (kam se dávají helmy), ten středový prostor je mělký a ještě do něho zasahují dva výstupky. Do toho prostoru mi vychází akorát lékárna a zámek na kotouč, takže s tím nemám problém. A při dlouhých cestách jsem se to naučil tak naložit, že to omezení je zcela minimální. Krom toho ten podsedlový prostor je opravdu mega. Sedadlo opravdu neodskakuje. Je pravda, že otevírání jednou rukou by bylo komfornější, ale zvykl jsem si. Akumurátor jsem nevyndaval, nabíjím jej přes zásuvku, ale je opravdu špatně přístupný.
Za celou dobu jsem měl jen jednu drobnou závádu - v cca 17 tis. km mi praskla žárovka v tlumeném světle. V návodu je popsáno kde co, ale s výměnou žárovky doporučují navštívit servis. Na internetu jsem našel nějaké videa, takže malá inspirace byla. A výsledek? Trápil jsem se s tím skoro dvě hodiny a nakonec jsem to vzdal. Musí se odstrojit boční plasty v přední části, na což jsem neměl dost odvahy, pak si stačí asi třikrát zlomit ruku a při troše štěstí se to trefí. Přístup jako k penězům. A těch titulů co japonští inženýři dostali..:-) Prostě bych čekal, že takový základní úkon, kterým je výměna žárovky, by se měl zvládnout někde na kraji cesty, se zavřenýma očima a s prstem v nose. Ale asi ne. Pocit neschopnosti se vytratil až v okamžiku, kdy jsem viděl servisáka, který se s tím v Yamaze trápil. Dělal to asi 40 minut (účtovali mi jen 20 minut) a sám mi potvrdil, že tohle je vymyšlené blbě.
Až na uvedené drobnosti jsem se skútrem velmi spokojený a pokud někdo uvažuje o jeho koupi, tak mu jej mohu vřele doporučit..:-)
Uživatelský avatar
tomkob1980

250+
 
Reputace: 141
Příspěvky: 352
Registrován: 22 dub 2011, 22:38
Bydliště: Vodňany
Skútr / moto: Yamaha X-MAX 400 IRON MAX, Yamaha MT 09 Tracer

Re: Yamaha X-MAX 400

Příspěvekod forester » 12 říj 2016, 09:11

Pozerám že prístup k žiarovke tlmeného svetla je rovnaký genitálny ako u X-Max 250 :D Menil som žiarovku nedávno už po 3x.Prvý krát mi odišla na diaľnici v Nemecku a presne som s tým laboroval ako ty na pumpe Aral o polnoci.Zobral som si manuál že aká je tam žiarovka ale boli tam všetky len o tejto žiadna zmienka a keď pozerám ako sa k nej dostanem tak som si prečítal tiež tú úžastnú vetu "navštívte autorizovaný servis" A keď som som sa k nej chcel dostať od spodku nemal som šancu aj keď ruku nemám veľkú.Tak som to išiel rozobrať ale som skončil pri šróbe na prednej maske ktorý bol torx a tam som tiež skončil.
Teraz už mám vo výbave ako žiarovku tak aj torxový šrobovák a celá výmena mi trvá tak 15min.Pre tých čo by to chceli robiť bez demontáže plastov radím aby sa na to vykašlali a robili to pekne a prehľadne po zhodení prednej masky z reflektormi.
Honda PCX - 2010, predaný, 24 tis km
Honda Shadow - Black Spirit VT750C2B,2011,predaný,40 tis km
Yamaha X-Max 250 - 2012, predaný,84000 km
Honda Forza 300 - 2018, predaný 29000 km
Honda Hornet CB600F 2013, predaný 32000 km
Uživatelský avatar
forester

2500+
 
Reputace: 670
Příspěvky: 5564
Registrován: 14 čer 2010, 16:04
Bydliště: Bratislava
Skútr / moto: Honda ADV 350

PředchozíDalší

Zpět na Maxi skútry

 
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: pcx a 30 návštevníků